mensen,
Ik heb sinds kort een nieuw systeem aangeschaft (echter heb ik wel mijn oude HD en videokaart behouden)
Sys specs:
-P4 2,66 GHZ
-ASUS P4PE moederbord
-Dane-elec 512 mb PC2700 geheugen
-MAXTOR 40 GB at 7200 RPM
-MAXTOR 8,4 GB at 7200 RPM
-LEADTEK WINFAST Geforce TI 64MB
-LG FLATRON 995 FT PLUS (standaard drivers van windows hiervoor gebruikt)
-CREATIVE SOUNDBLASTER 128
Dit alles draait onder WINDOWS XP PROFESSIONAL met SP1 en alle updates
Nu heb ik eigenlijk een heel raar probleem:
In spellen als bijvoorbeeld de demo van splinter cell heb ik om de seconde a anderhalve seconde een vertraging A.K.A. schokken in het beeld (spellen lopen daardoor dus enorm traag en vallen eigenlijk niet goed te bespelen.) Verder kan ik bijvoorbeeld wel unreal tournamnet 2003 spelen zonder deze constante schokken maar voor mijn gevoel met een te lage FPS waarde.... (zo rond de 30 a 40 FPS als het te druk wordt kwa aantal spelers dan wil ie ook nog wel eens onder de 24 FPS dalen...) ook in 3DMark is te o.a. sterk te merken bij de draghotic test en bij de test van al de kleuren die over elkaar heen vliegen) verder is de score van 3Dmark denk ik ook te laag (zo'n 4700) (onder 3dmark2001 op 1024*768*32)
Ook heb ik de volgende punten ondernomen:
-nieuwste Nvidia detonater drivers geinstalled (41.09)
-directX 9 geinstalleerd
-videokaart in ander zelfde systeem geprobeerd (zelfde effect)
-nieuwe geluidskaart drivers geinstalleerd
-alle programma's die in de achtergrond draaien uitgezet (via run > msconfig)
-verder behaalde ik eerst een mark score van 2700 en schokte unreal tournament en unreal tournament 2003 ook, maar na het terugzetten van dus AGP modus van 4X naar 1X en het uitzetten van de onboard gameport daarna heb ik de AGP modus weer op 4x gezet en haalde ik een score van 4700) alleen nu doen de UT games ut wel redelijk (niet naar behoren volgens mij (te lage FPS), maar de splintercell demo en 3Ds mark dus nog niet)
-v-sync op altijd uit
-heel veel gezocht in de search
Dingen die ik mogelijk zou kunnen proberen
-schijven formatteren en windowsXP opnieuw installen (lijkt me niet de oplossing, omdat op oude pc (AMD Athlon 800 met dus de beruchte
geforce 2 alles perfect ging en op een ander exact hetzelfde systeem het dezelfde schokken geeft)
-De BIOS van het nieuwe ASUS P4PE moederborde flashen van versie 1001 naar 1002 (dit wil ik opzich wel proberen allen wil ik dan eerst weten welke functies de nieuwe bios versie biedt (of het dus ook bijvoorbeeld het probleem met mn videokaart kan oplossen, deze informatie kon ik nergens vinden)
-BIOS instellingen aanpassen
Als laatste:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met bijvoorbeeld instellingen die ik zou kunnen veranderen in de bios (systeem is gebouwd door een collega van me, alleen misschien ligt er iets aan de instellingen van de BIOS)
Misschien dat iemand weet wat voor updates de nieuwe ASUS 1002 bios biedt?
Of misschien het tweaken van mn videokaart?
Laat jullie mening gelden
alvast iedereen bedankt
Ik heb sinds kort een nieuw systeem aangeschaft (echter heb ik wel mijn oude HD en videokaart behouden)
Sys specs:
-P4 2,66 GHZ
-ASUS P4PE moederbord
-Dane-elec 512 mb PC2700 geheugen
-MAXTOR 40 GB at 7200 RPM
-MAXTOR 8,4 GB at 7200 RPM
-LEADTEK WINFAST Geforce TI 64MB
-LG FLATRON 995 FT PLUS (standaard drivers van windows hiervoor gebruikt)
-CREATIVE SOUNDBLASTER 128
Dit alles draait onder WINDOWS XP PROFESSIONAL met SP1 en alle updates
Nu heb ik eigenlijk een heel raar probleem:
In spellen als bijvoorbeeld de demo van splinter cell heb ik om de seconde a anderhalve seconde een vertraging A.K.A. schokken in het beeld (spellen lopen daardoor dus enorm traag en vallen eigenlijk niet goed te bespelen.) Verder kan ik bijvoorbeeld wel unreal tournamnet 2003 spelen zonder deze constante schokken maar voor mijn gevoel met een te lage FPS waarde.... (zo rond de 30 a 40 FPS als het te druk wordt kwa aantal spelers dan wil ie ook nog wel eens onder de 24 FPS dalen...) ook in 3DMark is te o.a. sterk te merken bij de draghotic test en bij de test van al de kleuren die over elkaar heen vliegen) verder is de score van 3Dmark denk ik ook te laag (zo'n 4700) (onder 3dmark2001 op 1024*768*32)
Ook heb ik de volgende punten ondernomen:
-nieuwste Nvidia detonater drivers geinstalled (41.09)
-directX 9 geinstalleerd
-videokaart in ander zelfde systeem geprobeerd (zelfde effect)
-nieuwe geluidskaart drivers geinstalleerd
-alle programma's die in de achtergrond draaien uitgezet (via run > msconfig)
-verder behaalde ik eerst een mark score van 2700 en schokte unreal tournament en unreal tournament 2003 ook, maar na het terugzetten van dus AGP modus van 4X naar 1X en het uitzetten van de onboard gameport daarna heb ik de AGP modus weer op 4x gezet en haalde ik een score van 4700) alleen nu doen de UT games ut wel redelijk (niet naar behoren volgens mij (te lage FPS), maar de splintercell demo en 3Ds mark dus nog niet)
-v-sync op altijd uit
-heel veel gezocht in de search
Dingen die ik mogelijk zou kunnen proberen
-schijven formatteren en windowsXP opnieuw installen (lijkt me niet de oplossing, omdat op oude pc (AMD Athlon 800 met dus de beruchte
-De BIOS van het nieuwe ASUS P4PE moederborde flashen van versie 1001 naar 1002 (dit wil ik opzich wel proberen allen wil ik dan eerst weten welke functies de nieuwe bios versie biedt (of het dus ook bijvoorbeeld het probleem met mn videokaart kan oplossen, deze informatie kon ik nergens vinden)
-BIOS instellingen aanpassen
Als laatste:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met bijvoorbeeld instellingen die ik zou kunnen veranderen in de bios (systeem is gebouwd door een collega van me, alleen misschien ligt er iets aan de instellingen van de BIOS)
Misschien dat iemand weet wat voor updates de nieuwe ASUS 1002 bios biedt?
Of misschien het tweaken van mn videokaart?
Laat jullie mening gelden
alvast iedereen bedankt