@Home verbinding met Edimax router lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik heb zaterdag bij de MyCom een edimax broadband router gekocht. Dit is de Edimax br-6104g met firmware 0.57.

Ik heb de volgende stappen ondernomen:
- Ik het TCP/IP geinstalleerd met DNS,WINS,GATEWAY leeg en standaard IP-adres
- Daarna het router aangesloten en gekozen voor Quick Setup
- Gekozen voor Cable Modem aansluiting
- Hostname = CP*****-A
- Macadress = macadress van netwerkkaart
- Daarna druk op "Clone Mac"
- Daarna verder gaan.

Als ik de PC opnieuw opstart krijg ik wel 192.168.2.2. toegewezen als IP-adres en 192.168.2.1. als gateway en DNS-server. Ik krijg echter geen internetverbinding en bij de tools is de LAN-connetie disconnected.

Als hostnaam heb ik ook het complete CP***-verhaal gebruikt, dus tot en met ***.home.nl. Dit heeft echter allemaal niet geholpen. Wie weet wat ik verkeerd doe?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
=> NT :)

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31
Ik ken die Edimax routers niet, maar krijgt de router wel een IP-address van @home? Dit zou ik eerst testen. @home doet verder niets met MAC-adressen volgens mij. Het gaat puur om de hostname (CCxxxxxx-A).

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Probeer hem eens met telnet commando's in te stellen.

Ik had het zelfde met upc omdatie het mac adres niet goed kloonde.
succes ermee.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Misschien kunne de tutorials je wat meer uitkomst bieden.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heel kort door de bocht misschien, maar kan het zijn dat je de verkeerde kabel tussen je router & kabelmodem hebt? (cross ipc straght of andersom?)(

• TweakersOnly
  • Nu online
Kippenijzer schreef op 13 February 2003 @ 12:34:
Heel kort door de bocht misschien, maar kan het zijn dat je de verkeerde kabel tussen je router & kabelmodem hebt? (cross ipc straght of andersom?)(
Ik gebruik zowel dezelfde kabel voor de aansluiting tussen router en modem als direct tussen modem en netwerkkaart. Zit hier veel verschil in dan?

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 16:25

spacy

+++

er zijn vandaag wat storingen met @home in omgeving Assen, ik weet neit of je daar zit?

en na het mac adres handmatig gekloond te hebben werken diverse routertjes opeens wel, dus misschien dat @home niet expres iets uitspookt daarmee, maar ik heb toch het idee dat hun servers hier wel een punt van maken

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 21:36
je moet alleen je c-nummer als naam instellen, dus zonder .home.nl lijkt mij. de DHCP van @home deelt ip's uit op client-naam. Bij dat ip hoort dan uiteindelijk wel een hostname die eindigt op home.nl, maar dat vul je dus zelf niet in.

Krijg je wel een extern IP?

En @home doet niks met mac-adressen (chello wel).

• TweakersOnly
  • Nu online
Voor de geinteresseerden: Het probleem is al opgelost en heeft inderdaad te maken met de kabel die gebruikt wordt. :)

In de handleiding die bij de router behoort, wordt in kleine letters vermeld dat er een Straight Though Cable bij wordt geleverd. In een groot figuur wordt duidelijk aangegeven hoe voor leken (zoals ik :) )default het kabelmodem kan worden benaderd via de router. Alleen gaan ze in die tekening uit van een Crossover cable. }) |:( De volgende keer toch maar de handleiding helemaal doorlezen.
Pagina: 1