[C&C Generals] Niet naar rechts kunnen met dual beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik kan in C&C Generals niet scrollen naar rechts.
Ik heb 2 beeldschermen, en als ik de muis "uit beeld" verplaats in Generals, dan komt hij gewoon op mijn 2e display.

Enig idee wat ik hieraan kan doen, anders dan iedere keer dat ik Generals ga spelen het 2e display uit zetten?

AMD XP2600+
Epox 8RDA+
ATi Radeon 8500
Corsair 2x 256MB
Microsoft Windows XP

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 11:18
wat heb je zelf al allemaal geprobeerd?
welke drivers gebruik je?
allebei gewone VGA uitgang of eentje (of beide?) op DVI?

Verwijderd

Ik denk dat er weinig anders opzit dan de tweede monitor uit te zetten, want het ligt aan c&c zelf en niet aan de drivers.
Ik heb het zelfde probleem met scrollen omdat ik een toolbar aan de rechter kant heb.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Crash-Override schreef op 12 February 2003 @ 21:26:
wat heb je zelf al allemaal geprobeerd?
2e scherm onder, boven, rechts, links zetten
2e scherm in een hoek zetten (dus boven noch rechts, maar rechtsboven). Dit werkt wel, maar dat is in windows weer niet makkelijk.
2e scherm softwarematig uitzetten (dat werkt dus wel :P)
Volgorde in drivers omdraaien
Beide andere resoluties instellen, ook anders dan in C&C.
welke drivers gebruik je?
Geen idee. De versies verschillen per DLL (bij driver details), Bij "Eigenschappen voor Radeon" staat geen versie, maar wel de datum 18-12-2002, en de filename waar de drivers uitkomen heet wxp-w2k-radeon-7-81-021218a-007192c-efg.exe dus je zou zeggen 7.81, en al staat er op de ATi site al een bestand met 7-83-datum, 10 mb downloaden met 56k doe ik pas als het echt daar aan ligt. Het lijkt er namelijk op dat Westwood of EA of wie dan ook gewoon de MouseBounds oid is vergeten op te geven.
allebei gewone VGA uitgang of eentje (of beide?) op DVI?
Primair op analoog, 2e op DVI. Draai ik dat in de drivers om dan blijft het probleem.
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 21:32:
Ik denk dat er weinig anders opzit dan de tweede monitor uit te zetten, want het ligt aan c&c zelf en niet aan de drivers.
Ik heb het zelfde probleem met scrollen omdat ik een toolbar aan de rechter kant heb.
Dat dacht ik dus ook. Dus gewoon maar wachten tot ze een update hebben.

offtopic:
Wat heeft Generals een GRUWELIJK langzame site op 56k :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Paul op 12-02-2003 22:02 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06-2025
hehe, ik heb hetzelfde.
een gf 4 met 2 monitoren erop, maar wees eerlijk, het is makkelijk op te lossen. gewoon ff de 2de monitor "uitvinken" das zo gepiept, kost +/- 3 secs.

wat ik zelf ook deed: 1 monitor draait op 1152 de ander op 800 de positie van de 2de monitor zo kiezen dat je boven en onder een stukkie hebt waar ze niet overlappen, was wel flink mikken met scrollen maar het werkte :)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Download ultramon... kun je een keyboard shortcut maken om je 2e monitor uit te schakelen.

Is trouwens ook makkelijk als je 2 verschillende achtergronden wilt instellen. :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Same here...
Maar je kan ook gewoon scrollen als je de rechtermuisknop ingedrukt houdt.

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 22:57

JaWa

zie hier een icon

zo ik ben vandaag ook dit probleem tegengekomen.
Best wel irritant. Ik bedoel ik kan wel makkelijk mijn 2e monitor uitschakelen maar dat wil ik helemaal niet! ik heb er niet voor niets 2.
Best wel matig van EA.
Enig idee of ze dit al weten??

Het zou trouwens wel cool zijn als je in C&C:G een stretched view zou krijgen. Dus nog meer overzicht :D
Mischien in multiplay niet zo eerlijk maar in singleplay zou het wel handig zijn.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had het ook met starcraft, ff de tweede monitor disabelen met ultramon en gaan met die banaan.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:53
Dit is toch niet echt een probleem? Als je zorgt dat je de pointer net in beeld houdt, maar dicht bij de rand dan scroll het scherm wel. Was er na een uurtje eigenlijk wel aan gewend.
Pagina: 1