[3dsmax5] Depth of Field werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45
Als ik een nieuwe scene maak, en ik haal het 'Depth of Field' effectover de camera heen werkt het probleemloos.
Maar bij de huidige scene doet ie niks, hij staat wel aan, maar hij pakt maar 1 Pass per frame.
Moet er ergens nog wat aangevinkt staan? Vreemd dat vorige testjes wel probleemloos gingen..

Afbeeldingslocatie: http://www.top90.nl/upload/2003-02-133d_DOF.gif

[ Voor 17% gewijzigd door pim op 13-02-2003 05:38 ]

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:56
Help het als je ook een vinkje zet bij: "Render Effects Per Pass" ??

ISS Detector en meer voor Android

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dat heeft er niks mee te maken, dat is alleen als je after effects gebruikt.

Doet de DOF blurr t wel in je viewport ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Heel weird mss maar ik kwam er net achter dat als je die noise modifier van je camera afgooit alles prima gaat. Zodra je een noise erop gooit renderd hij nog maar 1 pass. Mss kun je dan beter een noise in de trackview op je camera gooien.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• pim
Thanx! De Noise modifier is idd het probleem. Ik heb hem "gecolapsed to", en nu werkt het wel.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

misschien een domme vraag ,maar wat doet een noise mod. op een camera ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• pim
Daarmee kun je de camera laten trillen. Daarmee kun je het bijvoorbeeld voor mekaar krijgen om het te laten lijken alsof het uit de losse hand is gefilmd.

• mpegernie

mpegernie

.mpe

precies, leuk id inderdaad. Maar op zich is het wel logisch dat die passes niet meer werken want volgens mij probeerd max bij DoF multiple passes te maken vanuit licht afwijkende standpunten. druk maar es op preview dan zie je denk ik wel wat ik bedoel.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

pim schreef op 13 February 2003 @ 16:32:
Daarmee kun je de camera laten trillen. Daarmee kun je het bijvoorbeeld voor mekaar krijgen om het te laten lijken alsof het uit de losse hand is gefilmd.
oh... iemand voelt zich nu behoorlijk stom :/
ik deed het altijd keyframe voor keyframe :P

• RunaR
  • Laatst online: 23-08 21:56
Het staat zelfs in een standaard tutorial bij max beschreven :)
Die ene waar een je een komeet op de maan neer knikkerd, geloof ik.

ISS Detector en meer voor Android

• pim
mpegernie schreef op 13 February 2003 @ 16:45:
precies, leuk id inderdaad. Maar op zich is het wel logisch dat die passes niet meer werken want volgens mij probeerd max bij DoF multiple passes te maken vanuit licht afwijkende standpunten. druk maar es op preview dan zie je denk ik wel wat ik bedoel.
Ik vind het vreemd, de Noise tast alleen de camera positie p/frame aan, ik snap het verband dus neit.

• mpegernie

mpegernie

.mpe

zoals ik al zei verspringt het camera standpunt heel lichtjes, dit kun je bij de preview zien in je viewport
Een quote uit de Max user reference bevestigt dit:
Multi-pass rendering effects use multiple renderings of the same frame, with slight camera movement between each rendering.
Doordat er nu een noise modifier op je camera object zit die de positie van deze bewerkt is er een probleem. tijdens het renderen zou max de positie van het camera object willen veranderen maar dat kan niet aangezien er een modifier op zit die hetzelfde doet.

[ Voor 6% gewijzigd door mpegernie op 14-02-2003 01:40 . Reden: typos ]

Pagina: 1