DNS register probleem ???

Pagina: 1
Acties:

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Het is al vaak genoemd maar na een avond GOT lezen heb ik nog niet de goede oplossing gevonden. Ik heb een win98 machine waarmee ik wel kan pingen naar een IP adress maar niet naar een url. Ik kan dus niet interneten. De fout zit ergens in de dns routing in het rigister ( dat denk ik tenminsten ). Alle standaart oplossingen werken niet ( kaart eruit, tcp/ip deinstaleren, ander type verbinding ( kabel/router/modem) ).
Heeft iemand een idee hoe dit optelossen is zonder alles opnieuw te instaleren.

Acer 1501 : P4 bak

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
demisoft schreef op 12 February 2003 @ 23:51:
Het is al vaak genoemd maar na een avond GOT lezen heb ik nog niet de goede oplossing gevonden. Ik heb een win98 machine waarmee ik wel kan pingen naar een IP adres maar niet naar een url. Ik kan dus niet interneten. De fout zit ergens in de dns routing in het register ( dat denk ik tenminste ). Alle standaard oplossingen werken niet ( kaart eruit, tcp/ip deinstalleren, ander type verbinding ( kabel/router/modem) ).
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is zonder alles opnieuw te installeren.
Beschrijf eens hoe je netwerk er uit ziet, wat voor internetverbinding je gebruikt en wat alle TCP/IP instellingen zijn...

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Het ligt niet aan de instellingen van het netwerk. Het netwerk gebeuren werkt gewoon goed. Ik heb alleen tcp/ip geinstaleert op modem en netwerk kaart en client for ms network.

Acer 1501 : P4 bak

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Welke provider heb je? Wat heb je als DNS server ingesteld? Kun je je DNS servers wel pingen?

Verwijderd

Wat bedoel je met pingen naar een URL?

ping http://mijn.eerste.domein.com of
ping mijn.eerste.domein.com ?

Dat eerste "pingen naar een URL" gaat niet werken, de tweede "pingen naar een host" zou wel kunnen werken.

• Enforcer
  • Niet online
Een volledige uitleg van dit probleem (wat in 9 van de 10 gevallen door KaZaA wordt veroorzaakt) heb ik hier compleet uitgelegt:
Enforcer in "Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen"
Pagina: 1