Ik ben pas begonnen met Linux, en ben nog redelijk een n00b.. Ik heb een Redhat Linux 7.2 servertje gebouwd, met Samba 2.2.1 als fileserver.
Alles werkt goed, en de shares zijn bereikbaar.. Ik was dolblij toen ik bestanden van mijn XP-bak naar de Sambabak overpompte op een snelheid van ongeveer 66% gemiddeld (gemeten op m'n XP-bak met Taakbeheer, tabblad "network").
Maar als ik bestanden weer van m'n linux-bak naar mijn XP-bak overpomp, dan schommelt het tussen de 5 en 10 %
Mijn smb.conf ziet er als volgt uit:
[global]
workgroup = OLYMPOS
server string = samba server
hosts allow = 192.168.1.
log file = /var/log/samba/%m.log
max logsize = 8192
security = user
encrypt passwords = yes
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
socket options - TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
dns proxy = no
[homes]
comment = home
browsable = no
writable = yes
path = /home/%S/private
valid users = %S
create mode = 0664
directory mode = 0775
[shared]
comment = shared
path = /home/shared
valid users = @samba
public = no
writable = yes
printable = no
directory mode = 0770
create mode = 0770
einde smb.conf --> Het commando: "testparm" geeft geen fouten, en alles doet het zoals ik wil..
Bestanden naar die bak toe: --> Snel
Bestanden van die bak naar mijn XP-bak: --> langzaam
de regel: "socket options - TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192" heb ik toegevoegd na wat zoekwerk, maar levert nauwlijks verbetering..
Is er iemand met een soortgelijk probleem..? en zo ja, ligt dit aan mij of is het iets simpels wat ik over 't hoofd zie..?
Alles werkt goed, en de shares zijn bereikbaar.. Ik was dolblij toen ik bestanden van mijn XP-bak naar de Sambabak overpompte op een snelheid van ongeveer 66% gemiddeld (gemeten op m'n XP-bak met Taakbeheer, tabblad "network").
Maar als ik bestanden weer van m'n linux-bak naar mijn XP-bak overpomp, dan schommelt het tussen de 5 en 10 %
Mijn smb.conf ziet er als volgt uit:
[global]
workgroup = OLYMPOS
server string = samba server
hosts allow = 192.168.1.
log file = /var/log/samba/%m.log
max logsize = 8192
security = user
encrypt passwords = yes
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
socket options - TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
dns proxy = no
[homes]
comment = home
browsable = no
writable = yes
path = /home/%S/private
valid users = %S
create mode = 0664
directory mode = 0775
[shared]
comment = shared
path = /home/shared
valid users = @samba
public = no
writable = yes
printable = no
directory mode = 0770
create mode = 0770
einde smb.conf --> Het commando: "testparm" geeft geen fouten, en alles doet het zoals ik wil..
Bestanden naar die bak toe: --> Snel
Bestanden van die bak naar mijn XP-bak: --> langzaam
de regel: "socket options - TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192" heb ik toegevoegd na wat zoekwerk, maar levert nauwlijks verbetering..
Is er iemand met een soortgelijk probleem..? en zo ja, ligt dit aan mij of is het iets simpels wat ik over 't hoofd zie..?