Promise 20276 Onder Redhat 8.0

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 10:44

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik heb gisteren redhat 8.0 geinstalleerd, alles gaat goed alleen wil hij mijn raid set niet zien. Ik heb 2 60 gig maxtors tot 1 grote gemaakt met daarop 2 partities.

Bij het opstarten zegt redhat wel dat hij een rid controller heeft gevonden maar dan denkt hij dat het eena ndere is 20265 ipv 20276. Weet iemand waar ik drivers kan vinden voor de 20276 onder redhat of een andere maniet om die raid set werkend te krrijgen, ik heb ook nog winxp erop staan en er staat best wel wat data op die ik wil bewaren.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

En wat heb je zelf al geprobeerd ? Heb je gezocht ? Kernel docs nagekeken of je controller wordt gesupport in een nieuwere kernel dan dat je nu hebt ? Op de promise site gekeken of daar drivers staan ? Gekeken of RedHat wel ATARAID ondersteunt in de default kernel ?
Dat zijn zo een paar mogelijkheden die je zou kunnen proberen. Probeer zelf een kernel te bakken met ataraid ondersteuning, ik meen dat je promise controller vanaf 2.4.19 wordt ondersteund door de kernel, mits je natuurlijk support ervoor wel aanzet.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Eerst zelf maar even proberen :)

Verwijderd

Als ik naar de kernel source code kijk voor suport voor de promise 20276 dan zie ik dat die er gewoon standaard in zit (itt tot de 20271, waarbij je zelf moet patchen of een ac-kernel/2.5-kernel moet gebruiken).

Kortom met een moderne kernel en de juiste ingebakken suport moet het gewoon werken als ik de source bekijk. :)

Dit topic is gesloten.