Toon posts:

weet iemand hoe Netwerk bouwen met paar prof dingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje aan jullie, ik weet niet of ik het hier wel mag vragen
maar ik heb nu thuis een windows 2000 server,

Op een Intel pentium 3 800 Mhz
256 Mb intern geheugen
40 Gb harddisk

Maar ik heb daar maar een simpel netwerk op
gewoon paar dingen gedeeld verder niks aparts hangen 6 pc's aan
4 clients van mijn zelf
en een pc van de buren aan de linkerkant en ook een aan de rechter kant
voor het internet, (komen binnenkort heel wat meer aan te hangen)

Maar nu wil ik zelf
dat ze voort in moeten loggen
met een gebruikers naam en wachtwoord en domein
en Cancel niet mogelijk,

Dan moet je toch een Dns & Active library opzetten, of is dat iets heel anders
of is er een ander progje wat handig werkt
en deze mogelijk van inloggen bied,

Ik ben niet de beste met netwerken en de hele mikmak,
kan vaak alleen kleine dingen oplossen of wat dingen beheren maar echt opzetten
en grote problemen oplossen lukt nog niet echt,

kan iemand me helpen ?

Groeten
Nick

Verwijderd

Wil jij nou internet delen voor de hele straat? Ja, zoveel clients kopen is duurder dan voor iedereen internet?

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
je moet idd een domein in de lucht zetten, heeft in eerste instantie errug weinig met dns te maken. Ovrigens zal dit met Linux/Samba makkelijker gaan dan met 2000 (resources). Omdat je dan al met een AD bezig bent (iets dat je waarschijnlijk niet nodig hebt).

Ik zie alleen het nut / doel niet . en al helemaal niet waarom ze niet op cancel mogen drukken. Ik neem toch aan dat je niet iedereen een workstation gaat leveren, maar men gewoon zijn eigen pc gebruikt. (en zelfs dan zie ik het doel niet, tis nl alleen maar mogelijk als je 9x gebruikt om op een pc aantemelden via cancel, xp home mischien ook wel).

Verwijderd

Topicstarter
heb hier 21 Licenties lichen van win 98 3 van NT 4.0
1 Win xp maar krijg er meer binnenkort

Gekregen via een pa van een goeie vriend van mijn

Maar als er maar een progje of dergelijk iets wist wat ik moet doen om het zover te krijgen wat ik hierboven meld

Verwijderd

Topicstarter
Het nut ervan dat ik iets nieuws wil uit proberen
en ik woor voor een internet cafe gevraagd
en daar is het van belang wil het alleen van te voren uit proberen hoe het allemaal werkt

Verwijderd

Edit liever je bericht als je wat wilt toevoegen. :)

Is het internet cafe al open, dan kun je beter daar even kijken. Anders moet je zoiets proberen. Maar vind het een beetje overdreven klinken om voor de hele straat internet aan te leggen. En volgens mij mag dit ook niet, dit is strafbaar. Als je internet deelt met zoveel personen zeker!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 23:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 23:29:

Is het internet cafe al open, dan kun je beter daar even kijken. Anders moet je zoiets proberen. Maar vind het een beetje overdreven klinken om voor de hele straat internet aan te leggen. En volgens mij mag dit ook niet, dit is strafbaar. Als je internet deelt met zoveel personen zeker!!!
Daarbij komt ook nog eens dat als dat internetcafe opengaat dat je er rekening mee moet houden dat je naar de provider toe elke pc moet opgeven die gebruik gaat maken van het internet. Anders ga je erg grote problemen krijgen.

Verwijderd

De aangegeven methode lijkt mij niet de manier daar ik dan met mijn eigen laptopje gewoon zou kunnen internetten en je de pc's van de buurt dus dicht spijkert voor overig gebruik, stel je maar voor ik wil een briefje typen, dat kan alleen niet omdat de buren hun dc weer eens op zijn gat ligt, kijk eens naar proxy authentification middels cisco / radius of microsoft isa server.

Verwijderd

Topicstarter
ik deel nu thuis me internet over 6 pc's vier bij mijn thuis 2 bij de buren

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

In dat internet cafe komen 15 Client's aan een windows 2000 server te hangen
En met de provider is het geregeld

Heb ADSL en mag er 256 of zo iets computers aan hangen zij die
dat moet voldoende zijn

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 12:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 23:29:

ADSL en dialup internet mag jij zeker delen! da's geen enkel bezwaar!

Het staat zelfs in de handleiding hoe je dit voor mekaar krijgt! Je mag het alleen niet als commercieel product verkopen! DWZ dat als je er geld voor vraagt je dit alleen mag doen als je de kosten wilt dekken en niet voor winst!

Op het moment dat je ISP bij je aan zou kloppen dat je teveel deelt, en jij kunt aantonen dat je dit voor de winst doet en dat die er ook niet is, dan zit je goed!

Trouwens op xDSL diensten (op elke verbinding met 't internet) kunnen wel meer dan 256 clients op hoor! Gewoon een kwestie van proxy server met IP scoopes :) *D

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Nick. schreef op:
Het nut ervan dat ik iets nieuws wil uit proberen
en ik woor voor een internet cafe gevraagd
en daar is het van belang wil het alleen van te voren uit proberen hoe het allemaal werkt
Er is gewoon standaard software te krijgen voor internetcafe's. Misschien makkelijker? Ben vergeten hoe het heet, maar google zal dat vast wel weten. (hoewel zelf een beetje prutsen altijd wel leuk blijft)
Pagina: 1