Toon posts:

[LAPTOP] HP Omnibook wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vrij nieuwe HP omnibook, bij het opstarten krijg ik het volgende na het HP omnibook splash screen:
INTEL UNDI, PXE-2.0 (build 082)
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation

For Realtek RTL8139(X)/8130/810X PCI Fast Ethernet Controller v2.12 (01817)
CLIENT MAC ADDR: 00 02 3F 3E A8 74 GUID: A082DA1C-0F36-D611-A0AA-00023F3EA874
PXE-M0F: No boot filename received

PXE-M0F: Exiting PXE ROM.
En dit looped de hele tijd

Ok hij probeert volgens mij vanaf het netwerk te booten, ik heb in de bios instellingen gekeken en de boot volgorde verandert zonder enig effect.

In het bios kan ik de netwerkkaart niet uitschakelen, ik heb geen idee wat er aan de hand is en hoe dit gekomen is (m'n moeder kwam er ineens mee) Maar ik heb hem morgenochtend nodig voor een presentatie dus het zou erg fijn zijn als iemand tips of ideeen heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 01:35 ]

Verwijderd

wat is het laatste wat je aan de notebook gedaan hebt? en is de netwerkplug een insteekkaart of utp poortje op achterkant van notebook?

Verwijderd

Topicstarter
M'n moeder zat op "google" :) dus daar schiet ik niks mee op.
Het is een geintregreerde onboard nic, het is de XT1500 zie ik net

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 01:44 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
lijkt me dat de harde schijf niet meer gevonden wordt, dus ik zou eens kijken of die mischien dood is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de support manual bekeken, en even de HD eruit geschroeft (wat belachelijk klein zijn die dingen) er weer in geschroeft en geklikt maar geen effect.
Is er een mogelijkheid om het post scherm van het bios te zien? Want nu staat er wel mooi HP omnibook maar ik zou graag weten of hij de schij herkend ja of de nee.

En kan zo'n schijfje zo snel stuk gaan? Ik schat dat hij 3 maanden oud is de laptop.

[edit]
Ik vind nu dit in het service boekje:
If the notebook stops responding after booting
• Check whether you have a TCP/IP network with no DHCP server. This can cause a long delay at
startup because DHCP is enabled. Contact your network administrator to determine the proper
TCP/IP configuration.
Als die kabel eruit is moet hij zich toch niet bemoeien met de DHCP server lijkt me?

[edit]
In het bios staat Internal Hard Disk: 0MB

Ik vrees het ergste :'(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 02:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titel ontschreeuwd :z

On topic:
Als er 'Internal Hard Disk: 0MB' staat, dan is er iets duidelijk mis.

Het kan zijn dat een kabeltje los is (tussen HDD en mobo)

Maar misschien is die schijf dood. In dat geval heb je na 3 maanden geen probleem- daar is garantie voor.

En dat dat betrekkelijk snel is- tja, dat is het ook, maar af en toe heb je gewoon pech (vandaar ook die garantie :z )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Mja ok, de enige mogelijkheid nog is dat kabeltje naar het mobo.
Maarja de boel openschroeven is een beetje dom m.b.t de garantie :D
Jammer van het dataverlies iig, topic kan dicht :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 03:25:
Mja ok, de enige mogelijkheid nog is dat kabeltje naar het mobo.
Maarja de boel openschroeven is een beetje dom m.b.t de garantie :D
Jammer van het dataverlies iig, topic kan dicht :)

Een topic hoeft alleen dicht als het zinloos is, niet als de issue opgelost is. Dan kan het namelijk nog met de search voor anderen nuttig zijn :z

Openschroeven is vaak niet nodig om bij de ingewanden van zo'n bak te komen, die zijn vaak via access panels aan de onderkant of onder de keyb te benaderen. Dit zal op geen manier de garantie beinvloeden. Zie voor meer info je manual.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1