[Chello] Com21 modem in gemeente oldebroek veranderd ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb al sinds dat ik Chello heb een Com21 modem en in het begin knipperden de lampjes alleen wanneer je wat download etc. Een maand later knipperde de recieve permanent heel heftig. Dus al sinds 2000 tot vandaag ! nu ineens kom ik thuis en zie ineens dat het ledje niet knippert, dus is denk meteen dat Chello platligt... Blijkt Chello ineens bloedsnel te zijn en als een trein te draaien !!! *D

Mijn vraag. Hebben meerdere mensen dit? Hoe komt het? Zit er dan iemand op mijn frequentie ook data heen en weer te sturen oid :?

Wie weet hier iets op ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
Defineer bloedsnel??? Haal je meer dan je max snelheid? Normaal is ie capped op 183k/sec....

Maar goed, als er ergens iets fout is KUN je hoger halen, maar dat zal wel voor korte duur zijn ;)

offtopic:
Hoe werkt Chello verder daar in Oldebroek? Halve familie van mij woont daar....

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 12-02-2003 20:14 ]

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik ben net ff naar de meterkast gelopen, maar er is hier niets veranderd. Send en receive-lampje (2e en 3e van links) knipperen even hard als anders. Ik heb ook nog ff het kabelmodem gereset, nog steeds exact hetzelfde.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
eL_Jee schreef op 12 februari 2003 @ 20:28:
Ik ben net ff naar de meterkast gelopen, maar er is hier niets veranderd. Send en receive-lampje (2e en 3e van links) knipperen even hard als anders. Ik heb ook nog ff het kabelmodem gereset, nog steeds exact hetzelfde.
Hoi :)

Zit jij ook in de 213.46.36.** reeks ?

PS. Ik woon dus in Wezep, gemeente Oldebroek. Maar dat valt allemaal onder hetzelfde :)

PS. eL_Jee welke straat woon jij als ik vragen mag :?

Over bloedsnel... Gewoon op welke grote server dan ook strak 180 tot 183 KB/S halen met een vrij nette pingtijd. Normaal is het altijd als ik met 180 KB/s binnenhaal een pingtijd van 6000ms en nu nog maar 200 tijdens full load.

[ Voor 24% gewijzigd door Fairy op 12-02-2003 20:34 ]

• eL_Jee
Fairy schreef op 12 februari 2003 @ 20:31:
[...]

PS. Ik woon dus in Wezep, gemeente Oldebroek. Maar dat valt allemaal onder hetzelfde :)

Over bloedsnel... Gewoon op welke grote server dan ook strak 180 tot 183 KB/S halen met een vrij nette pingtijd. Normaal is het altijd als ik met 180 KB/s binnenhaal een pingtijd van 6000ms en nu nog maar 200 tijdens full load.
Tuurlijk mag je dat vragen :)

En het leuke is, ik zit nog in de 213.46.36.x-reeks ook :+ _/-\o_
Ik weet niet of het veel zegt, ik herinner me dat ik een tijdje geleden ook mensen uit 't harde in dezelfde reeks zag zitten. (misschien vergis ik me hierin, was het dezelfde werkgroep ofzo)
Ik woon trouwens in de Pr. Beatrixlaan. Als 't je niets zegt, in de buurt van de kazerne (niet die Willem de Zwijger), aan de andere kant van 't spoor.

Wie had er gedacht dat er nog GoTters in een gat als Wezep zouden wonen :+

[edit]
Nog ff ontopic. Met downloaden komt hij hier niet hoger dan 120kb/s met een linux-iso'tje binnenpompen. Mijn ping neemt dan ook toe tot ongeveer 200ms.

Speedtestje:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Feb 12 2003 om 21:20:00 UTC+0100)

Download : 55.4 KByte/sec
Upload : 5.2 KByte/sec
Connection : 194.0 Conn/min
Ping test Nederland : 60.0 ms

[ Voor 17% gewijzigd door eL_Jee op 12-02-2003 21:20 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
eL_Jee schreef op 12 February 2003 @ 20:38:
[...]

Tuurlijk mag je dat vragen :)

En het leuke is, ik zit nog in de 213.46.36.x-reeks ook :+ _/-\o_
Ik weet niet of het veel zegt, ik herinner me dat ik een tijdje geleden ook mensen uit 't harde in dezelfde reeks zag zitten. (misschien vergis ik me hierin, was het dezelfde werkgroep ofzo)
Ik woon trouwens in de Pr. Beatrixlaan. Als 't je niets zegt, in de buurt van de kazerne (niet die Willem de Zwijger), aan de andere kant van 't spoor.

Wie had er gedacht dat er nog GoTters in een gat als Wezep zouden wonen :+

[edit]
Nog ff ontopic. Met downloaden komt hij hier niet hoger dan 120kb/s met een linux-iso'tje binnenpompen. Mijn ping neemt dan ook toe tot ongeveer 200ms.

Speedtestje:
(Overgenomen op Wed Feb 12 2003 om 21:20:00 UTC+0100)

Pr. Beatrixlaan die ken ik wel ja *D

Ik zelf woon in de Tarweakker :)

Ik vind je snelheid overigens niet echt supersnel voor die reeks overigens... Ik haal met speedtest toch echt strak 180 K

PS. dat er mensen in 't Harde ook die reeks hebben klopt als een bus, ik had er ook al van gehoord :)

PS. Wist je dat Lampje ook in Wezep woont :?

Ik voel een tweakermeeting B) :X 8)7

Buiten komen :X :X 8)7 :9 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 12-02-2003 22:22 ]

Verwijderd

KWIJLLLL!!!!

En dat noemen ze nog langzaam ook.

Heb nog nooit van dat gat gehoord ;) , maar als je hier in de rand stad zit krijg je dit.

Download : 18.1 KByte/sec
Upload : 0.6 KByte/sec
Connection : 61.0 Conn/min
Ping test Nederland : 633 ms

Nou moet ik wel toegeven dat dit toevallig wel een erg beroerde is :'(

Verwijderd

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 346.2 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.6 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 516.0 Conn/min
pingtest is 50 :f

@slome assen

snel maar redelijk instabiel.. vaak disconnects van irc enzo

dus ik heb bbned besteld :]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
was je eerst niet gewoon geowned en als scan stro gebruikt? :+

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
marteltor schreef op 12 February 2003 @ 22:57:
Nee want als je de LAN afkoppelde, knipperden de leds ook nog steeds.

Ik zal vanavond ook even kijken of het met de leds nog steeds zo is *D

• eL_Jee
Fairy schreef op 12 February 2003 @ 22:22:
[...]

Pr. Beatrixlaan die ken ik wel ja *D

Ik zelf woon in de Tarweakker :)

Ik vind je snelheid overigens niet echt supersnel voor die reeks overigens... Ik haal met speedtest toch echt strak 180 K

PS. dat er mensen in 't Harde ook die reeks hebben klopt als een bus, ik had er ook al van gehoord :)

PS. Wist je dat Lampje ook in Wezep woont :?

Ik voel een tweakermeeting B) :X 8)7

Buiten komen :X :X 8)7 :9 :P
Tarweakker ken ik ook wel (nou jah, niet p'cies, maar ik weet in welke buurt). :Y)

Ik vond m'n snelheid ook aardig tegenvallen inderdaad, van de wat grotere servers lukt het meestal wel met zo'n 180kb/s te pompen. Het ziet er nu trouwens al wat beter uit:
(Overgenomen op Thu Feb 13 2003 om 16:45:39 UTC+0100)

Download : 155.9 KByte/sec
Upload : 6.7 KByte/sec
Connection : 280.0 Conn/min
Ping test Nederland : 47.0 ms
Ik wist idd dat Lampje in Wezep woont, maar ik heb verder geen flauw idee waar hij woont ofzo, ken hem verder ook niet. Ik geloof dat ik in een grijs ver verleden ooit eens met hem via icq heb gechat.

Tweakermeeting wordt een beetje saai met 3 personen vrees ik. :+ Misschien kunnen we eens kijken naar de LAN van A&C. Ik organiseer trouwens ook wel eens met een paar klasgenoten en vrienden wel eens een lan, ben je ook van harte welkom. ;)

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik begrijp nog steeds niet dat 55kb/sec snel kan zijn... Niet om ff patserig te doen ofzo, maar moet Chello niet gewoon een bepaalde snelheid garanderen?

Verwijderd

marteltor schreef op 12 February 2003 @ 22:57:
Hoe kan ik dat zien ? Ik verdenk mijn computer ook van "buitenschoolse activiteiten
"

bvd

Rob

• eL_Jee
insan1ty schreef op 13 februari 2003 @ 16:58:
Ik begrijp nog steeds niet dat 55kb/sec snel kan zijn... Niet om ff patserig te doen ofzo, maar moet Chello niet gewoon een bepaalde snelheid garanderen?
Gewoon voor een beetje internetten is 55kb/s genoeg. De gemiddelde gebruiker zit geen 10 iso's per dag te leechen. Meestal zit ik hier trouwens wel op 180kb/s. Dit wordt voor zover ik weet niet op de een of andere manier gegarandeerd. (zijn er providers die dat wel doen?). UPC heeft overigens een tijdje geleden het 'UPC Garantieplan' ingevoerd. Hiermee kun je geld terugvorderen als Chello >24u plat ligt (als chello plat ligt, is het meestal voor een avond, niet 24u |:( )

Verwijderd

Nog een tweaker uit Wezep hier; ik zat eerder ook in de 213.46.36 reeks maar ben toen overgezet nadat de snelheid slecht werd. Haal hier (stationsweg) meestal ook de volle 187,5kb/s. Alleen mijn upload is slecht met zon 8kb/s. Daar kom ik nooit boven.

Trouwens als iemand hier slechte snelheden haalt, kan dat aan mij liggen :)

Verwijderd

Hier mijn resultaten:

(Overgenomen op Thu Feb 13 2003 om 21:16:18 UTC+0100)

Download : 137.7 KByte/sec
Upload : 5.4 KByte/sec
Connection : 184.0 Conn/min

Er zitten thuis nog een paar computers op internet dus kan zijn dat die het resultaat daardoor een beetje beinvloed is, maar dat zal niet veel zijn..

• eL_Jee
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 21:11:
Nog een tweaker uit Wezep hier; ik zat eerder ook in de 213.46.36 reeks maar ben toen overgezet nadat de snelheid slecht werd. Haal hier (stationsweg) meestal ook de volle 187,5kb/s. Alleen mijn upload is slecht met zon 8kb/s. Daar kom ik nooit boven.

Trouwens als iemand hier slechte snelheden haalt, kan dat aan mij liggen :)
Wat bedoel je met "meestal 187,5kb/s". Ik kan deze snelheden ook wel halen, maar dat is als ik vanaf een of andere universiteit een linux-iso zit te downloaden. Met het gewone dagelijkse werk kom ik nauwelijks boven de 30kb/s uit.

PS. De meeting begint al dichterbij te komen :+

• DustMan4u
  • Laatst online: 21:39
Hmz, hier met @home zitten mijn lampje op com21 modem, switch EN router ook constant te hard te knipperen, gaat steeds erger. Is dat niet gewoon een com21 kwaal?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
eL_Jee schreef op 13 February 2003 @ 21:31:
[...]

PS. De meeting begint al dichterbij te komen :+
>:)

PS. ik hoor al van meerdere mensen dat ze uit het 213.46.36. reeks willen maar ik doe dat niet, zit ik strax mooi in m'n eentje op deze freq :P

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:33
[quote]DJSmiley schreef op 12 February 2003 @ 20:13:
Defineer bloedsnel??? Haal je meer dan je max snelheid? Normaal is ie capped op 183k/sec....
quote]
Tis gecapped op 189kb/s, want 189kb/s haal ik en echt hoger niet.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Ik weet niet wat jullie hoge snelheden noemen hoor. Ik wil met die snelheden die jullie noemen niet eens weten wat het normaal is. Maar als ik hier met mijn @sloom aan het downen ben haal ik toch zo'n 450KB/s down en 16 up. En als @sloom een storing heeft gaat het nog sneller, laatst had ik een keer 1.2 MB/s ging wel lekker.

Maar ff over dat knipperen van je upload ledje. Dat betekend dat er iemand in je buurt een server draait op zijn kabel. Wat overigens niet mag maar goed.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 21:48:
Ik weet niet wat jullie hoge snelheden noemen hoor. Ik wil met die snelheden die jullie noemen niet eens weten wat het normaal is. Maar als ik hier met mijn @sloom aan het downen ben haal ik toch zo'n 450KB/s down en 16 up. En als @sloom een storing heeft gaat het nog sneller, laatst had ik een keer 1.2 MB/s ging wel lekker.

Maar ff over dat knipperen van je upload ledje. Dat betekend dat er iemand in je buurt een server draait op zijn kabel. Wat overigens niet mag maar goed.
Dan is die nu dus weg :P

Maarehh, wat je nu doet is appels en peren vergelijken want Chello is capped op 1536 kbit/s dacht ik en @home is wat hoger gecapped, dus geen vergelijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 21:48:
Is dat zo, dat iemand een server draait?!
Nooit eerder van gehoord

• kamerplant
  • Niet online
DJSmiley schreef op 12 februari 2003 @ 20:13:
offtopic:
Hoe werkt Chello verder daar in Oldebroek? Halve familie van mij woont daar....
Ik heb over chello in Olderbroek toch eigenlijk niet veel positiefs gehoord :o
Ik ken een aantal personen die er wonen met chello.. Oke, ik vraag er niet dagelijks na, maar een tijd geleden was het hier een paar KM verder, in Elburg ;) stukken beter, en daar is het al slecht :|
Fairy schreef op 12 February 2003 @ 20:31:
[...]

Ja, ik zit dus ook in die reeks, wat bij mij absoluut niet snel te noemen is.
60kB/sec down, 8kB/sec up en ping van 70 (als ik geluk heb) is zo'n beetje het gemiddelde overdag :|

eL_Jee schreef op 13 February 2003 @ 17:55:
[...]

Gewoon voor een beetje internetten is 55kb/s genoeg. De gemiddelde gebruiker zit geen 10 iso's per dag te leechen. Meestal zit ik hier trouwens wel op 180kb/s. Dit wordt voor zover ik weet niet op de een of andere manier gegarandeerd. (zijn er providers die dat wel doen?). UPC heeft overigens een tijdje geleden het 'UPC Garantieplan' ingevoerd. Hiermee kun je geld terugvorderen als Chello >24u plat ligt (als chello plat ligt, is het meestal voor een avond, niet 24u |:( )
Mja, als je even drivers nodig hebt, 3dmark03 download en noem maar op, dan is het ook niet leuk als je verbinding gelijk voor een uur dicht zit :{

🌞🍃

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

eL_Jee schreef op 13 February 2003 @ 17:55:
[...]
Hiermee kun je geld terugvorderen als Chello >24u plat ligt (als chello plat ligt, is het meestal voor een avond, niet 24u |:( )
Wordt de storing in een avondje verholpen ipv langer dan 24 uur, is 't weer niet goed! Doe es optimistisch man! Zo houd je natuurlijk altijd wel wat te zeuren!

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 13-02-2003 22:53 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

idd zo zou het nooit goed zijn, wees juist blij dat ze de boel bij chello weer een beetje op orde hebben. Al heb ik deze paar weken voor het eerst zinds maanden weer is last van storingen

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Dat komt omdat het onzin is, je kabelmodem bridged ook dus alleen de broadcasts en multicasts worden zichtbaar, je kunt dus ook gewoon in een drukker vlan zitten, voor alle onbekende ip adressen in jou netwerk wordt een broadcast verstuurd om het mac adres te vragen vaak is het dus des te groter je masker des te meer arps.
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 21:54:
[...]

Is dat zo, dat iemand een server draait?!
Nooit eerder van gehoord

Verwijderd

Hier mijn resultaten: com21 Apeldoorn

(Overgenomen op Thu Feb 13 2003 om 22:53 UTC+0100)

Download : 175.0 KByte/sec
Upload : 13.9 KByte/sec
Connection : 437.0 Conn/min
Ping 30.0 ms

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hmm, nog een paar meer mensen uit de buurt en we kunnen in een vak een ruimte huren en lekker gaan lannen :P

Of ik moet m'n schuur flink gaan opruimen 8)7

[locatie: Hattem, Apeldoornseweg]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• eL_Jee
GerbenW schreef op 13 February 2003 @ 22:52:
[...]
Wordt de storing in een avondje verholpen ipv langer dan 24 uur, is 't weer niet goed! Doe es optimistisch man! Zo houd je natuurlijk altijd wel wat te zeuren!
Mij hoor je ook niet zeuren hoor. :+ Ik ben blij dat het allemaal stukken beter werkt dan een tijd terug. In het begin was het echt allemaal ellende. Na de installatie van het kabelmodem heb ik nog ruim een week moeten wachten omdat er een of andere storing was op een server waar de registraties werden bijgehouden.
Databeest schreef:
Mja, als je even drivers nodig hebt, 3dmark03 download en noem maar op, dan is het ook niet leuk als je verbinding gelijk voor een uur dicht zit.
Dan zit je verbinding toch voor een uurtje vol? Ga je lekker ff wat anders doen. :) Ik ga me hier niet over opwinden, 'tis niet anders. Van alle breedbandproviders die hier beschikbaar zijn, ben je met Chello denk ik het beste af.
Scatman_II Schreef:
Hmm, nog een paar meer mensen uit de buurt en we kunnen in een vak een ruimte huren en lekker gaan lannen.
Kan ieder1 komende vakantie? B)

[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jee op 14-02-2003 19:03 ]

Verwijderd

Goh effe offtopic....

Ha die ribsoft, jammer dat je geen meel addy aangegeven hebt......Jammer dat je niet bij Mycom bent gaan werken na de naams verandering ....... of klopt dat niet?
Peter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:43 ]

Verwijderd

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 153.1 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 16.5 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 573.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 20.0 ms

dit is en redelijk normale snelheid voor hilversum met chello natuurlijk, euh upc bedoel ik of was het nu a2000 raak en beetje in de war en binnenkort alweer en andere naam ucs wordt het dan ???

ps dit is nog met een lancity modem

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:54 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Dan hebben jullie mijn 1337 speedtest score mooi lopen verzieken!! :( :P

Ik was de eerste met een score in wezep en heb meteen de stand op iets van 178KB/s gezet. Wezep heeft daarmee iets van een maand op #1 in die lijst gestaan (van chello kabelaars :) )

Afgelopen weekend was het hier ook niet al te best, maandag meen ik ook niet. Nu is het weer toppie (180KB/s van de GoT server af, idem vanaf de UT-campus :) )

ik zit trouwens in 62.163.135.*** range en ben één van de weinige met kabel in mijn wijk (ik zit tegenover het bejaardentehuis 8-) )

• eL_Jee
Lampje schreef op 14 februari 2003 @ 23:00:
Dan hebben jullie mijn 1337 speedtest score mooi lopen verzieken!! :( :P

Ik was de eerste met een score in wezep en heb meteen de stand op iets van 178KB/s gezet. Wezep heeft daarmee iets van een maand op #1 in die lijst gestaan (van chello kabelaars :) )

Afgelopen weekend was het hier ook niet al te best, maandag meen ik ook niet. Nu is het weer toppie (180KB/s van de GoT server af, idem vanaf de UT-campus :) )

ik zit trouwens in 62.163.135.*** range en ben één van de weinige met kabel in mijn wijk (ik zit tegenover het bejaardentehuis 8-) )
Ik ben met nog iemand hier uit de straat de enige in de hele wijk met Chello (voor zover ik weet). Die andere persoon zit ook nog eens in een andere range (ook iets met 62.x.x.x, kan wel dezelfde zijn als die van jou Lampje ;)).

Waar ligt dat bejaardentehuis eigenlijk? Nooit geweten dat we hier in Wezep een bejaardentehuis hadden :+. Alhoewel ... er schieten me nu twee plaatsen te binnen. Een paar jaar geleden zijn er aan de stationsweg een aantal appartementen gebouwd ter hoogte van het winkelcentrum. Of is het daar in de buurt van de Johan Friso-school, daar staat ook ergens een 'flat' meen ik.

edit:

PS. Sorry voor het verzieken van de score :+ (Toch levert het wel een realistischer beeld op)

offtopic:
Ligt bij jullie Chello ook al vrijwel de hele dag plat? Ik heb vanmiddag met de klantenservice gebeld, ze zeiden dat er een monteur onderweg was. Nu doet hij het weer ff, maar ongeveer elk kwartier ligt hij d'r weer 5 minuten uit.

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jee op 15-02-2003 19:21 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Hm, ik had dit ook. 1 lampje bijna continu aan, en rete-snel. Vaag :o

• jep

jep

insan1ty schreef op 13 February 2003 @ 16:58:
Snelheden garanderen bestaat niet op het internet.

Verwijderd

Dus jij bent altijd tevreden ?
jep schreef op 15 February 2003 @ 20:07:
[...]

Snelheden garanderen bestaat niet op het internet.

• Newjersey
  • Laatst online: 31-07 07:11
of 1 lampje blijft constant branden en gaat 22,2 kb/s :( daar zit ik nu dus mee , ook een com21, heel vaag allemaal

• Raymond
eL_Jee schreef op 15 February 2003 @ 19:17:
[...]
Waar ligt dat bejaardentehuis eigenlijk? Nooit geweten dat we hier in Wezep een bejaardentehuis hadden :+. Alhoewel ... er schieten me nu twee plaatsen te binnen. Een paar jaar geleden zijn er aan de stationsweg een aantal appartementen gebouwd ter hoogte van het winkelcentrum. Of is het daar in de buurt van de Johan Friso-school, daar staat ook ergens een 'flat' meen ik.
[/offtopic]

"Veldheem" zegt je niets? Vraag eens aan je moeder :P

Over de snelheid: Ik ben de hele ochtend en begin van de middag weggeweest. De hele avond (en nu nog steeds) is het prima te doen :)

offtopic:
Het blijkt dat de UT een VPN server heeft draaien (indien niet snap: F1, zoek op VPN, heb ik ook gedaan: erg verhelderend :P ) en sinds een uurtje of 2 gaat dus al mijn UT verkeer ook daadwerkelijk via een UT ip-adres. Ik kan weer nieuwsgroepen lezen (en MP3's downen, maar dat kon ik toch al :P ) :9

• kamerplant
  • Niet online
eL_Jee schreef op 14 February 2003 @ 19:02:
Dan zit je verbinding toch voor een uurtje vol? Ga je lekker ff wat anders doen. :) Ik ga me hier niet over opwinden, 'tis niet anders. Van alle breedbandproviders die hier beschikbaar zijn, ben je met Chello denk ik het beste af.
:X
Dat was voor het inbeltijdperk. Je PC een aantal uren aan laten staan voor te downloaden. Ik vind toch wel een van de groote voordelen dat dat bij breedband toch niet/veel minder het geval is.
Even een uurtje internetten.. kun je al weer direct weg gaan omdat je wat moet downloaden. :/

Qua breedband profiders met Chello het beste af? Je kunt hier in Elburg kiezen uit KPN Adsl en Chello, waarschijnlijk is dat in Wezep e.d. ook wel zo..
Dan is Chello al snel de beste keuze idd :+.
Ach, ik klaag over de download snelheid verder ook niks, het was meer als reactie op deze reply wat eraan doet denken dat de downloadsnelheid er niet toe doet.

🌞🍃

• Raymond
De laatste keer dat ik het checkte was er alleen kabel, geen ADSL.

totnutoe vind ik dat nog steeds geen probleem. Ik speel _nooit_ spellen, ping is dus niet interessant voor mij. Ik wil gewoon SNEL kunnen downloaden. Wanneer ik een adsl abbo zou nemen dat sneller is dan chello, ben ik 1,5 tot 2x zoveel geld in de maand kwijt.

dus: geen ADSL voor moi :)

Verwijderd

'k heb Chello via de Universiteit Nijmegen, ook met een Com21 modem. Normaal had ik altijd een max download snelheid van 250 kbyte per seconde (vooral als ik download van Telenet.be servers), maar de laatste weken lijkt het wel of de boel een stuk stroperiger is geworden. Max downloadsnelheid komt niet boven de 200 kbyte uit, en is vaak zo'n 150 kbyte. :( Nou ja, ik mag niet klagen als ik sommige snelheden hier zie... ;) Wannneer krijgen we eigen Telenet snelheden voor een redelijke prijs aangeboden hier in Nederland, in Belgie zijn ze hier al een stuk verder mee...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Lampje schreef op 15 February 2003 @ 22:03:

[...]

"Veldheem" zegt je niets? Vraag eens aan je moeder :P

Over de snelheid: Ik ben de hele ochtend en begin van de middag weggeweest. De hele avond (en nu nog steeds) is het prima te doen :)

offtopic:
Het blijkt dat de UT een VPN server heeft draaien (indien niet snap: F1, zoek op VPN, heb ik ook gedaan: erg verhelderend :P ) en sinds een uurtje of 2 gaat dus al mijn UT verkeer ook daadwerkelijk via een UT ip-adres. Ik kan weer nieuwsgroepen lezen (en MP3's downen, maar dat kon ik toch al :P ) :9
Kwou net zeggen :P

Ennehh, dan woon je dus aan de Nieuwlandsweg ? Wheeh ik heb ook in de Nieuwlandsweg gewoond tot 1997 :P

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Net nog effe speedtest erbij gehaald: :)

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 180.2 KByte/sec

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 10.6 KByte/sec

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 413.0 Conn/min

Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 41.0 ms

[ Voor 94% gewijzigd door Fairy op 16-02-2003 00:12 ]

• jep

jep

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 20:21:
Dus jij bent altijd tevreden ?

[...]
Wat heeft dat te maken met het garanderen van internet-snelheden? Het is van zoveel factoren afhankelijk die allemaal niet 100% betrouwbaar zijn, en servers zijn ook niet altijd zo snel als je chello-verbinding. Hoe kunnen ze dan een snelheid garanderen?
Pagina: 1