Toon posts:

P133 PCMCIA->USB->Extigy->MP3 wat ervaring gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,
Ik heb een supergeil klein Intel Pentium 133 (non-mmx) bakkie (merk = DEC DIGITAL) maar goed, er zit 128mb edo in en een aardige Harddisk. Verder heb ik aan de achterkant geen usb maar wel 2 pcmcia sloten. Nu is het de bedoeling dat deze bak als MP3 Speler gaat dienen voor, ja je raad het al, in de auto. Nu moet daar dus wel een knappe soundcard inkomen. Ik heb niets anders aan uitbereidings mogelijkheden dan de PCMCIA sloten. Op het bakkie staat Windows 2000 Professional.
Nu zat ik te denken aan een pcmcia USB card, die usb poort kan ik zo en zo gebruiken voor het lcd wat er aan komt te hangen, en die andere USB poort dacht ik zo kan misschien wel een Extigy soundcard aan.
Heeft iemand ervaring met hoeveel CPU Utilisation die Extigy trekt en of het Überhaupt mogelijk gaat worden om daarmee dan nog knap MP3 af te spelen.
Heeft er iemand wel eens zo'n Extigy op een oude laptop of wat gehad en MP3 afgespeelt (ik wil minimaal 128kbit/sec mp3's kunnen spelen).
Graag jullie ervaringen en meningen/voorspellingen en evt berekeningen B)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Kan je niet nog eventueel een CPU-upgrade doen mocht je cpu-kracht tekort komen ??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Toewan schreef op 12 februari 2003 @ 23:28:
Kan je niet nog eventueel een CPU-upgrade doen mocht je cpu-kracht tekort komen ??
Sommige oude laptops gebruiken idd normale socket7 CPU's. Dus dan moet 200 Mhz lukken.. Moet je wel de juiste jumpers/switches kunnen vinden, EN erbij kunnen.

Maar goed, topicstarter spreekt over een enorm klein ding, dus ik denk dat openkrijgen geen optie is ;)

Volgens mij is een PCMCIA geluidskaart trouwens makkelijker/goedkoper. PCMCIA -> USB kaartjes ken ik niet eens, zocht er onlangs ook eentje. Kwam alleen maar op USB2 kaartjes uit.

Verwijderd

Topicstarter
P133 Proc is de max van deze bak. Maar goed heeft iemand ervaring dan met een redelijke pcmcia geluidskaart en wat de kwaliteit daarvan is vs. de processor load.??

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 00:22:
P133 Proc is de max van deze bak. Maar goed heeft iemand ervaring dan met een redelijke pcmcia geluidskaart en wat de kwaliteit daarvan is vs. de processor load.??
nieuws: THG test Indigo Echo geluidskaart voor laptops

Misschien een idee??

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ziet er inderdaad wel uit als een goede oplossing, alleen staat er bij de specs minimaal een PIII500 of Athlon 500 als cpu. Als dat natuurlijk alleen is voor het feit dat je dat voor dvd's nodig hebt is dat geen probleem. Iemand die dit kaartje heeft en misschien kan testen wat de cpu load is in de oudste laptop/pc die die tegenkomt???
Of denken jullie dat de kans behoorlijk groot is dat dat gewoon goed werkt in een P133

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59
een nog goedkopere oplossing is een usbgeluidskaart van www.elektronicaonline.nl

is iets van 45 euro en heeft ook een digitale geluidsuitgang, dan heb je dus ook 5.1 dvd geluid, lijkt me een goedkopere en betere oplossing, ik kan natuurlijk niet oordelen over de analoge kwaliteit van dat usb boxje, maar ik sluit toch alles digitaal aan

kost wel een beetje cpukracht, maar je kunt m terugsturen als het niet bevalt, plaats trouwens een wat foto's van je bakkie, want ik heb geen idee waar je het over hebt
Pagina: 1