Multiplier instelling op mobo

Pagina: 1
Acties:

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-08 11:09
Ik heb een oud Dual Pentium 1 moederbordje (D823 uit een Primergy 350 van siemens)

Nu zit daar een P90 op, nu wil ik daar een P133 opsteken.

Probleem:
Op het moederbord zitten geen jumpers voor instellingen (de 133 draait dus op 90 Mhz).
Op het mobo zit een oscillator van 60 Mhz, die dient waarschijnlijk voor de bus, mag ik daar zomaar een 66 Mhz osc opzetten? (kvermoed van wel)

Indien die osc geen probleem geeft zit ik nog steeds op 66*1.5=100 Mhz. Is er een mogelijkheid om de multiplier naar 2 te brengen. Hoe wordt zoiets ingesteld? door een bepaalde IC ofzo, of hoe zit dit juist?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Weet je nix verder van het moederoboard, nummer, etc :? Laat is sisoft sandra er over heen gaan :). Misschien levert dat wel meer op.

Verwijderd

DOC = > PMG :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kijk eens in de manual van dit bord. Oh, hiero staat 'ie :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb even de layout van je bordje erbij gepakt en daar zie ik een dipswitch blok op staan (als je de connectoren aan de rechterkant houd, dan zit het blokje rechts van de geheugenbanken aan de rand van het mobo). Ik krijg de indruk dat je multiplier ingesteld wordt met switch 3 en 4; deze staan waarschijnlijk nu op 00; de 2x multiplier krijg je waarschijnlijk door de switch op 10 te zetten...
(Overigens kan dit bordje tot 200 MHz aan dus als je nog andere CPU's kunt regelen wordt het helemaal een leuk dingetje)
(Mocht trouwens nog parity geheugen zoeken ;))

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me