Toon posts:

dualscreen gf 440 mx + s3 trio 64 V+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wou dualscreen gaan draaien maar nu krijg ik in windwos xp Prof. hte volgende robleem. Windows xp zegt dat het het apparaat niet kan starten. Ik heb ook al drivers geprobeerd te downloaden maar die zijn nergens te krijgen zo lijkt het. Wat is de reden dat win xp dat ding nie kan starten, komt hte doordat er geen drivers zijn geinstalled?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En over welke grafische kaart praten we? En waar heb je overal gekeken voor die drivers?

-> Welke versie heb je nu? <-

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 13-02-2003 08:49 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
nou die s3 trio zijn geen drivers te vinden ik heb gezocht via google gekeken op driverguide enzooo

• Han
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de s3 kaart in je bios als primary display adapter te zetten??

Dit loste het probleem bij mij namelijk op. Je kunt dan in windows je andere video kaart weer als primary zetten......

• Han
  • Niet online

Han

edit:
niet goed gelezen... sorry :X

[ Voor 87% gewijzigd door Han op 13-02-2003 08:54 ]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

ben benieuwd of het lukt, die trio64 staat niet bekend als een makkelijke kaart voor dual opsatelling......

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08 16:41
Waarom koop je niet gewoon een videokaart waar je 2 schermen op kan aansluiten. Zoals mijn club3d radeon 9500pro.
Geen gedoe met 2 videokaarten.

Joost de Vries

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29

talin

ES-MA

joostdevriesede schreef op 13 February 2003 @ 10:26:
Waarom koop je niet gewoon een videokaart waar je 2 schermen op kan aansluiten. Zoals mijn club3d radeon 9500pro.
omdat er ook mensen zijn die niet zoveel centjes hebben .
en die mensen hebben een hobby aan pc's en het dan meestal wel voor elkaar krijgen voor 1/3de deel van het geld van zo'n 'dure' grafische kaart .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
ja precies als ik het zo zou oplossen is de lol er toch ook gouw af :) maare ik heb nu een s3 virge erin gezet die start ook nie op in windows dus. zou het kunne dat mijn msi kt 3 ultra 2 het niet aankan ?

Verwijderd

Topicstarter
maar nou heb ik nog effe gekeken bij s3graphics.com op school en daar doet de site het wel en bij mij thuis kan de pagina gevonden worden

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:59

PowerFlower

être diable et jouer fleur

die S3 Virge is IDEAAL voor dual monitor, omdat hij het naast vrijwel elke andere kaart doet. Ik heb er hier een naast een GeForce256 zitten, met een Diamond TNT kaartje naast die GeForce lukte het niet, met die Virge meteen. Maar inderdaad: je moet dus wel in je BIOS instellen dat je PCI vga hebt, anders werkt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan doet windows het niet krijg ik een zwart scherm. hoe kan ik dat verhelpen

• PowerFlower

PowerFlower

1 zwart scherm? En de andere? Krijg je iig wel je post info te zien (opstarten van BIOS e.d.), en op welk scherm via welke kaart?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

joostdevriesede schreef op 13 February 2003 @ 10:26:
Als je zijn kaart nou koopt, gegarandeert dat het werkt dus :Y) Hij is toch te koop >:)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

S3 trio kaarten werken toch sowieso niet onder WinXP?
dacht dat dat laatst in een topic stond.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
een s3 virge ook nie want hij vind em wel maar hij start niet zegt ie. Maargoed effe over die zwarte schermen. Het scherm waar de gf 4 opzit laat de bios info enzoo wel zien maar als hij naar windows gaat gaat ie op zwart. en de trio doet helemaal nix

Verwijderd

Topicstarter
zoo ik heb het voor elkaar een savage 4 16 mb erin en het wou in 1 keer nu nog effe een iets strakker beeldsccherm( wie heeft er nog 1: ) ) . end an ben ik klaar. wel krijg ik een streepje door het beeld heen. komt dat door de frequenties ?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29

talin

ES-MA

linsux schreef op:
zoo ik heb het voor elkaar een savage 4 16 mb erin en het wou in 1 keer nu nog effe een iets strakker beeldsccherm( wie heeft er nog 1: ) ) . end an ben ik klaar. wel krijg ik een streepje door het beeld heen. komt dat door de frequenties ?
het kan zijn dat de beeldschermen te dicht bij elkaar staan ( ik heb dat ook )
een 19" en een 10" daarnaast voor winamp e.d.

ik heb een de 10" aan de zijkant heel netjes bekleed met een plaatje lood 2 mm dik en weg is het streepje .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 19:22:
een s3 virge ook nie want hij vind em wel maar hij start niet zegt ie. Maargoed effe over die zwarte schermen. Het scherm waar de gf 4 opzit laat de bios info enzoo wel zien maar als hij naar windows gaat gaat ie op zwart. en de trio doet helemaal nix
Aha. Daarom vroeg ik dat namelijk. Dit gaat dus pas werken zodra je je bios zover hebt dat hij de S3 als primaire kaart gebruikt (dat staat verder los van welke kaart je in Windows als primaire kaart gebruikt, btw). Kortom, je bios en post info moeten via je S3 te zien zijn. Je hele windows boot dus ook. En pas in Windows zelf zet hij dan de andere kaart aan (en dus de andere monitor[en]).
Dus... of je hebt je bios niet goed ingesteld, of je bios kan hier niet goed mee overweg... maar tot zover ligt het iig nog niet aan Windows.
Pagina: 1