hulp nodig bij het overclocken van een amd xp 2000+

Pagina: 1
Acties:

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
ik heb gehoord dat de 2000+ series standard waren unlocked kweet dit niet zeker dus zal zeer zeker zometeen horen of dat zo is :) affijn 2 the point...

kheb een A7v8x mobo met een amd athlon xp 2000+ @ 1,667 standard dus
als ik deze wil gaan boosten naar een hogere frequentie krijg ik heel mooi te horen failed to boot due to cpu overclocking... zo'n leuk startrek stemmetje zegt dat dan via die onboard sound....

Komt dit dan gewoon omdat mijn processor gelocked is of is mijn moederbord gelocked?

Alvast bedankt

KiLLaH

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

St@m

@ Your Service

op welke manier probeer je hem over te clocken dan? multiplier of fsb?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En weet je wel zeker dat het een thoroughbred is? De oudere palomino's zijn gewoon gelockt...

🖥️ | 🚗

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
kheb echt geen clue of het een thoroughbred is... maar wat dat overclocken betreft als ik die multiplier hoger zet heb die geen effect ik kan hem op 25 zetten ik krijg er geen mhz`tje bij :S als ik de FSB omhoog ga gooien kom ik tot 140 en dan loopt hij al heel onstabiel standard is 133

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

St@m

@ Your Service

ok, dan is ie dus gewoon locked, raar dat ie al bij een FSB van 140 raar gaat lopen doen, systeem temperatuur niet te hoog?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Waarschijnlijk is je multiplier gelocked en heb je een polamino.
Gebruik de search want hierover is al veel gezegd op tweakers.
[search=unlocken athlon]
[search=athlon xp overclocken]

Succes met je OC je hebt er in ieder geval het mobo voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 01:20 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Duidelijk een palomino dus...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Waarom gebruikt de bbcode search eigenlijk nog steeds de react search en niet de veel betere omega search.
Zie bovenstaande post van mij.

Verwijderd

KIck

Ik heb dus hetzelfde mobo en proccessor en heb exact hetzelfde probleem.
Ik heb mij eerst uitvoerig ingelezen in de materie en dit is dus mijn eerste OC.
Ik snap niet wa t er mis kan zijn ik kom dus stabiel niet verder als 140 mhz FSB.
Mijn temps zijn nu 50 standaar=46.
Weet iemand wat er mis is alvast bedankt.

Maybe het mobo want de topicstarter heeft hetzelfde probleem.
Ik weet dus dat mijn temps het niet zijn en ik neem aan dat mijn mem 140 FSB ook wel hebben kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 21:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 01:39:
Waarom gebruikt de bbcode search eigenlijk nog steeds de react search en niet de veel betere omega search.
Zie bovenstaande post van mij.
De omega search word wel gebruikt hoor :) . Maar hij heeft nu het uierlijk van de React search.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48

sapphire

Die-hard pruts0r

ach ik kom momenteel ook niet verder dan 140, en in december liep tie nog op 158, rare dingen die Palomino's

Gabriël AM5

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 21:35:
[...]

De omega search word wel gebruikt hoor :) . Maar hij heeft nu het uierlijk van de React search.
ok ik dacht aan de url van mijn search links namenlijk de react search te zien.

Verwijderd

btw mijn stepping is.

agoia 0208mpmw
y7885430103

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 21:32:
KIck

Ik heb dus hetzelfde mobo en proccessor en heb exact hetzelfde probleem.
Ik heb mij eerst uitvoerig ingelezen in de materie en dit is dus mijn eerste OC.
Ik snap niet wa t er mis kan zijn ik kom dus stabiel niet verder als 140 mhz FSB.
Mijn temps zijn nu 50 standaar=46.
Weet iemand wat er mis is alvast bedankt.

Maybe het mobo want de topicstarter heeft hetzelfde probleem.
Ik weet dus dat mijn temps het niet zijn en ik neem aan dat mijn mem 140 FSB ook wel hebben kan.
Dit is echt een loze kick. Je kan het allemaal in de search vinden.

Je hebt een "ouwe" proc deze wil waarschijnlijk niet ver.
Als je fsb niet hoger wil ligt dit vaak niet aan de proc maar aan het mobo geheugen of uitbreidings kaarten.

dit is echt search werk. :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 22:02:
[...]

Dit is echt een loze kick. Je kan het allemaal in de search vinden.

Je hebt een "ouwe" proc deze wil waarschijnlijk niet ver.
Als je fsb niet hoger wil ligt dit vaak niet aan de proc maar aan het mobo geheugen of uitbreidings kaarten.

dit is echt search werk. :O
Ik snap je reactie volledig. Maar aangezien ik hier op GOT lees dat een asus a7v8x een goed bord om te OC'en is.
En ik samsung geheugen heb en ik daar ook goede dingen over lees.
Ik kan me haast niet voorstellen dat mijn pci kaartjes op 140 mhz al crashen want dan is de pci namenlijk 35 en ik zag hier dat pci kaaten meestal wel een pci snelheid van 40 aankunnen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:15 ]

• jvvv
  • Laatst online: 04-11-2025
hoe kan ik zien of ik een palomino of een thoroughbred is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 22:13:
[...]

Ik snap je reactie volledig. Maar aangezien ik hier op GOT lees dat een asus a7v8x een goed bord om te OC'en is.
En ik samsung geheugen heb en ik daar ook goede dingen over lees.
Ik kan me haast niet voorstellen dat mijn pci kaartjes op 140 mhz al crashen want dan is de pci namenlijk 35 en ik zag hier dat pci kaaten meestal wel een pci snelheid van 40 aankunnen
Probeer eens het voltage van je proc te verhogen.
Je kan ook de timings naar je geheugen verhogen.
Ook kan je als niets hierboven helpt alle PCI kaarten eruit halen en 1 voor 1 erin zetten en dan kijken bij welke hij problemen geeft.

• JaY-
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

jvvv schreef op 14 February 2003 @ 22:39:
hoe kan ik zien of ik een palomino of een thoroughbred is?
De palomino heeft een vierkante core, een t-bred heeft een rechthoekige. Je kan ook ff wcpuid downloaden, als die aangeeft dat je een family 6 hebt, is het een palomino, family 8 is t-bred.

@topicstarter: Ik ben bang dat je een palomino hebt. Ik kreeg mijn palomino 1800+ ook niet hoger als fbs 140. Nu ik een t-bred a 1800+ heb, haal ik veel hogere oc's. Dit ligt dus gewoon aan de palomino core, die kan niet veel hoger.....

Verwijderd

ennuh, is een Palomino ook niet groen, en een Thoroughbred Bruin...

tenminste zo is het wel bij mij met mn Palo XP1800 en TB 2400

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 21:53:
btw mijn stepping is.

agoia 0208mpmw
y7885430103
hmmm..

als ik hier kijk, dan geven ze aan dat jouw stepping: AGOIA een zeer goeie stepping is...

unlocken dat ding, MP lager en overclocken die handel!!!
Pagina: 1