Ik heb hier een Utp opbouw doosje, maar wanneer ik er een gewone, straight kabel insteek, en deze in de netwerk kaart van de computer doe, doet het spul het niet, doe ik hem in een simpele 10 mbit hub, en vanuit daar naar de computer, doettie het wel.
Ik heb al geprobeerd:
* cross cabel vanaf het doosje naar de pc
* andere (straight) kabel vanaf het doosje
* eerst naar de hub, dan naar de pc, (alles straight) -> doet het dus wel
Nou kunnen er een paar dingen nog aan de hand zijn dacht ik;
Ik heb het doosje gewoon van een muur afgehaald, met kabel en al. ( zat in de weg , weet verder dus niet waarvoor het eerst gebruikt is.) Het zou dus kunnen dat het gebruikt werd voor isdn? Ik heb aan de kant waar nog geen connector zit, een gewone -straight- conn. gemaakt. De pin opbouw van het doosje is als volgt:
oranje, wit-oranje, blauw, wit-blauw,
Andere kant:
wit-groen, groen, wit-bruin, bruin.
Volgens het blokje is dit schema B. Er is ook nog een A maar die begint met wit-groen.
Misschien is dit een andere manier van aansluiten, en dat de Hub het zaakje weer corrigeerd, zodat-ie het wel doet, wat voor kabel, en connector moet ik dan maken om het zaakje werkend te krijgen. ( blokje is nog oud, dus de kabels niet met schroevendraaier vast te zetten. Dus dat laat ik liever zitten als het niet anders kan.)
Ik heb al geprobeerd:
* cross cabel vanaf het doosje naar de pc
* andere (straight) kabel vanaf het doosje
* eerst naar de hub, dan naar de pc, (alles straight) -> doet het dus wel
Nou kunnen er een paar dingen nog aan de hand zijn dacht ik;
Ik heb het doosje gewoon van een muur afgehaald, met kabel en al. ( zat in de weg , weet verder dus niet waarvoor het eerst gebruikt is.) Het zou dus kunnen dat het gebruikt werd voor isdn? Ik heb aan de kant waar nog geen connector zit, een gewone -straight- conn. gemaakt. De pin opbouw van het doosje is als volgt:
oranje, wit-oranje, blauw, wit-blauw,
Andere kant:
wit-groen, groen, wit-bruin, bruin.
Volgens het blokje is dit schema B. Er is ook nog een A maar die begint met wit-groen.
Misschien is dit een andere manier van aansluiten, en dat de Hub het zaakje weer corrigeerd, zodat-ie het wel doet, wat voor kabel, en connector moet ik dan maken om het zaakje werkend te krijgen. ( blokje is nog oud, dus de kabels niet met schroevendraaier vast te zetten. Dus dat laat ik liever zitten als het niet anders kan.)
Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!