[Compaq]Modem belt alleen in bij openstaande lijn

Pagina: 1
Acties:

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
:? Wat is de situatie?
Ik heb op dit moment een laptop voor mijn neus staan van iemand en die wil graag dat ik er een internet-verbinding op zet. Nou geen probleem dacht ik. Toch wel dus:

We hebben het hier over een Compaq Armada 7800 PII300 met een interne voiceview-modem. Ik heb dus een standaard-voiceview-modem geinstalleerd.
Om te kijken of ik een goeie internetverbinding kan maken, heb ik een gratis abbo genomen bij zonnet en heb vervolgens alles ingesteld conform de zonnet-instellingen.

:? Wanneer werkt het niet?
Als ik ga inbellen dan hoor ik dat ie kiest en dan laat de modem hem 3x overgaan om vervolgens te zeggen "de lijn is bezet". Dat is dus onzin, de lijn is niet bezet.

:? Wanneer werkt het wel?
Als ik een telefoon aansluit op de lijn en die 'aanzet' (dus dat ik een kiestoon hoor) en dan ga inbellen met de modem dan werkt het perfect.

:? Wat heeft de topicstarter al gedaan?
Ik heb wat gekloot met de 'wachten op kiestoon' optie. Ook andere drivers heb ik geprobeerd. Ander inbelnummer ook.
edit:
Ook de countrysettings zijn NL

[ Voor 4% gewijzigd door PCR op 13-02-2003 00:45 ]

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 07:01
:7 Wat moet je nu doen
Zet de country settings op NL
Er zijn vele methodes van kiestoon- en ingesprek-detectie: bepaalde spanning of bepaalde toonhoogte enzo.

• PCR
Simba schreef op 13 February 2003 @ 00:38:
:7 Wat moet je nu doen
Zet de country settings op NL
Er zijn vele methodes van kiestoon- en ingesprek-detectie: bepaalde spanning of bepaalde toonhoogte enzo.
:7 Heeft topicstarter al gedaan

Of eigenlijk stonden ze al op NL ;)

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 07:01
hm, aansluitingen voor lijn en telefoon verwisseld op het modem dan misschien?

• PCR
Simba schreef op 13 February 2003 @ 01:37:
hm, aansluitingen voor lijn en telefoon verwisseld op het modem dan misschien?
* PCR moet als eerste bekennen dat hij niet vreselijk veel verstand heeft van laptops.

Dit is de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kloez041/laptop.JPG

Het is dus een interne modem met 1 aansluiting.

Verwijderd

Vertel Windows middels de settings dat hij niet hoeft te wachten op een dial-tone alvorens te bellen, mischien dat dat werkt ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

heb je het al geprobeerd met de compaq drivers?

Verwijderd

PC-Reactive schreef op:

:? Wanneer werkt het niet?
Als ik ga inbellen dan hoor ik dat ie kiest en dan laat de modem hem 3x overgaan om vervolgens te zeggen "de lijn is bezet". Dat is dus onzin, de lijn is niet bezet.
Hoor je dan ook een kiestoon voordat de machine kiest en hoor je daadwerkelijk de lijn drie keer overgaan? 't Kan zijn dat het modem, bij het simuleren van het oppakken van de hoorn, niet voldoende weerstanddip geeft om de kiestoon te triggeren.
Ik weet ook niet of je direkt op een buitenlijn zit of achter een centrale :?, sommige centrales zijn ook niet zo goed in het geven van kiestoon.

Nog een tip(je): probeer de twee draadjes in de grote telefoonstekker om te draaien. Dit _zou_ geen effect mogen hebben maar in de praktijk maakt dit ook wel eens wat uit }:O

• PCR
damster schreef op 14 February 2003 @ 13:25:
heb je het al geprobeerd met de compaq drivers?
Ja die heb ik ook al geinstalleerd

• PCR
Nou ik ben eruit :Y)

Het lag aan het inbelnummer, blijkbaar wil de modem niet inbellen met een het inbelnummer van Zonnet Gratis.

iig toch bedankt! :)
Pagina: 1