Ik ben bezig met een country detection script (ik weet het; ben niet de eerste maar doe het voor de verandering zonder een jumbo mysql database) en nou loop ik tegen het volgende aan:
Aan de bezoeker wordt gevraagd of het land dat staat aangegeven klopt. Zo ja, niets aan de hand. Zo nee, dan komt er een pulldown menu tevoorschijn waarin ze het juiste land kunnen selecteren.
Nu ziet mijn landcode tabel er zo uit:
oftewel, gesorteerd op landcode. Zoals je hierboven kunt zien, hoort 'East Timor' natuurlijk bij de E thuis en niet tussen de T. Dus ik dacht, flippen & sorteren:
En toch blijft hij het verkeerd doen.... Ik krijg gewoon de oude array terug!
Ik zal wel iets heel stoms over het hoofd zien, maar op GoT, php.net en in de manual kan ik het niet vinden...
Ter info (hier ziet bovenstaande code al in):
http://wnailer.vddh.com/index.php?pag=cc
anyone?
Aan de bezoeker wordt gevraagd of het land dat staat aangegeven klopt. Zo ja, niets aan de hand. Zo nee, dan komt er een pulldown menu tevoorschijn waarin ze het juiste land kunnen selecteren.
Nu ziet mijn landcode tabel er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $countries = array( 'TH' => 'Thailand', 'TJ' => 'Tajikistan', 'TK' => 'Tokelau', 'TM' => 'Turkmenistan', 'TN' => 'Tunisia', 'TO' => 'Tonga', 'TP' => 'East Timor', 'TR' => 'Turkey', 'TT' => 'Trinidad and Tobago', 'TV' => 'Tuvalu', 'TW' => 'Taiwan'); |
oftewel, gesorteerd op landcode. Zoals je hierboven kunt zien, hoort 'East Timor' natuurlijk bij de E thuis en niet tussen de T. Dus ik dacht, flippen & sorteren:
PHP:
1
2
3
| $countries = array_flip($countries); // key 2 values, values to keys arsort($countries); // sort, maintain index ass. $countries = array_flip($countries); // key 2 values, values to keys |
En toch blijft hij het verkeerd doen.... Ik krijg gewoon de oude array terug!
Ik zal wel iets heel stoms over het hoofd zien, maar op GoT, php.net en in de manual kan ik het niet vinden...
Ter info (hier ziet bovenstaande code al in):
http://wnailer.vddh.com/index.php?pag=cc
anyone?
en nee, ik houd niet van voetbal... :)