DirectX 9+Half-Life probleem

Pagina: 1
Acties:

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 11:03

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik heb gisteren DirectX 9 geinstalleerd (voor 3d mark 2003 ;o) en wou vandaag half-life (tfc) starten, en nu is beeld+geluid helemaal fucked up. Half-Life geeft 30 frames per seconde aan, het beeld hakt als de pleuris (terwijl monitor frequentie op 85Hz staat). Verder is het geluid niet om aan te horen, heel erg dof en niet het heldere geluid wat ik gewend ben. Half-Life instellingen zijn onveranderd...
Ik draai Half-Life op OpenGL dus ik vind het erg vaag dat ik er last van heb... In windows is het geluid normaal ook Simcity 4 werkt prima net als quake3... Is het misschien mogelijk om DirectX9 eraf te kicken of heeft iemand een oplossing voor dit probleem???

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> SPV
Wat zijn je specs, overigens?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
'Relevante' systeeminfo : :)

Windows XP Professional
2x256mb pc2700 (dane-elec)
msi KT3 Ultra (onboard AC97 geluidskaart)
Leadtek Geforce Ti 4200 128mb vivo

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 14:38

Mentalist

[avdD]

Install de drivers van je vidkaart eens opnieuw (detonator dus).

DirectX killen... DirectX eradicator werkt eigenlijk tot Win2K en DirectX 8.1, maar het is het proberen waard.

Btw, aangezien je HL onder OpenGL draait vermoed ik ook dat het probleem in Directinput of Directsound zit... Speel eens zonder geluid (weet niet zeker of dat echt uit kan in halflife, zet anders in apparaatbeheer je soundkaart uit).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DirectX killer is idd een optie maar dat sloopt wel mooi je 'Windows File Protection'. Bescherming van de systeem bestanden van Windows NT dus...

Kheb iig wel gezien dat als je SP3/SP1(voor XP) eroverheen gooit(ook al heb je het al geinstalled) dat dan WFP weer actief wordt. Misschien wel handig om te weten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Vinnie op 12-02-2003 21:37 ]

C:\>_

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Geluidskaart uitzetten heeft weinig zin gehad :( ik zit er aan te denken om half-life opnieuw te installeren, omdat ik alleen met dat spel problemen lijk te hebben (ahoewel ik nog niet veel andere spellen getest heb) ;/

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik heb Half-Life opnieuw geinstalleerd waarna het beeld weer normaal was, het geluid bleek aan instellingen in m'n config.cfg te liggen die blijkbaar niet goed samenwerken met directx 9 ofzo (andere oplossing is ver te zoeken). Anyways het werkt allemaal weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zydell op 13-02-2003 22:19 ]

Pagina: 1