Bestaat er zoiets als een stille (heel belangrijk) multiregio DVDspeler voor maximaal 300 euro? Ik weet dat je bv de Cyberhome serie hebt waar ik goede verhalen over hoor, alleen zegt iedereen dat die spelers nogal lawaai kunnen maken. Ik wil echt een stille speler die in ieder geval regio 1 en 2 aankan, MP3 is niet belangrijk, uiterlijk van de speler ook niet, en omdat ik over enkele jaren uit deze studentenkamer hoop te verhuizen naar een "echt" huis
schaf ik liever geen supadupah systeem (met bijbehorend prijskaartje) aan, maar een gewone speler die in ieder geval bovenstaande specificaties heeft. Weet iemand hoe, wat en waar?
Ik was een tijdje geleden bij iemand en die had een Sony (typenummer weet ik helaas niet meer), en die was erg stil. Zelf heb ik een Cyberhome, een van de eerste, de AD-L 528, en die produceert toch nog wel aardig wat geluid.
M'n ouders hebben een Philips 633, al vind ik dat die nog vrij veel geluid maakt, dus ik denk niet dat die een aanrader is.
M'n ouders hebben een Philips 633, al vind ik dat die nog vrij veel geluid maakt, dus ik denk niet dat die een aanrader is.
Verwijderd
Vaak zitten er standaard DVD-ROM spelers in.
Misschien dat je de DVD-ROM minder herrie kunt laten maken door hem op de PC aan te sluiten - en er vervolgens een downgrade op te doen - door er een flash van een trager type op te zetten ?
Daarnaast zijn veel behuizingen van flinterdun aluminium.
Wellicht dat de binnenkant beplakken met bitumen/geluidsisolatie een hoop tegenhoudt ?
Veelal is de DVD-ROM de grootste herriemaker, en zit er geen fan in.
Misschien dat het beplakken/inpakken met isolatiemateriaal en deze drive ophangen in rubbers nog veel zal schelen ?
Kortom, alle taktieken die van toepassing zijn op computers zijn _soms_ van toepassing op standalone DVD-Spelers. Dezelfde problemen -> dezelfde oplossingen...
Misschien dat je de DVD-ROM minder herrie kunt laten maken door hem op de PC aan te sluiten - en er vervolgens een downgrade op te doen - door er een flash van een trager type op te zetten ?
Daarnaast zijn veel behuizingen van flinterdun aluminium.
Wellicht dat de binnenkant beplakken met bitumen/geluidsisolatie een hoop tegenhoudt ?
Veelal is de DVD-ROM de grootste herriemaker, en zit er geen fan in.
Misschien dat het beplakken/inpakken met isolatiemateriaal en deze drive ophangen in rubbers nog veel zal schelen ?
Kortom, alle taktieken die van toepassing zijn op computers zijn _soms_ van toepassing op standalone DVD-Spelers. Dezelfde problemen -> dezelfde oplossingen...
Ook al is het natuurlijk ultiem des tweakers om met isoleerschuim, plakband, en allerlei tools aan de slag te gaan, ik kan ik niet zeggen dat ik dat voor ogen heb als ik denk aan een standalone dvdspeler. Ik wil gewoon easy zo'n ding kopen, inpluggen, en kijken maar... Ik heb nou al jaren lang geklungeld met DVD via de PC, en wil gewoon lekker simpel DVD kunnen kijken wanneer ik zin heb, zonder eerst de PC aan te hoeven zetten (offtopic: en voordat ik die punkass Radeon 9000 tvout juist geconfigureerd heb ben ik ook weer 5 min. verder
).
Is er echt geen mogelijkheid voor een normale multiregio dvdspeler die ook nog eens stil is? Hoe zit het met die Revoy's waarvan je vroeger altijd advertenties zag in de C'T? Zijn die een beetje stil?
Is er echt geen mogelijkheid voor een normale multiregio dvdspeler die ook nog eens stil is? Hoe zit het met die Revoy's waarvan je vroeger altijd advertenties zag in de C'T? Zijn die een beetje stil?
Ik heb een Philips 622 die behoorlijk stil is, en met een afstandsbedieningstruc regiovrij te maken is.
Beeld is goed, geluid is goed; alleen de aansluitmogelijkheden zijn beperkt tot SCART, Composiet-video, analoog audio en S/P-DIF audio.
Beeld is goed, geluid is goed; alleen de aansluitmogelijkheden zijn beperkt tot SCART, Composiet-video, analoog audio en S/P-DIF audio.
De een sluit 6 speakers op zijn dvd spelers aan, de ander wil een stille. Geweldig die verschillende eisen
.
Even serieus ik heb een philips 952 en die vind ik behoorlijk stil, ook met svcd.
Even serieus ik heb een philips 952 en die vind ik behoorlijk stil, ook met svcd.
Waarom wil je eigenlijk een hele stille dvd speler??
zet t' geluid wat open en je hoort er niks van.
en in vergelijking met een pc is een dvd speler stil.
ik heb een panasonic rv32 en ik hoor m' nauwelijks, m'n broer heeft een cyberhome 528 en die hoor je wel iets meer.
Is een panasonic rv32 niks voor je? goede ab, mooi geluid/beeld, optisch/scart/svideo, (s)vcd, dvdr etc....
zet t' geluid wat open en je hoort er niks van.
en in vergelijking met een pc is een dvd speler stil.
ik heb een panasonic rv32 en ik hoor m' nauwelijks, m'n broer heeft een cyberhome 528 en die hoor je wel iets meer.
Is een panasonic rv32 niks voor je? goede ab, mooi geluid/beeld, optisch/scart/svideo, (s)vcd, dvdr etc....
De pioneer dv 454 is redelijk stil. 100% stil zul je denk ik nooit hebben. Bij het begin van de dvd hoor je meestall eeen heeeeel licht zoemend geluidje. Het hangt overigens ook af van de DVD/CD die erin zit. Ik denk wel dat de pioneer tot 1 van de stillere spelers behoort.
Hij is goedkoop en makkelijk regiovrij te kopen.
Als ik jou was zou ik een keer naar een winkel gaan en gewoon gaan luisteren.
Hij is goedkoop en makkelijk regiovrij te kopen.
Als ik jou was zou ik een keer naar een winkel gaan en gewoon gaan luisteren.
Ik denk dat de meeste Sony, Philips, JVC en Pioneer spelers gewoon goed stil zijn even zoeken welke jouw behoefte voldoet, even luisteren in een winkel en kopen die hap :}
Ik heb zelf een Sony DVX680, tijdens het spelen is deze echt muisstil...wanneer je je oor tegen de DVD speler legt hoor je pas het draaien van de DVD :}
Uiteraard is het ding wel lawaaierig tijdens het wisselen van een DVD...maar ik neem aan dat je het ding stil wilt hebben tijdens het spelen.
Ik heb zelf een Sony DVX680, tijdens het spelen is deze echt muisstil...wanneer je je oor tegen de DVD speler legt hoor je pas het draaien van de DVD :}
Uiteraard is het ding wel lawaaierig tijdens het wisselen van een DVD...maar ik neem aan dat je het ding stil wilt hebben tijdens het spelen.
Verwijderd
Heb een cyberhome 505, deze is muisstil en ook nog niet eens zo duur.
Veel mogelijkheden en goed prestaties, speelt al mijn zelfgebrande dvd's probleemloos.
Veel mogelijkheden en goed prestaties, speelt al mijn zelfgebrande dvd's probleemloos.
Kheb Grundig 5100 ik hoor niks. ook speelt ie alles af (cdr,cdrw,mp3,vcd,s-vcd,DD/DTS), en is regiovrij (te maken met afstandsbediening) echt goeie koop en mooi compact.
Pagina: 1