[WinME] Challenge verbindingsverificatieprotocol?

Pagina: 1
Acties:

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:01

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Twee weken geleden kreeg ik mijn adsl-pakket binnen, heb het aangesloten, maar het werkt (nog steeds) niet. Het blijkt aan de KPN-centrale te liggen... :(

Ik ben dus weer teruggevallen op mijn 56K inbelmodem. Dat was voorheen altijd goed, maar vertoont nu kuren. Na bijv. 5 keer klikken (pagina wordt direct geladen) moet ik de 6e keer zo'n 30 seconden wachten voordat er weer data doorkomt. Daarna gaat het weer (ongeveer) 5 keer goed, en dan weer wachten.

Dubbelklik ik op mijn verbindingsicoontje en vervolgens op details, dan staat er bij protocollen niet alleen TCP/IP, maar ook Challenge verbindingsverificatieprotocol. Volgens mij stond dat er vóór de mislukte adsl-installatie niet. Maar ik ben daar niet zeker van.

De Windows-Help geeft geen oplossing, de IE-Help ook niet. Zelfs de search op GoT niet. Wat doet dit protocol precies? En kan het te maken hebben met de teruggedraaide adsl-installatie? Krijg ik juist door dit protocol om de zoveel keer een time-out?
Ik gebruik wel electronic banking, maar heb mét electronic banking en vóór de adsl-installatie nooit dit time-out probleem(pje) gehad.

Wie weet raad?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Reptile209

- gers -

CHAP (Challenge Handshake Authentication Protocol) wordt bij het opbouwen van de verbinding gebruikt om je wachtwoord te coderen, maar volgens mij blijft 'ie daarna op willekeurige momenten een challenge/reply met je modem uitvoeren. Daar zou het dan misschien op misgaan.
Kijk eens in je verbindingsinstellingen of je:
a) onder "Netwerk" alles (vooral softwarecompressie) uit hebt staan, behalve natuurlijk TCP/IP
b) onder "Beveiliging" alles hebt uitstaan, behalve evt "Automagisch een verbinding maken"
Op zich zou die CHAP niks uit moeten mogen maken, maar voor ADSL wordt 'ie vaak gebruikt en misschien dat hij daarom nu in de weg zit... ofzo :)

Zo scherp als een voetbal!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:01

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Reptile,

Onder 'beveiliging' staat alles uit. Zelfs 'automatisch verbinding maken' staat uit.
Bij 'Netwerk' staat softwarecompressie NIET uit. Ik kan mij herinneren dat ik die optie nooit heb uitgezet. Wat doet softwarecompressie eigenlijk (behalve de gegevens die WinME via het ? geeft)?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Reptile209

- gers -

Softwarecompressie zou er voor moeten zorgen dat er meer data per seconde door de lijn geperst wordt, maar in de praktijk levert het nogal eens wat verbindingsproblemen op. Schakel die dus eens uit en kijk nog eens.

Zo scherp als een voetbal!