Toon posts:

TK domain, Vevida ruimte en ASP sessie object probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asp applicatie op een vevida domein draaien en heb hiervoor een tk adres aangevraagd... alles prima totdat het "winkelwagentje" deel van de applicatie aangeroepen wordt en de afhandeling van het sessie object in ASP niet goed gaat.... winkelwagentje bevat telkens hooguit 1 (het nieuwe) artikel...

- Wie weet er een gratis redirect service waarbij je niet op het oorspronkelijk domein blijft hangen?
(want bij tk blijft er tk in de adresbalk staan... de user wordt dus niet echt geredirect...)

- Kan iemand deze problemen met ASP bevestigen of uitleggen??

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Dat er .tk op de url balk staat zou NIETS moeten uitmaken. Cookies wordne gezet up de URL van de huidige pagina, niet op de url in de adresbalk.

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 20:42:
- Wie weet er een gratis redirect service waarbij je niet op het oorspronkelijk domein blijft hangen?
(want bij tk blijft er tk in de adresbalk staan... de user wordt dus niet echt geredirect...)
edit:
Hmmm.. Alle gratis redirects zijn gestopt? :? Jammer...
- Kan iemand deze problemen met ASP bevestigen of uitleggen??
Van gehoord... Althans, icm met PHP cookies. Je kan eens hier kijken:
http://spotlight.de/zforen/asp/m/asp-1041367997-15397.html
MAar als je hem direct aanspreekt (zonder .tk) op de server, gaat het dan wel goed?

[ Voor 25% gewijzigd door gorgi_19 op 12-02-2003 20:55 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Als ik niet via het TK domein ga maar rechtstreek naar Vevida dan werkt alles als een trein... :-(

Verwijderd

wat heb je al gedebugd..?!

Zit er niet te veel tijd tussen dat de session inmiddels gekilled is?!

Gebruik je IE6 misschien?! Dan blokt IE cookies eventueel, zorg dat hij wel sessie cookies accepteert in dat geval...

Verwijderd

Topicstarter
via het vevida domein lukte het wel...
via het tk adres lukt ehet niet
(dot.tk zet de pagina binnen een frame... mag niks uitmaken maar deed het op één of andere manier wel)

opgelost door een redirect te doen van top.location zodat de volgende pagina buiten het frame van dot.tk terecht komt...

't is jammer dat daardoor vervolgens de 'echte' url zichtbaar wordt... maar zo werkt tie inmiddels wel en istie bereikbaar via het tk adres...

mijn eerste webwinkeltje gebouwd... een historisch moment...

http://www.hetkledingkasteeltje.tk

Verwijderd

Topicstarter
oja... wat mij betreft maggie nu dicht... of iemand moet nog een leuke truuk weten om toch het adres weer te verbergen...

Verwijderd

Topicstarter
en thnx for de reply's...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

offtopic:
Heel netjes dat je je antwoord post en de mensen bedankt!
alleen nog een klein verzoekje... Zou je voortaan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken als je nog wat toe wilt voegen aan je post? Dat leest wat makkelijker dan als je heel veel post van dezelfde bezoeker achter elkaar leest.. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
ok... 'tis goed bevallen dus ik zal nog wel wat vaker langskomen
(en dit soort dingen in de gaten houden...)

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
sessies worden toch niet doorgegeven tussen domeinen... althans dat is mijn ervaring.
Dus als je een andere domein naam gebruikt in een link / url dan vervallen je sessie variablen

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:44
je kunt ook jezelf redirecten via javascript naar je eigen server.

met javascript maak je even een lege index.html voor je .tk domein met alleen deze regel javascript in de header. ik weet de preciese regel niet meer, maar je kunt met javascript zoiets doen

zoiets als dit

code:
1
window.location="http://gawegbijhettkdomein.com/bla.asp";

moet werken volgens mij

EDIT: sorry, moet volgende keer wel hele thread lezen voordat ik reply :P

[ Voor 11% gewijzigd door Crysania op 13-02-2003 16:46 ]

Pagina: 1