Slechte performance maxtor

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb 2 60gb disks in mijn pc zitten. een 5400 rpm samsung die 21000 punten scoort en een maxtor diamondmax (740dx) 7200 RPM die slechts 16000 punten scoort met Sisoft Sandra.

Ik heb alle settings in me bios al gecontroleerd. DMA staat netjes aan in Win2k. heb alle rommel al losgetrokken ( cdrom eraf, brander eraf ). geknoeit met master/slave settings etc.

buiten het feit dat ikweet dat het syntetische benchmarks zijn is de performance echt ruk met die schijven. een film copieren van 1 partitie naar de andere duurt al snel 15 tot 20 minuten.

iemand suggesties wat ik nog kan proberen?

Systeem

Abit vh6t
celeron 900
Samsung 5400 RPM 60gb (scoort ca 21000 punten met sandra) (primary master)
Asus 52speed cdrom (primary slave)
Maxtor diamondmax 7200 RPM 60gb ( scoort slechts 16000 punten met sandra ) (secondary master)
Liteon 16/40/10 brander (secondary slave)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Heb je de schijf al gecheckt met PowerMax? Misschien dat die fouten vindt. Via de OM FAQ kun je een linkje vinden om het te downen :)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Inderdaad al gedaan. Powermax vind niets. en zegt dat de drive uitstekend werkt.

HDtach doet het stukken beter overigens. max speed 44000kps, min 15000kps average 35000kps. en dat is dan weer stukken beter dan mijn samsung drive.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Probeer anders eens beide hdd's op de primary te hangen. Het is niet verstandig om een ATA33 device als slave achter een snelle hdd te hangen nl.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
ik weet wel wie liever geloof :X
Lijkt me een heel aardige, en heel wat realistischer score met HDtach...
Als er met je kabels (zelf geround ?), mobo (4in1 ?) of HDD (PowerMax) niets mis is dan mag je er wel vanuit gaan dat Sandra het weer eens bij het verkeerde eind heeft...

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sisoft Sandra is absoluut geen betrouwbare benchmark. Probeer eens andere tools, ik denk dat je net als bij hdtach betere resultaten zult krijgen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

is wel eens vaker langsgekomen zoiets, lag het ook aan Sandra :)

Hoi

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Probeer naast HDTach ook eens ATTO. Onder de Mededelingen van de OM FAQ kun je teruglezen waar je hem precies kan downen ;)

Wanneer je ATTO wil runnen, zet wel de 'total length' op z'n maximum (32MB) voor een realistisch resultaat.
Pagina: 1