Toon posts:

[Win2k] dos prompt boot *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een irritant virus dat zichzelf steeds weer weet te activeren vanuit een file die ik niet kan verwijderen. (Norton AV ook niet)

Nu had ik zo bedacht om te rebooten met enkel een DOS-prompt zodat het virus niet weer in het geheugen terecht kan komen en om dan de file handmatig te verwijderen. Maar hoe kom ik in Win 2000 in vredes naam bij die dosprompt terecht? Volgens mij zit het niet meer bij de opties of wel?

Geen van de 3 veilige modussen doet het. (ze blijven op een gegeven moment hangen), maar vreemd genoeg doet de normale start het dus wel. Maarja, dan wordt die irritante file direct weer in het geheugen geladen. (ook de regkey weghalen waar het virus in staat werkt niet)

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?
Is de file op een of andere manier toch nog te verwijderen?
Of is er een andere manier om het virus W32.pinfi te verwijderen? (De aangedragen manier van Norton werkt dus niet omdat mijn full-scan niet ALLE infected files weghaalt)

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Effe booten van opstartdiskette :? Kan alleen als je FAT32 hebt, anders zijn er wel tools voor, moet je ff hier klikken: [google=ntfs ms-dos]

[ Voor 62% gewijzigd door Saekerhett op 12-02-2003 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kun je daarmee wel alleen maar naar een dosprompt booten? (Ik heb helaas geen oude bootdisks meer van een of ander dos-systeem ofzo)

Het gaat hier wel om FAT32..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 22:06 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 22:05:
Kun je daarmee wel alleen maar naar een dosprompt booten? (Ik heb helaas geen oude bootdisks meer van een of ander dos-systeem ofzo)
www.bootdisk.com

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 22:05:
Ouwe bootdisks helpen niet, ervanuitgaande dat je NTFS als filesystem hebt gekozen, want daar kan je met standaard DOS niet bijkomen.

Ey!! Macarena \o/

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 14:02
misschien beter ff op symantec.com kijken voor een fix voor dat virus.
eerst scannen om te weten te komen wat voor virus het is.

zal waarschijnlijk ergens iets in je register zijn dat dat virus steeds laat opstarten.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zet voor de duidelijkheid je OS even in de topictitel. Dat is iets dat we erg graag zien: zie ook het WOS policy en alle andere topictitels in WOS ;)

Ontopic: schroef de HD uit en zet hem tijdelijk als slave in een andere machine, dan kan je er mee doen wat je wilt.

Maar omdat het om FAT32 gaat kan je ook een Windows98 bootdiskette van bootdisk.com of hier uit de WOS FAQ downloaden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

RaZ schreef op 12 February 2003 @ 22:08:
[...]

Ouwe bootdisks helpen niet, ervanuitgaande dat je NTFS als filesystem hebt gekozen, want daar kan je met standaard DOS niet bijkomen.
Lezen is moeilijk dat blijkt wel...

Met de bootflop van win98 kan je in dos komen want ik las dat het fat32 was dus no problemo _/-\o_

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Pagina: 1