There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Staat Clear Type of hoe heet die zut niet toevallig aan?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Denk het niet, dan zagen we dat toch al in de screens terug?blackd schreef op 12 februari 2003 @ 21:30:
Staat Clear Type of hoe heet die zut niet toevallig aan?
|>
Nope. Staat op "Standaard". Of moet ik die hele meuk uitzetten?
Zal wel eens proberen.
Nope. Haalt ook niks uit. Het gekke is dat als ik mijn iconen effe selecteer (Ctrl-A) en dan de-selecteer de schaduw weer goed is. En als ik een keer of -tig op F5 ram dan is het de ene keer wel en dan weer niet..
(Excuses voor verkeerde titel)
[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 12-02-2003 21:35 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Over mij
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

en dat vinkje uit/aanzetten bij "randen van letters..." haalt geen fluit uit (ook niet na reboot)...dus...wat bedoel je nou precies
Over mij
| goed | fout | cleartype |
![]() | ![]() | ![]() |
En ook cleartype (let vooral op "effecten")...
[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 12-02-2003 23:33 ]
Over mij
Doe dat eens, en dan in die dropdown box 'Icon/Ikoon' selecteren.
Daar kan je iig de tekst vetgedrukt en schuin en lettertype selecteren.
Probeer daar eens iets te zoeken.
Ik had dit lang geleden ook, met een lichte achtergrond zoals jij, afschuwlijk vond ik het. Toen heb ik het zelf niet op kunnen lossen, iemand gaf toen als tip om je achtergrond op zwart te zetten (ook al gebruik je een wallpaper, maakt niet uit) Hij maakt dan geen schaduw aan. Het was een tip die bij mij niet hielp, maar waar je nu zit te zoeken zal de oplossing toch wel zijn.
| vet goed | vet fout | schuin goed | schuin fout |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
En ook lettertype van Tahoma naar Arial lost niks op:
| Arial goed | Arial fout |
![]() | ![]() |
En desktop-achtergrond kleur op zwart zetten (of wit as a matter of fact) halen ook niks uit...
Makes you wonder....
Waar o waar zit 'm de kneep ?
[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 12-02-2003 23:50 ]
Over mij
soms doet XP dat idd. maar zo gauw ik 1 vd icoontjes dan aanklik worden ze weer lichtgedrukt
mijn vraag is nu: hoe kan ik dat dikgedruktere behouden, vind dat juist mooier
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
En vink Randen van letter vloeiend op het scherm weergen.. UIT.
60 Hz @ 1024 x 768: FoutVerwijderd schreef op 12 February 2003 @ 23:49:
Heb je al een andere refresh rate geprobeerd?
70 Hz @ 1024 x 768: Fout
72 Hz @ 1024 x 768: Fout
75 Hz @ 1024 x 768: Fout
85 Hz @ 1024 x 768: Fout
100 Hz @ 1024 x 768: Fout
120 Hz @ 1024 x 768: Fout
60 Hz @ 1152 x 864: Fout
70 Hz @ 1152 x 864: Fout
72 Hz @ 1152 x 864: Fout
75 Hz @ 1152 x 864: Fout
85 Hz @ 1152 x 864: Fout
Alles op 32 bit kleuren, kaart kan alleen 16 of 32
Had ik vorige week al geprobeerd
Heb overigens niet bij ELKE refreshrate ge-reboot, maar dat is het dus vrees ik ook niet.
Kijk nog eens heel goed: [rml]RobIII in "[ XP] Schaduw iconen *"[/rml]Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 23:51:
Kies, eigenschappen voor beeldscherm.. Vormgeving... effecten...
En vink Randen van letter vloeiend op het scherm weergen.. UIT.
[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 12-02-2003 23:56 ]
Over mij
Ik heb zelf niks van die Window verbeteraars aan staan en als ik een lichte achtergrond selecteer krijg ik gewoon strakke ZWARTE letters.
[ Voor 12% gewijzigd door MrDirect op 13-02-2003 00:30 ]
En ik wil die schaduwen wel, (zie mijn openingspost waar dat ook in staat) maar XP maakt ze met een refresh opeens zo donker. De letters zijn overigens Wit omdat XP "ziet" dat zwart niet leesbaar is op mijn desktop. Dat heb ik (bij mijn weten) niet veranderd...OF ze zijn wit OMDAT de schaduwen aan staan
Overigens is SP1 en zijn alle andere updates / hotfixes etc. wel geïnstalleerd.
[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 13-02-2003 00:40 ]
Over mij
RobIII schreef op 13 February 2003 @ 00:37:
De letters zijn overigens Wit omdat XP "ziet" dat zwart niet leesbaar is op mijn desktop. Dat heb ik (bij mijn weten) niet veranderd...OF ze zijn wit OMDAT de schaduwen aan staan
Ik ben nog steeds aan het zoeken
De letters worden wit omdat je een plaatje (jpeg enzo) als achtergrond hebt. Dit doet Windows automagisch. Of je nu een wit plaatje hebt of een zwart dat maakt niet uit, XP geeft je ikoon label altijd witte tekst icm een plaatje.
Met MicroAngelo kan je blijkbaar de hele font aanpassen, dus kleur, grootte etc.
Waar wij net zaten te klooien, kon alleen maar schuin en vet en lettertype, maar niet de kleur.
Ik denk dat je 3rd party software zult moeten gaan gebruiken. En wat jij hebt gevonden zal onder de noemer 'bug' vallen
Zoals je in mijn screenshots kunt zien werkt het gewoon, alleen doet 'ie raar na een refresh. Selecteer ik mijn iconen, deselecteer ze daarna, dan is alles weer ok....En ik wil al helemaal geen 3rd party software gaan draaien voor deze ongein. Is weer zo'n mooie workaround...Vatt schreef op 13 February 2003 @ 01:05:
[...]
Ik denk dat je 3rd party software zult moeten gaan gebruiken. En wat jij hebt gevonden zal onder de noemer 'bug' vallen
Ik vrees i.d.d. een "bug", maar wat zijn dan de omstandigheden waaronder dit optreedt? Waarom heeft niet iedereen er last van dan?
Dus nogmaals voor de duidelijkheid: Ik kan er wel mee leven, het is geen ramp, maar ik vroeg me wel of waardoor dit komt of waaraan het ligt. (En het zou fijn zijn als ik die kennis dan kan gebruiken om het op te lossen, maar daar gaat het dus niet om).
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 13-02-2003 01:12 ]
Over mij
Ik heb het zelf ook, zonder 3th party software.
vernieuw je desktop maar eens, de schaduw wordt donkerder, selecteer nu een icon en deselecteer het weer. Alle icoontjes hebben zwarte randjes, behalve de versleepte.
Maximaliseer nu een window, verklein het weer, en hoppa weg zwarte randen.
Zucht....Booster schreef op 13 februari 2003 @ 01:18:
Dit is gewoon een redelijk standaard XP slickup
Ik heb het zelf ook, zonder 3th party software.
vernieuw je desktop maar eens, de schaduw wordt donkerder, selecteer nu een icon en deselecteer het weer. Alle icoontjes hebben zwarte randjes, behalve de versleepte.
RobIII schreef op 12 February 2003 @ 21:31:
[...]
Het gekke is dat als ik mijn iconen effe selecteer (Ctrl-A) en dan de-selecteer de schaduw weer goed is. En als ik een keer of -tig op F5 ram dan is het de ene keer wel en dan weer niet..
Lezen is ook een vak...RobIII schreef op 13 februari 2003 @ 01:10:
[...]
Zoals je in mijn screenshots kunt zien werkt het gewoon, alleen doet 'ie raar na een refresh. Selecteer ik mijn iconen, deselecteer ze daarna, dan is alles weer ok...
Over mij
ik denk i.e.g. dat IEDEREEN met XP dat heeft
alleen de meeste mensen valt het niet eens op ofzo
ik heb het i.i.g. ook maar stoor me er verder niet aan...........
PIII 800@804 Mhz
Nope, zit hier op de zaak ook met XP, en die doet het niet. Ik stoor me er ook niet erg aan (beetjeViperGTS schreef op 13 February 2003 @ 14:14:
ik denk i.e.g. dat IEDEREEN met XP dat heeft
Over mij
nu je het zegt, op mn stage bak heb ik het ook nog nooit gezienRobIII schreef op 13 februari 2003 @ 15:06:
[...]
Nope, zit hier op de zaak ook met XP, en die doet het niet. Ik stoor me er ook niet erg aan (beetje), maar ben gewoon nieuwschierig naar waar het vandaan komt.
zit hier wel pas een week
edit: toch wel als ik op F5 ram.......de standaard iconen (IE,netwerk,computer) doet ie vetter dan de snelkopellingen
[ Voor 14% gewijzigd door Noedelsupke op 13-02-2003 15:27 ]
PIII 800@804 Mhz
RobIII schreef op 13 februari 2003 @ 01:10:
maar ik vroeg me wel of waardoor dit komt of waaraan het ligt
Booster schreef op 13 February 2003 @ 01:18:
RobIII schreef op 13 February 2003 @ 01:38:
Zucht....
Ja heLezen is ook een vak...
Ik wilde dus aantonen dat dit gewoon een XP foutje is. Ongeveer net zoals de refresh-rate bug.
Indien mensen niet gelezen hebben kun je overigens beter gewoon niet op ze reageren. Dat wekt stukken minder irritatie op onder andere gebruikers, waardoor ze weer gaan reageren
Uit de start-topic:rappejap schreef op 15 February 2003 @ 21:54:
config scherm dan mapopties weergave schadu iconen uit zetten
Ik weet dat ik die schaduwen uit kan zetten, maar dat wil ik dan weer niet.
Over mij