Toon posts:

[ASP.NET] dynamisch user controls tonen met caching

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een usercontrol die ik op sommige pagina's toevoeg.
Deze usercontrol gaat in zijn page.load een andere usercontrol inladen op basis van een of andere variabele (random, of een sessie iets.. whatever) en toont deze control.

All is well, totdat ik de caching van de in te laden usercontrols aanzet. Op dat moment blijft de 'loader control' hardnekkig de laatste 'child control' tonen totdat die uit de cache verdwenen is.

Ik kan dit oplossen door met een select case iedere 'child control' een aparte naam te geven. Dan werkt het perfect, maar dat is geen mooie oplossing. :( aangezien ik dan niet makkelijk andere controls kan toevoegen zonder te hercompileren.

Any suggestions? _/-\o_

Verwijderd

je kan cachen van dat control afhankelijk maken van 'op basis van een of andere variabele (random, of siessie iets... whatever).... dan cached ie/laadt ie de juiste controle die de juiste controle laadt..

Verwijderd

Topicstarter
nee, de loader control cached in het geheel niet... Alleen de child controls hebben cache aan staan.
De loader control werkt perfect totdat ik caching in de child controls aan zet (wat ook moet, want die genereren de html.
Het gedrag dat de loadercontrol DAN vertoont lijkt op caching.... En dat is gewoon raar..
Het is me gelukt om dit gedrag niet te laten vertonen door namen te geven aan de childcontrols en dan op basis van een select case de juiste in te laten lezen. Dan werkt het zoals ik wil.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, het is opgelost.. Voor de searchers die hier misschien ook mee zitten:

gebruik in de usercontrols <% output cache directive ook de volgende: VaryByControl="unieke naam"

Dat werkt! en het is fantastisch.