Toon posts:

3 Harde schijven plaatsen, tussen ruimte in midtower?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een linux server in elkaar aan het zetten, ik heb hiervoor de beschikking over 3 SCSI schijven van totaal 21 gig, nu wilde ik die graag in die kast gaan zetten alleen vroeg ik me af hoeveel ruimte er tussen zoŽn schijf nu moet zitten.
In de search vondt ik iig dat 3 mm niet echt aan te raden was, met boren is het mogelijk om ze van 3 mm naar 1 tot 1,5 CM ruimte te geven.

Is dit genoeg of kan ik beter voor iets anders kiezen?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
1 cm zou voldoende moeten zijn als het geen 10 of 15k rpm schijven zijn.
Heb zelf 2 7200rpm IDE schijven op ongeveer 1.5cm zitten en ze worden totaal niet warm. (2x IBM 120GXP)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Volgens mij, gezien de gig`s zijn dit oude en nog niet zo sneldraaiende en heet wordende drives, moet kunnen d8 ik.

• made28
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-02 00:28

made28

Brandnew machine :)

ik heb zelf 2 x hd ide 2 x hd scsi 1 x brander ide 1 x cdrom ide 1 x cdrom scsi in 1 cassing zitten met een 2 mm onderlinge ruimte van elkaar maar dat betekende dus 7 fans om de zooi te koelen (en 1 fan op de kast om de hete lucht weer van de blowhole weg te blazen)
dus wees slim en hou die 1,5 cm aan

Technet Gold

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Dit ligt helemaal aan de schijven die je hebt.
Heb hier een oude 4,5Gb 7200rpm scsi schijf en die wordt echt heet ivm met mijn 15k schijven.
Post even om welke schijven het gaat. Merk/typenr.

Verwijderd

Ligt echt aan het type schijf, en niet alleen aan de RPM's. Ik heb zelf twee 15k RPM Fujitsu's MAM in mijn kast zitten, en die schijven worden lauwwarm, meer niet, terwijl ze gewoon direkt opmekaar zitten. Niet warmer dan de 7k2 RPM schijven die ik eerst had.

In mijn kast heb ik weliswaar een goede airflow, dus echt warm wordt het sowieso niet, maar twee schijven buiten de airflow kunnen toch voor een flinke hotspot zorgen, en dat gebeurt dus niet in mijn geval.
Pagina: 1