Toon posts:

Systeem snel genoeg, maar spellen schokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik heb een behoorlijke machine vind ik zelf, een p4 op 2,8ghz, 512mb ram, gf4600.ik heb een aardige 3dmark2001 score van rond de 14000, maar als ik games speel schokt het beeld teveel te vaak.zelfs op wat lagere resoluties.ik snap er geen hol van....games als bijv NOLF2 en C&C generals lopen niet zoals het zou moeten.

ik heb al 2x mn systeem opnieuwe installed met xp erop en alle laatste drivers....maar nog steeds tijdens bijv de cutscenes van C&C schokt het beeld bij in mijn ogen vrij simpele 3d dingen.en dat bij alle resoluties.....tuurlijk als je em op 1600x1200 zet ga je huilen....dat weet ik ook wel, maar 1024x768 zout toch geen probleem moeten zijn ?

ik heb geen progjes draaien of shit...het is een apart xp install puur voor gamen.

heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken ? (en kom niet met dingen als koop een 9700 pro...)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Help !! Mijn 3dmark score is laag... hoe te verhogen ?

Excuses ;( inderdaad niet goed gelezen |:(

[ Voor 26% gewijzigd door WFvN op 12-02-2003 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij niet om 3dmark onzin......getalletjes zeggen niet zoveel, games wel......dus die thread is zinloos voor mij.3dmark is ok, maar games niet....

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ZN 3dmark is juist NIET te laag... |:( Het is zn game performance die niet goed is...

ontopic: wat heb je verder voor hardware... Je zou niet de eerste zijn bij wie z'n SB Live! ruzie schopt met de rest van het systeem... Ik heb dat ook gehad... dan draait echt ALLES brak :(

ik zal morgen ff uitgebreid kijken op mn eigen bak....

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op 12 februari 2003 @ 23:50:
[...]

ZN 3dmark is juist NIET te laag... |:( Het is zn game performance die niet goed is...

ontopic: wat heb je verder voor hardware... Je zou niet de eerste zijn bij wie z'n SB Live! ruzie schopt met de rest van het systeem... Ik heb dat ook gehad... dan draait echt ALLES brak :(

ik zal morgen ff uitgebreid kijken op mn eigen bak....
hey thanks alvast...ik zit al maaden te kloten man.ik heb een heel nieuw systeem gekocht, denkend dat ik wel normaal kon gamen...niet dus :(

- gigabyte GA8667Ultra (intel pe845 oid)
- 512mb corsair
- WD 7200 80 GB
- alles onboard,inclusief audio en de rest....dus ik heb al mn 6 pci sloten vrij

-verder heb ik detonator 42.86 welke bij iedereen betere prestaties levert ( natuurlijk weer in 3dmark bla).

kheb ook niet stiekum 4x aa en 8xaf aan .... alles op off, vsync off altijd, via rivatuner wat dingen geprobeerd....geen geluk.ook fast writes off gezet, in mn bios kan ik helaas niet de AGP aparture size instellen...heel vreemd weet ik.

ciao

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 00:05 ]

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Misschien dat een onderdeel op die momenten wat cpu power trekt. Kan je gewoon eens in de taskmanager kijken of er soms veel van je cpu gevraagd wordt(op die momenten)?

Let ook eens op je HD-ledje of die dan ook op dat moment knippert(kan ook weer van alles zijn).

Heb je een proggie die alles monitort(cpu temp, voltages e.d.)?

specs

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:22

St@m

@ Your Service

probeer het is met al je onboard spul op disabled?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga morgen proberen met alles onboard disabled....kga nu slapen zzzzzzzz.....

Verwijderd

Topicstarter
executor schreef op 13 February 2003 @ 00:42:
Misschien dat een onderdeel op die momenten wat cpu power trekt. Kan je gewoon eens in de taskmanager kijken of er soms veel van je cpu gevraagd wordt(op die momenten)?

Let ook eens op je HD-ledje of die dan ook op dat moment knippert(kan ook weer van alles zijn).

Heb je een proggie die alles monitort(cpu temp, voltages e.d.)?
uhhh hoe dan ? het zijn vrij simpele 3d dingen die gebueren, dat moet toch qua 2,8ghz cpu geen probleem zijn lijkt mij.

geen monitorproggie onzin....er draait helemaal niks op achtergrond, xp install puur voor gaming.

Verwijderd

Ook al de nieuwste direct X geprobeert?

Verder zou ik eens fraps downloaden > www.fraps.com , dat herkent direct3d en opengl wel en dan krijg je auto. een framerate metertje. Kijk dan eens wat je framerate is.

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 10:43:
[...]

uhhh hoe dan ? het zijn vrij simpele 3d dingen die gebueren, dat moet toch qua 2,8ghz cpu geen probleem zijn lijkt mij.

geen monitorproggie onzin....er draait helemaal niks op achtergrond, xp install puur voor gaming.
tijdens games is je cpu-load altijd 100%. dus ook al heb je een 314231341234GHz CPU, die zal altijd 100% zijn best doen om je game zo snel mogelijk te laten lopen :P.

Wat ik bedoelde, is dat je in windows(zonder dat je een game opgestart hebt) naar je taskmanager kijkt of er uitschieters van de cpuload zijn. Het kan zijn dat er ergens een stukje code is die heel even alles of veel vraagt van je cpu. In windows zelf heb hoef je er dan oook geen last van te hebben omdat je niet zware taken hebt draaien. Als je gaat gamen die wel degelijk CPU-Powa vragen kan je daar last van ondervinden.

Snappie het nu? :P

trouwens, nu ik je probleemomschrijving nog een keer lees is mijn gedachte niet juist.

Heb je die haperingen echt vlak na elkaar(zeg maar 2 keer per seconde). of om de 2 seconden.

[ Voor 9% gewijzigd door Tripp op 13-02-2003 11:04 ]

specs

Verwijderd

Moeilijk zeggen wat het is, haal al je kaarten er uit behalve je vga (natuurlijk :)), en zet al je onboard spul uit, en zet alles in je bios op zijn stabiele waardes.
Check of je geen programma's op de achtergrond hebt draaien, en probeer een stel verschillende drivers. Kan weinig meer bedenken soz :)

Verwijderd

ik had eerst drivers 41.09 erop, lekker 1000 marks omhoog gegaan, maar ben weer terug naar 30.82, wel lagere marks maar geen haperingen meer. met 41.09 kon ik ut2003 niet eens op 1024x768 spelen :s en C&C haperde ook, tot ik me drivers uninstallde, ohjah, btw die detonator destroyer werkt niet echt bij mij, ik heb een PoV ti 4600 en die 41.09 drivers waren van nvidia en toch zegt ie dat het geen nvidia drivers zijn/waren :s

Verwijderd

Heb je misschien wazige randapparatuur er aan hangen? Ik denk dan aan een draadloostoetsenbord met gare drivers of een exotische muis (met bijpassende drivers).

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Ik zie dit soort problemen vaker bij systemen met een P4 en DDR ram. Misschien toch bandbreedte problemen? :?

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Hmm dat vraag ik me af, net een nieuw P4 systeem (toevallig dan wel met DDR) maar C&C Generals liep bij mij ook rete traag (1024x768, high detail zag ik laatst) ik heb het op custom detail gezet en nu loopt het zeer soepel..

(GF3, TI200)

Verwijderd

Topicstarter
executor schreef op 13 februari 2003 @ 11:01:
[...]

Heb je die haperingen echt vlak na elkaar(zeg maar 2 keer per seconde). of om de 2 seconden.
nou uhh het is niet echt om de x seconde....het lijkt wel alsof het gewoon niet trekt op bepaalde moment (lees bijna alle)....zelfs op lagere resoluties schokt ie wel....bijv tijdens de 3d cutscenes van c&c generals....dat moet toch soepel lopen op 1024 op mijn pc of wat ?

Verwijderd

Topicstarter
gvdh81 schreef op 13 februari 2003 @ 14:54:
Hmm dat vraag ik me af, net een nieuw P4 systeem (toevallig dan wel met DDR) maar C&C Generals liep bij mij ook rete traag (1024x768, high detail zag ik laatst) ik heb het op custom detail gezet en nu loopt het zeer soepel..

(GF3, TI200)
ja idd wtf is dat nou met mijn systeem dan ?! ik heb ee ti4600 en daar draait ie zelfs met medium detail op 1024 niet ok.dat zie je vooral goed tijdens de 3d cutscenes.vliegtuigen die niet soepel vliegen, autos die schokkend rijden dat soort shit.lekker naadje als een gf3 mij eruit trekt :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 14:37:
Heb je misschien wazige randapparatuur er aan hangen? Ik denk dan aan een draadloostoetsenbord met gare drivers of een exotische muis (met bijpassende drivers).
ik heb idd logitch cordless ding, maar daarvan hoef ik niet per se drivers te laden, die doet het ook zonder.

ik probeer vanavond met alles onboard off, en alleen detonator erop.met kaal xp image die ik nog heb (gelukkig) kijken hoe dat gaat.

gaat c&c dan niet zeiken dat je geen geluidskaart hebt ofzo ?

Verwijderd

Heb je de Intel drivers van je moederbord wel geinstalleerd?
Die zitten bij de cd-rom van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
ik test maar met C&C generals dus.....ik zie het schokken ook al tijdens het 3d menu.....daar heeft ie ook al moeite met de actie.....ja tuurlijk gaat het goed als ik in missie 1 met 3 mannetjes ga knallen....dan gaat het ok.het is dus niet dat ie altijd heftig schokt. het lijkt meer dat ie het gewoon niet red, alleen op 320x240 met CGA ofzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 15:09:
Heb je de Intel drivers van je moederbord wel geinstalleerd?
Die zitten bij de cd-rom van je moederbord.
yep als eerst zoals het moet, nieuwste versie ook. geen intel accelerator erop, die kan ook voor gezeik zorgen. alleen puur de nieuwste 845pe chipset drivers.

• Tripp

Tripp

Wreah

doe anders es de detonator destroyer eroverheen en dan opnieuw een willekeurige detonator versie installeren.

specs

• Knifter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-04 16:52
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 15:03:
[...]

nou uhh het is niet echt om de x seconde....het lijkt wel alsof het gewoon niet trekt op bepaalde moment (lees bijna alle)....zelfs op lagere resoluties schokt ie wel....bijv tijdens de 3d cutscenes van c&c generals....dat moet toch soepel lopen op 1024 op mijn pc of wat ?
Ik heb dus PRECIES het zelfde. ook met C&C generals haperingen, maar eigenlijk met ALLE 3d games, en ik volgens mij zie ik het zelfs in windows als ik venster sleep dat ie ook steeds even inhoud.
GTA3 is niet eens te spelen omdat je niet in kan schatten wanneer je moet sturen. dan weer heel rap en dan weer als of het een 486 is. (Audio vanaf cd al gekopieerd, cd draaid niet). zelfs op 16-bit 800x600, geen antialiasing e.d. zicht op minimaal. Dan nog niet te spelen. Gemeten frame rates zijn op dat soort reoluties hoog en 3d mark zat ik volgens mij ook tegen de 15000(!) en hoge framerates, terwijl ik ook daarin duidelijk steeds verschil in snelheid zie. Het is net alsof de systeem klok steeds effe helemaal omlaag valt ofzo.

Ik heb geen uitschieters in mn CPU usage.
En ik heb geen DDR... wel:
- P4 2.26
- Gigabyte IHX8 intel 850E chipset
- 256 MB Kingston Rambus @ 533mhz
- geluidskaart onboard, een of andere creative chip.
- Abit geforce 4600 @ AGP4x
Software
- Windows XP (is dit het mischien???)
- directx8.1a (9 eens proberen?)
- alle mobo drivers zoals hoort geinstalleert.
- nieuwste mobo bios
- nieuwste geforce bios
- GeForce drivers: 29.nogwat 41.nogwat beide geprobeert, zelfde probleem
- draai nu van de GeForce drivers welke bij de kaart zaten, dat gaat nog het beste. maar die zijn eeuwen oud intussen... helaas.

Ik zal vanavond eens proberen de onboard geluidskaart uit te zetten, daar ben ik namelijk zo wie zo niet over te spreken. Zet ik mn Live! er even in. Laat ik het nog wel weten.

Wat me opvalt is dat jij ook een gigabyte hebt? en windows xp... zou het? Ik heb hiervoor met al mn Asusen nooit last van die soort dingen gehad. (ok uiteindelijk trekt ie iets niet meer, maar wat ze konden draaien ging stabiel.)

Grt Tys

• Knifter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-04 16:52
UPDATE NR1:

onboardgeluidkaart, netwerk en usb2 uitgezet. mn pc lijkt wel herboren! GTA3 is zowaar speelbaar... en alles lijkt wel rapper.

Ik ga nu netwerk en usb maar weer eens aanzetten.
Ben beniewd, of het aan de onboard geluidkaart ligt. Of aan het feit dat er geen geluid 'gemaakt' hoeft te worden.

iig ook directx9 er nu opgezet. volgende boot is met live!. klaat het weten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Titel wat duidelijker gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 13 February 2003 @ 19:04:
Titel wat duidelijker gemaakt :)
ok man thanks!

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen, ik heb net getest met wat dingen.....

eerst had ik onbaord audio/lan/raid/usb2 uitgezet, draaide toen natuurlijk een stuk sneller, maar dat komt ook omdat je geen audio hoeft te draaien

daarna had ik stap voor stap de hardware aangezet....ik verwachte dat ik na audio aan te zetten veel schokken zou krijgen maar dat viel mee.het was iets minder, maar wel ok.

daarna de rest aangezet stap voor stap....ik kan niet exact zeggen welk apparaat nou de boosdoener is.wel kan i kzeggen dat naarmate ik meer apparaten aanzette meer schokken kreeg. vooral na het aanzetten van raid (als laatste in het rijte)was het niet meer vloeiend.maar om nou te zeggen dat is het, nee nog niet.....ik kan niet precies zeggen welk ding het is, enige wat ik nu zie is hoe meer aan, hoe meer schokken.

dit was wel moeilijk te checken, want sommige dingen vereisen nou eenmaal niet zoveel, dus dan zie je et niet zo snel. maar als ik in C&C training,normal kies.dan vlieg je op gegeven moment stukje over bagdad.....en dat schokt dan enorm vergeleken met alles off/alleen audio+lan on.

dus tja....ik zal denk ik maar zoveel mogelijk uitzetten, en dan eens wat meer kijken hoe het gaat. ik laat het weten.

• Snowjunk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01-2022

Snowjunk

2x Seagate 1Tb, Raid 0

Is er misschien een nieuwe bios uit voor je mobo? Ik weet niet of het zal helpen maar het kan allicht geen kwaad.

Core i5 2500k, Asus Sabertooth P67, Corsair H70

Verwijderd

Kijk eens of er geen IRQ's gedeeld worden?

Ik speel Generals op een Athlon 2000+ , 512Mb DDR en Radeon 8500 LE en ik zie in geen enkele level tot nu toe (L7 china) schokken. Jou (jullie) systeem is sneller, dus dat moet zeker vloeiend kunnen draaien. Al is 512Mb geheugen tegenwoordig wel steeds handiger.

Verwijderd

Topicstarter
Snowjunk schreef op 13 februari 2003 @ 22:46:
Is er misschien een nieuwe bios uit voor je mobo? Ik weet niet of het zal helpen maar het kan allicht geen kwaad.
nope, ik heb de laatste al.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 23:03:
Kijk eens of er geen IRQ's gedeeld worden?

Ik speel Generals op een Athlon 2000+ , 512Mb DDR en Radeon 8500 LE en ik zie in geen enkele level tot nu toe (L7 china) schokken. Jou (jullie) systeem is sneller, dus dat moet zeker vloeiend kunnen draaien. Al is 512Mb geheugen tegenwoordig wel steeds handiger.
dat dacht ik ook ja.maar ik heb dus 512mb.stel ik ga kijken op IRQ's en ik zie dat er wat gedeeld zijn, maar geen conflicten zijn? hoe moet ik dan dat uitzetten? volgens mij door ACPI uniproccessor pc oid om te zetten naar standrad ACPI, toch ?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

inXs

known as inXs

Maar het spel komt toch pas officieel vandaag wereldwijd uit? Dus dan denk ik dat de "backup" die jullie hebben een soort van bèta is? Of zie ik dat verkeerd? Is de versie die in de winkels komt toch gelekt? Lijkt me sterk, maar alles kan tegenwoordig.. Maar als het dan alsnog een soort bèta is dan kan het toch ook een bug zijn, die misschien met de goede versie opgelost is.... (volgens mij lul ik nou onzin, maar wie weet heb ik gelijk ;) )

superB

Verwijderd

Probeer anders eens een apparaat die op dezelfde IRQ zit als je videokaart even uit te schakelen. Als de schokken nu weg zijn, dan ligt het hieraan.

Verwijderd

Hardwareversnelling een streepje terug.....wil wel eens helpen :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb in het hele topic geen xp-antispy en geen ad-aware langs zien komen.

Jullie zijn al tot de conclusie gekomen dat het niet aan de XP install ligt maar ik zal toch voor de zekerheid toch even deze 2 progs draaien...

Verder geen virus scanner geinstaleerd?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
MRic3 schreef op 14 February 2003 @ 10:48:
Ik heb in het hele topic geen xp-antispy en geen ad-aware langs zien komen.

Jullie zijn al tot de conclusie gekomen dat het niet aan de XP install ligt maar ik zal toch voor de zekerheid toch even deze 2 progs draaien...

Verder geen virus scanner geinstaleerd?
is niet nodig, want he is een kale xp install, met een paar games erop.thats it.geen virusscanner ook.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 10:21:
Hardwareversnelling een streepje terug.....wil wel eens helpen :)
dat doe ik toch in de directxdiag ?

Verwijderd

In eigenschappen voor beeldscherm\instellingen\geavanceerd\probleemoplossing

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 15:39 ]

Verwijderd

Wat ik hier allemaal lees van compu's die (ineens) trager lopen met betrekking tot de P4, denk ik dat het misschien wel es een warmte probleem _kan_ zijn.

Want die p4's lopen ineens trager als het zooitje te warm wordt (dan heb ik het wel over extreme temperaturen (70 en hoger)

Zelf ook een P4 + 512mb ddr, en over de bandbreedte niet te klagen, want als 3dmax5 binnen 4/5 seconde opstart (het prog staat dan al wel in het geheugen (met andere woorden : 3dmax is dan al 1 keer daarvoor opgestart en afgesloten)) dan lijkt me niet dat die p4 zoveel problemen heeft met ddr imo :)

• EfBe
  • Niet online
Installeer de 30.82 detonators ipv de 42.xx. Ik ben nu ook bezig met NOLF2 en ik had eerst op mn GF2 GTS de 30.82 drivers (winxp) draaien, op zich niet schokkerig, wel af en toe wat trager, (duh). Gister de 42.86 versie geinstalleerd, sommige gedeelten soepeler, maar veelal ook soms echt 1fps. M.a.w.: de drivers zuigen wanneer ze textures moeten uppen naar de kaart in sommige gevallen.

30.82 is wel te vinden bij guru3d.com (is volgens mij ook de laatste echte WHQL's bij nvidia).

Slowdowns in 3D games zijn bijna altijd te herleiden naar texture upload problemen. Dit wordt veelal veroorzaakt door OF crapdrivers OF een busmastering probleem met een andere applicatie, bv een sounddriver die de bus claimt. Verder kun je in ieder bios bepaalde bus-settings instellen, probeer een aantal eens uit, maar ik zou eerst 30.82 installeren als detonators. Verder, als je geen SB Live gebruikt of een echte gamekaart met goede drivers (zoals terratec) dan is het wellicht aan te bevelen hw-acceleration voor sound uit te zetten in games (in NOLF kan dat in het opstartschermpje).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

EfBe schreef op 14 February 2003 @ 17:36:
Installeer de 30.82 detonators ipv de 42.xx. Ik ben nu ook bezig met NOLF2 en ik had eerst op mn GF2 GTS de 30.82 drivers (winxp) draaien, op zich niet schokkerig, wel af en toe wat trager, (duh). Gister de 42.86 versie geinstalleerd, sommige gedeelten soepeler, maar veelal ook soms echt 1fps. M.a.w.: de drivers zuigen wanneer ze textures moeten uppen naar de kaart in sommige gevallen.
Ehm, de 42.xx detonators doen je GF2 inderdaad niet goed, maar hij heeft een GF4 4600 en dan zijn deze drivers juist wel weer de beste.

Verwijderd

Koop een goedkoop geluidskaartje, makt niet echt uit welke, als je al tevreden was met de geluidskwaliteit van je onboard chip. Die onboard chips maakten het bij mij ook vrijwel onmogelijk. die dingen ondersteunen geen enkele functie alles wordt door je processor berekend. Je zou echter zeggen dat de jouwe daar snel genoeg voor zou moeten zijn, maar dat is kennelijik niet zo,. Ik heb de eerste twee weken met mijn systeem (das al wel weer een tijdje geleden) niet gegamed omdat mijn geluidskaard wat vertraagd was. (had wel onboard, maar zelfs grafisch simpele spellen gingen helemaal traag).

Verwijderd

Tijd voor een Asus P4Pe mainbord met serial ata en nieuwe bios update!

2 120 gb op serial ata en je systeem schokt niet meer.

Of anders een zware voeding proberen

• DJT
  • Laatst online: 17-08 13:45

DJT

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb een PE mobo met een P4 2,4 en 512mb geheugen en een Radeon. Heb deze week de boel opnieuw geïnstalleerd zonder RAID config. Nu lopen de spellen zonder haperingen.

Heb wel nog een Messenger probleempje: Als ik iets intik blijft de cursor af-en-toe hangen. Vlak daarna zie ik in taakbeheer een piek in mijn CPU-usage. Een vriend van me met vrijwel dezelfde config heeft het het probleem ook. Meer mensen met dit probleem?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Chek je IRQ settings, en je geheugen en de daarbij horende BIOS settings
Dus in je bios ff load optimized defaults, dan alle onboard meuk uitzetten (Sound raid usb enz) en dan je IRQ'tjes ff cheken :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal, bdeankt voor de reacties.

- ik heb een 400 watt enermax psu dus dat is wel ok
- ik heb 4 80mm fans in mn big tower erbij, dus warmte geen probleem lijkt me

ik ga proberen met een SB64PCI kaartje ipv onboard sound en dan onboard raid + usb2 uit. heb ik nu al en dat loopt al beter, maar misschien met ander audiokaartje nog beter....ik zal het checken.

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 10:52:
[...]

is niet nodig, want he is een kale xp install, met een paar games erop.thats it.geen virusscanner ook.
En toch zou ik dan XP anti spy een keer draaien..
even wat makkelijke 'features' van XP uitzetten...
en ad-aware kan geen kwaad om dat te doen,
Maar ja, je moet het zelf weten...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1