CPU vervangen, klopt dit ?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Topicstarter
Ik heb momenteel een AMD Thunderbird 1,4 Ghz.
Op deze CPU zit een Zalman CNPS6000 AlCu.
Ik probeer mijn PC zo stil mogelijk te houden, dus heb al van alles veranderd, gebruik nu Papst fans enz.
Toch maakt mijn PC door de Enermax casefans naar mijn mening teveel herrie.
Deze Enermax casefan is nodig omdat de temp. van m'n CPU in idle mode anders al boven de 50 graden zit.
Er kan op die plek geen Papst fan, lang verhaal, het kan gewoon niet.

Ook wel leuk om te lezen:
Ik heb begrepen dat de AMD XP's minder hitte opwekken dan de TB's. Is dit zo ?
Zo ja......
De snelheid doet er niet zo toe, tis voor 1 jaar, dus veel sneller hoeft het niet te zijn.
Bij Informatique kost een AMD XP1700 nu maar 70 euro, dus leek me wel handig om die te nemen.

De vragen :
1. Uitgaande van een huidige CPU-temp van zeg maar 50 graden, hoe warm wordt zo'n XP dan ongeveer ?
EDIT : Ik lees in een paar topics in de search dat de temp zo rond de 40 a 50 graden ligt, klopt dit ? Hangt dit ook af of je een Palomin/T'bred A/T'bred B hebt ?

2. Maakt het nou echt veel uit of je CPU idle 50 graden is, tijdens gamen misschien 55 graden en dan in de zomer misschien zelfs 60 (of hoger?).
Ik bedoel, gaan er dan dingen echt stuk, of wordt de levensduur van bv. 5 jaar, teruggebracht naar 4 ofzo ?

3. Bij welke temps (TB / XP) moet je je zorgen gaan maken om stabiliteitsproblemen ?

4. Kan mijn mobo (Asus A7M266) de XP1700 aan, of niet ? Ik heb in de handleiding gekeken, staat alleen "Supports AMD Athlon", dus daar heb ik niet zo heel veel aan :)

Sorry voor het lange lulverhaal en de misschien wat onduidelijke vragen,mja :)

[ Voor 9% gewijzigd door Centaur op 13-02-2003 01:46 ]

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie FAQ: Hoe warm mag mijn CPU worden? :z

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 13-02-2003 03:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.