geen internet meer, mac adres probleem??

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

ik heb chello >

in mijn pc zit een netwerk kaart van chello,

toen kocht ik een broadbandrouter en koos ik voor de optie om het mac-adres van de netwerk kaart naar de router te clonen...

dit deed ie en werkte perfect!!!

nu heb ik een nieuwe pc, en heeft internet het een dag gedaan en toen niks meer... die nieuwe pc heeft onboard lan en dus geen netwerkkaart van chello meer...

ik heb de mac adressen van de routen en mijn onboardlan vergeleken en die zijn anders.. maw: de router heeft nog het mac adres van de chello kaart...

nu heb ik eens geprobeerd de router er tussen uit te halen, en met mijn pc krijg ik nog steeds geen internet, maar met de laptop krijg ik zo'n inschrijfformulier van chello voor mijn neus als ik bv nu.nl indruk... hoe kan dit?? want dit betekend dat de modem wel werkt en online is???

(ps ik heb alles al eens uit en aangezet.. inclusief van de stroom af.. dus router en modem)

iemand nog een idee?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Netwerk kaart van chello in nieuwe pc stoppen? Of zit ie er al weer in. Is niet echt duidelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door MADG0BLIN op 13-02-2003 08:49 ]

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
zit er niet in nee,

maar lijkt me toch ook niet nodig als de router nog het oude mac adres heeft?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25
ff bellen, zeggen dat je een nieuw mac hebt

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
DiedX schreef op 13 February 2003 @ 09:04:
ff bellen, zeggen dat je een nieuw mac hebt
maar ik heb dus volgens mij geen nieuw mac... omdat de router nog het mac van de oude kaart heeft?

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mac van je onboard lan tijdelijk veranderen om te kijken of ie dan werkt, want ik denk dat je router OF verkeerd ingesteld staat, OF kapot is....
dat verkeerde instellen zal wel met je ip/subnet etc te maken hebben (DHCP dus).

Verwijderd

1. heb je link?
2. kan je de router pingen?
3. kan je extern pingen? (213.239.128.1)

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 13:10:
1. heb je link?
2. kan je de router pingen?
3. kan je extern pingen? (213.239.128.1)
1: ja
2: ja (kan hem ook gewoon nog webbased configureren)
3: niet geprobeerd.... zal ik nog doen..

maar als ik webbased bij de router kijk, zie ik ook dat hij GEEN ipadres van de modem cq chello

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb dan wel geen router thuis maar toen ik mijn MAC veranderde (lees: nieuwe NIC) had ik ook pas na een dag opeens geen internet meer.

Ik denk dat je het niet zo moeilijk moet zoeken joh...

Doe eens dit:

- Bel Chello.
- Ga in de wacht staan >:)
- Terwijl je in de wacht staat zorg dat je ipconfig /all hebt gedaan in een DOS boxje...
- Opeens wordt er opgenomen aan de andere kant van de lijn en je hoort een vermoeide stem...
- Zeg wat je heb gedaan, kijk naar je scherm en geef je MAC adress door.
- De beste man van Chello past ff wat gegevens aan en binnen 10 min. kan jij weer GoTten..

:)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
vrijdag nog gedaan, "binnen 24 uur worden de wijzigingen doorgevoerd meneer" })

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
DeMoN schreef op 13 februari 2003 @ 14:50:
Ik heb dan wel geen router thuis maar toen ik mijn MAC veranderde (lees: nieuwe NIC) had ik ook pas na een dag opeens geen internet meer.

Ik denk dat je het niet zo moeilijk moet zoeken joh...

Doe eens dit:

- Bel Chello.
- Ga in de wacht staan >:)
- Terwijl je in de wacht staat zorg dat je ipconfig /all hebt gedaan in een DOS boxje...
- Opeens wordt er opgenomen aan de andere kant van de lijn en je hoort een vermoeide stem...
- Zeg wat je heb gedaan, kijk naar je scherm en geef je MAC adress door.
- De beste man van Chello past ff wat gegevens aan en binnen 10 min. kan jij weer GoTten..

:)
en er was GEEN wacht _/-\o_

en er was een storing geweest, maar hadden niet alles goed terug ingesteld, dus ik ben weer online :)

• rockfly
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-04 09:12
router resetten , die wil nog wel eens door chello vast lopen

Verwijderd

Als je een chello modem aan een andere netwerkkaart met een ander mac adres moet je even de chellomodem van de stroom afgooien 5 minuten wachten en weer aansluiten, ik heb dit al veel vaker gehoord.

• rockfly
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-04 09:12
om van mac addres te veranderen moet je gewoon eerst met je bestaande mac adress de "lease" vrij geven, daarna kan je elk netwerk kaart er op drukken , behalve als je die dan wilt vrijgeven
Pagina: 1