Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chieftec Casefan Vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 22:56

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Topicstarter
Ik heb een Chieftec Dragon Servertower......leuke kast.
Vrijwel alles in de kast is inmiddels vervangen of aangepast om m'n pc zo stil mogelijk te krijgen, even een korte samenvatting :
1. Zalman CNPS6000 AlCu @ CPU
2. Hdd's vervangen voor 2x Maxtor DiamondMax Plus 9
3. Papst 80x80 casefan @ hdd's
4. Enermax Casefan boven PSU
5. Geluidswerende matten
6. Zalman ZM80A-HP @ GF4

Het probleem :
In de zijkant van de kast zit een fan van Chieftec, op zich maakt hij niet gigantisch veel herrie, maar toch nog teveel. Deze fan zit vastgelijmd en ik heb geen zin om m'n kast van 160 euro met grof geweld te slopen.

De vraag :
Wie weet er een redelijk simpele manier (dus geen dremels e.d. :)) om de fan eraf te krijgen en een Papst op die plek te krijgen.

CORRECTIE : de fan zit NIET vastgelijmd, dat probleem is nu inmiddels opgelost, onderaan staat een nieuw probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Centaur op 13-02-2003 01:40 ]

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Misschien een of ander oplosmiddel gebruiken voor die lijn en vervolgens met een andere lijm je Papst erop plakken?
Anders probeer je het met een mesje (achterlangs lossteken) als het niet al te sterke lijm is :)

Verwijderd

Met een scherp mesje kan 't wel lukken dan achterlangs lossteken, wel voorzichtig zijn. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 22:21:
Met een scherp mesje kan 't wel lukken dan achterlangs lossteken, wel voorzichtig zijn. ;)
Lekker orgineel ;)

Centaur: anders kun je die koeler ook vastmaken met dubbelzijdig plakband ofzo. Dat is in principe ook wel sterkgenoeg. Beetje mooi wegwerken, klaar is Centaur :P
Zorg wel dat je de lijmresten goed weghaald van je oude koeler, anders plakt ie namelijk nie goed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 22:25 ]

Verwijderd

Als het goed is zitten er een soort zwarte dopjes, Aan de binnekant moet je die in het midden indrukken, Dan komt er een pinnetje uit als je die eruit haalt kan je het andere dopjes eruit halen en kun je de fan eruithalen :)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 22:14:
Misschien een of ander oplosmiddel gebruiken voor die lijn en vervolgens met een andere lijm je Papst erop plakken?
Anders probeer je het met een mesje (achterlangs lossteken) als het niet al te sterke lijm is :)
Oplosmiddel lijkt me niet zo heel handig, ik weet niet of er coating in de buurt zit, maar anders los je die ook op, of de fan zelfs (kan je toch alijd iemand blij mee maken). Als je al iets kan vinden wat dat op kan lossen, en dan ook nog eens betaalbaar is. (goedkoop bedoel ik)

Veel betere oplossing in inderdaad die van van het mesje. Beste werken hierbij nog wel van die breekmesjes. Volgens mij kosten die 1 euro en een heel klein beetje bij de bouwmarkt, als je deze vervolgens helemaal uitschuift (na hem gekocht te hebben! ;)) en er voorzichtig mee lang de lijmpunten gaan snijden (zaag bewegingen maken dus... dus niet duwen!) dan moet de lijm het opgeven, anders heeft Chieftech wel HELE goede lijm... en dat denk ik niet :)

Ceci n'est pas une signature!

• Centaur

Centaur

Topicstarter
Ik ga eerst ff de MasterDisaster6-mode proberen, als dat niet lukt, post ik het wel ff.
Alvast bedankt voor de snelle oplossingen

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Het zit vast met een soort knopje.. die moet je van binnenuit uit het omhulsel drukken.. bij alle 4 de hoeken. en dan valt je fan er zo uit :) .. ja kan ook gewoon de staller van dat ding eruit halen :) .. idee?????

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

icecoolsniper

never run from a sniper!

precies, ik heb namelijk ook een server kast van chieftec(de winner) en die fan zit vast met 4 van die zwarte knopjes die je er wel redelijk gemakkelijk moet kunnen uitduwen

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Centaur

Centaur

Topicstarter
Zo, fan is verwisseld :)

Verwijderd

Zelf heb ik die zij-fan van chieftec ipv 12v op 7v draaien en is nu muisstil.
Dus ja dat had je ook kunnen doen :*)

• Centaur

Centaur

Topicstarter
Probleem, doordat die fan nu niet zo goed meer op de zijkant zit, gaat ie brommen (trilling).....suggesties ? Zal dubbelzijdige plakband werken ?

Verwijderd

Centaur schreef op 13 February 2003 @ 01:38:
Probleem, doordat die fan nu niet zo goed meer op de zijkant zit, gaat ie brommen (trilling).....suggesties ? Zal dubbelzijdige plakband werken ?
probeer het uit zou ik zeggen, neem zelf een beetje initiatief... :/

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een beetje initiatief en uitproberen kan nooit kwaad; met een beetje logisch nadenken kom je al een eind.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.