Toon posts:

[LAPTOP] HD's verwisselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP omnibook 1500xt waarvan waarschijnlijk net de HD is overleden, ik heb hier ook nog een compaq armada 1500 ofzo (p3 700) met een halfkapotte videokaart, nou vroeg ik me af of die hardeschijven compatible met elkaar zijn, ik heb totaal geen verstand van laptop hardware dus ik vraag het maar.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Net als bij desktops zijn er twee interfacestandaarden bij laptops: ATA (44p) en SCSI. Je kunt ATA laptop HDD's wel onderling uitwisselen, maar ATA en SCSI kun je -loghischerwijs- niet onderling uitwisselen. Gewoon even de HDD's eruittrekken en kijken of ze pin-compatible zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 13-02-2003 07:03 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:58
Kan gewoon, 2.5" is 2.5" . Aansluitingen zijn vrijwel allemaal gelijk tegenwoordig, ATA (44pins zoals genoemd)

Enige wat SOMS uitmaakt is de hoogte: je hebt disks van 9.5 en van 12mm dik

Dat compaq ding kan gewoon over, misschien alleen nog een gekke partitie erop (Bios), maar die is zo weg te halen

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 13-02-2003 11:57 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Ik las in het topic van je vanochtend dat waarschijnlijk de HD dood zou zijn.

Maar ook dat je de Omnibook nog maar een poosje had, waarom dan niet gewoon binnen de garantie een nieuwe HD halen?

[ Voor 4% gewijzigd door aardbeix15 op 13-02-2003 11:50 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Je moet er gewoon even op letten, dat de harde schijven even dik zijn. Waarschijnlijk zijn ze allebei 9,5 mm.

Dan is het geen probleem.