Toon posts:

[mobo] Problemen MS-6340 ver:1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Merk: Packard Bell ( iConnect "Disney Machine" )
Moederbord: ( MSI ) MS-6340 ver:1
Proc: AMD-K7 900 mhz
Vidcard: Geforce 2 MX/400 32MB
Ram: 128MB ( nogiets ) 133mhz

Mijn probleem:
Deze computer is uiteraard niet van mijzelf aangezien ik "merk" computer boycot :P
Hij heeft altijd lekker gedraait. 2 weken geleden XP erop gegooit, wat nogal
wat problemen heeft gegeven. Maar goed, Xp draaide als een treintje, alles leuk
en aardig.

Gisteren, zat het broertje van mijn vriendin ( waarvan de computer is ) achter dit
ding... En plots viel de computer uit, en reboote daarna. Vanaf dat moment bleef
die in een "boot-cirkel" hangen. Packard Bell logo kwam naar voren, even pruttelen, scherm zwart en flop. Weer een reboot, in die cirkel bleef het process.

Dus ik ff wat kloten, bios checken... "Load/fail bios settings" geladen en hij kwam
nu wat verder. XP logo kwam heel eventjes naar voren waarna ik een hoop gebrabbel kreeg dat XP niet goed was afgesloten de laatste keer. Ik "best known registry settings" geladen. En hopla, weer een reboot.
Dus ik dacht, ik haal ff de kaarten eruit, ff blazen ( je weet maar nooit ) en alles
er weer in. Nu is er totaal geen beeld meer, niks doet het.
K'heb met alle zorg die kaarten, ook de vidkaart, er voorzichtig uitgehaald.

Zodra je de computer nu aanzet, hoor je vanuit het PC-speakertje ( zit op het mobo ) de hele tijd een soort getik. K'heb geboot zonder enige kaart erin, maar het geluid blijft. Andere vidkaart geprobeerd, ook geen succes.
Ik ben geen simpele ziel qua computers en ik krijg die krengen ook altijd wel weer
aan de praat als ze het niet doen. Maar nu zit ik met m'n handen in het haar :(
K'heb de bios settings ookal unloaded via het batterijtje ( en de jumper ) maar dat
haalt ook niet veel uit.

Heeft iemand nog een helder idee ? Please help me ;)

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
n00b
Modbreak:
Hou je mailbox in de gaten

[ Voor 255% gewijzigd door BalusC op 13-02-2003 06:38 ]

Verwijderd

HAIWhaeieh
kut voor je

:x>

AHEIhwaeiheihew

JUEEERRRRR 1337 is ie zeker :]]]

Modbreak:
Jij ook

[ Voor 73% gewijzigd door BalusC op 12-02-2003 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
omg :(

Verneuk al m'n threads op CB, maar laat deze heel. Dadelijk wordt ie weer gesloten.
K'heb nu echt ff serieus hulp nodig :) Is m'n vriendin ( + familie ) ook weer blij tenminste.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 21:11:
omg :(

Verneuk al m'n threads op CB, maar laat deze heel. Dadelijk wordt ie weer gesloten.
K'heb nu echt ff serieus hulp nodig :) Is m'n vriendin ( + familie ) ook weer blij tenminste.
heb je `m al kaal opgestart? zonder kaarten, geheugen, hd eraf, brander/dvd/cd eraf? en ben je er veder nog iets wijs uit geworden, doe dit stapje voor stapje dingen eruit halen.

[ Voor 32% gewijzigd door Meneer aard op 12-02-2003 21:15 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
K'heb geboot zonder enige kaart erin, maar het geluid blijft. Andere vidkaart geprobeerd, ook geen succes
( alles losgehaalt )

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

hoe zit het met de proc + koeler, zit het goed vast, koelblok verkeerd op :?

Verwijderd

Topicstarter
Mja... Daar heb ik nog niet aan gezeten, aangezien die computer gewoon goed stevig stond. Maar k'ga dat ook wel ff doen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees dit eens door: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Bovenstaand linkje kun je terugvinden onderaan de Technische PMG FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds nix :( Heb de manual van het mobo gedownload, maar daar word ik ook niks wijzer uit. Kan ook nergens op la google iets vinden over dat gebeep van dat mobo :( :( :(

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ahja jammer man :(((((
Modbreak:
Tempbanned.
Doei, tot over 2 weken

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 13-02-2003 12:53 ]

Verwijderd

o

HYHYHH

aHEiwhaeiaewihaweihawIEhawE
JUEeeR :]]]

Modje zit mij niet te verbeteren !!! ;]] danku
Modbreak:
En jij natuurlijk ook, meeloper.

[ Voor 48% gewijzigd door BalusC op 13-02-2003 12:54 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 21:04:
Merk: Packard Bell ( iConnect "Disney Machine" )
Moederbord: ( MSI ) MS-6340 ver:1
Proc: AMD-K7 900 mhz
Vidcard: Geforce 2 MX/400 32MB
Ram: 128MB ( nogiets ) 133mhz

Mijn probleem:
Deze computer is uiteraard niet van mijzelf aangezien ik "merk" computer boycot :P
Hij heeft altijd lekker gedraait. 2 weken geleden XP erop gegooit, wat nogal
wat problemen heeft gegeven. Maar goed, Xp draaide als een treintje, alles leuk
en aardig.

Gisteren, zat het broertje van mijn vriendin ( waarvan de computer is ) achter dit
ding... En plots viel de computer uit, en reboote daarna. Vanaf dat moment bleef
die in een "boot-cirkel" hangen. Packard Bell logo kwam naar voren, even pruttelen, scherm zwart en flop. Weer een reboot, in die cirkel bleef het process.
Er is een known issue met de standaard BIOS van deze mobo en WinXP, dat met ACPI te maken heeft. Allicht is het nu te laat, maar een nieuwe BIOS zou dit opgelost kunnen hebben. Je vindt hem hier: http://support.packardbel...temnr/REFBIOS00620500.asp
Dus ik ff wat kloten, bios checken... "Load/fail bios settings" geladen en hij kwam
nu wat verder. XP logo kwam heel eventjes naar voren waarna ik een hoop gebrabbel kreeg dat XP niet goed was afgesloten de laatste keer. Ik "best known registry settings" geladen. En hopla, weer een reboot.
Dus ik dacht, ik haal ff de kaarten eruit, ff blazen ( je weet maar nooit ) en alles
er weer in. Nu is er totaal geen beeld meer, niks doet het.
K'heb met alle zorg die kaarten, ook de vidkaart, er voorzichtig uitgehaald.

Zodra je de computer nu aanzet, hoor je vanuit het PC-speakertje ( zit op het mobo ) de hele tijd een soort getik. K'heb geboot zonder enige kaart erin, maar het geluid blijft. Andere vidkaart geprobeerd, ook geen succes.
Ik ben geen simpele ziel qua computers en ik krijg die krengen ook altijd wel weer
aan de praat als ze het niet doen. Maar nu zit ik met m'n handen in het haar :(
K'heb de bios settings ookal unloaded via het batterijtje ( en de jumper ) maar dat
haalt ook niet veel uit.

Heeft iemand nog een helder idee ? Please help me ;)

Dit klinkt als ESD (oftewel de boel roosteren via statische electriciteit :X ) Probeer als het kan de losse componenten (m.n. CPU, mem en VGA) in een ander systeem, als ze het daar allemaal doen is het een dode mobo.

Let verder niet op het 'merk computer' effect- dit is een volledig uit standaardcomponenten opgebouwd PC en op de merknaam en OEM BIOS na is het identiek aan elk willekeurig ander systeem.

P.s. biet en seth, als jullie niets toe te voegen hebben, post dan NIET, OK

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nja ik heb gisteravond onderdelen overgezet in m'n eigen computertje... Deze werken perfekt. Processor draait, geheugen wordt gedetect. Dus het mobo zal wel gaar zijn. K'snap alleen niet hoe dit komt, zo opeens. Computer is nog geeneens 2 jaar oud.
Mja, opzoek naar ff nieuwe :P

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

heb je ook een andere voeding gebruikt :?

Verwijderd

aard schreef op 13 February 2003 @ 10:57:
heb je ook een andere voeding gebruikt :?
aard dit staat allemaal leterlijk in de faq mensen kunnen zelf ook lezen.

offtopic:
hoor jij niet @ school te zijn

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 09:52:
Nja ik heb gisteravond onderdelen overgezet in m'n eigen computertje... Deze werken perfekt. Processor draait, geheugen wordt gedetect. Dus het mobo zal wel gaar zijn. K'snap alleen niet hoe dit komt, zo opeens. Computer is nog geeneens 2 jaar oud.
Mja, opzoek naar ff nieuwe :P

Als de rest van de onderdelen het nog doen is het idd de mobo. Er zijn een aantal redenen waardoor dat kan komen, maar ik zie twee erg waarschijnlijk:

- als je een computer met ATX voeding 'uit' hebt staan, staat er als de stekker er nog in zit een 5V standbij spanning op een aantal lijnen. Als je dan een component ongelukkig aanraakt kun je korstsluiting geven; exit component :'(
- ook al trek je de stekker er wel uit, je kunt nog (zeker bij CV gebruik in huis bij het koude weer van deze dagen) een forse statische lading met je meedragen als je in de kast bezig bent. Als die zich over een chip ontlaadt, kun je er vrij zeker van zijn dat dat het niet zal overleven :'(

Ik ben er vrij zeker van dat het zoiets moet zijn, omdat m.i. de oorspronkelijke fout een known issue was en geen noodzakelijk verband houdt met de latere problemen. Enige andere mogelijkheid die ik zie is brakke voeding.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor de gein nog ff een andere voeding proberen, als ik thuis ben. En anders bestel ik een nieuw mammaplankje :)
Thnx voor de hulp iig :) o/

Trouwens...
Ik heb gisteren ook nog een processors omgewisseld. Als de standaard processor erin zit, piept de computer bij het aanzetten constant. Gooi ik mijn eigen processor erin, dan piept ie niet ( krijg voor de rest geen beeld ofzo hoor ).
T'is een AMD K7-900mhz en die van mij een Athlon 1.2ghz. Die AMD werkt wel gewoon in mijn compu dus :)

Maar goed.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 11:20 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip:
Een mobo die in dezelfde kast past en waar je alle andere componenten nog bij kunt gebruiken, die nog goedkoop is ook, is de ECS K7SEM (=PC-Chips M810L(MR)). Een tikje duurder (maar nog steeds maar EUR 65) is de ECS K7VMML, die ook een upgradepad naar DDR geheugen biedt.

Bijkomend voordeel van de K7VMML: er is een redelijke kans dat je nog de originele Packard Bell software erop draaiend zou kunnen krijgen. Je zou dan wel hulp nodig hebben bij de 'TATTOO' (beveiliging op HDD en in BIOS tegen gebruik software op non-PB computer). 100% zeker is dit niet, maar als je in de config programma de mobotype als 'Halley' (=MS-6430 r. 3), dat je het dan aan de praat zou krijgen. Of de helpdesk zou willen helpen hierbij is een tweede... (en of je überhaupt die zut erop wilt een derde, trouwens- je bent veel beter af met je eigen software)

[ Voor 51% gewijzigd door dion_b op 13-02-2003 16:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1