Merk: Packard Bell ( iConnect "Disney Machine" )
Moederbord: ( MSI ) MS-6340 ver:1
Proc: AMD-K7 900 mhz
Vidcard: Geforce 2 MX/400 32MB
Ram: 128MB ( nogiets ) 133mhz
Mijn probleem:
Deze computer is uiteraard niet van mijzelf aangezien ik "merk" computer boycot
Hij heeft altijd lekker gedraait. 2 weken geleden XP erop gegooit, wat nogal
wat problemen heeft gegeven. Maar goed, Xp draaide als een treintje, alles leuk
en aardig.
Gisteren, zat het broertje van mijn vriendin ( waarvan de computer is ) achter dit
ding... En plots viel de computer uit, en reboote daarna. Vanaf dat moment bleef
die in een "boot-cirkel" hangen. Packard Bell logo kwam naar voren, even pruttelen, scherm zwart en flop. Weer een reboot, in die cirkel bleef het process.
Dus ik ff wat kloten, bios checken... "Load/fail bios settings" geladen en hij kwam
nu wat verder. XP logo kwam heel eventjes naar voren waarna ik een hoop gebrabbel kreeg dat XP niet goed was afgesloten de laatste keer. Ik "best known registry settings" geladen. En hopla, weer een reboot.
Dus ik dacht, ik haal ff de kaarten eruit, ff blazen ( je weet maar nooit ) en alles
er weer in. Nu is er totaal geen beeld meer, niks doet het.
K'heb met alle zorg die kaarten, ook de vidkaart, er voorzichtig uitgehaald.
Zodra je de computer nu aanzet, hoor je vanuit het PC-speakertje ( zit op het mobo ) de hele tijd een soort getik. K'heb geboot zonder enige kaart erin, maar het geluid blijft. Andere vidkaart geprobeerd, ook geen succes.
Ik ben geen simpele ziel qua computers en ik krijg die krengen ook altijd wel weer
aan de praat als ze het niet doen. Maar nu zit ik met m'n handen in het haar
K'heb de bios settings ookal unloaded via het batterijtje ( en de jumper ) maar dat
haalt ook niet veel uit.
Heeft iemand nog een helder idee ? Please help me
Moederbord: ( MSI ) MS-6340 ver:1
Proc: AMD-K7 900 mhz
Vidcard: Geforce 2 MX/400 32MB
Ram: 128MB ( nogiets ) 133mhz
Mijn probleem:
Deze computer is uiteraard niet van mijzelf aangezien ik "merk" computer boycot
Hij heeft altijd lekker gedraait. 2 weken geleden XP erop gegooit, wat nogal
wat problemen heeft gegeven. Maar goed, Xp draaide als een treintje, alles leuk
en aardig.
Gisteren, zat het broertje van mijn vriendin ( waarvan de computer is ) achter dit
ding... En plots viel de computer uit, en reboote daarna. Vanaf dat moment bleef
die in een "boot-cirkel" hangen. Packard Bell logo kwam naar voren, even pruttelen, scherm zwart en flop. Weer een reboot, in die cirkel bleef het process.
Dus ik ff wat kloten, bios checken... "Load/fail bios settings" geladen en hij kwam
nu wat verder. XP logo kwam heel eventjes naar voren waarna ik een hoop gebrabbel kreeg dat XP niet goed was afgesloten de laatste keer. Ik "best known registry settings" geladen. En hopla, weer een reboot.
Dus ik dacht, ik haal ff de kaarten eruit, ff blazen ( je weet maar nooit ) en alles
er weer in. Nu is er totaal geen beeld meer, niks doet het.
K'heb met alle zorg die kaarten, ook de vidkaart, er voorzichtig uitgehaald.
Zodra je de computer nu aanzet, hoor je vanuit het PC-speakertje ( zit op het mobo ) de hele tijd een soort getik. K'heb geboot zonder enige kaart erin, maar het geluid blijft. Andere vidkaart geprobeerd, ook geen succes.
Ik ben geen simpele ziel qua computers en ik krijg die krengen ook altijd wel weer
aan de praat als ze het niet doen. Maar nu zit ik met m'n handen in het haar
K'heb de bios settings ookal unloaded via het batterijtje ( en de jumper ) maar dat
haalt ook niet veel uit.
Heeft iemand nog een helder idee ? Please help me