[MServ] Windows client maken

Pagina: 1
Acties:

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54
Ik heb dus een P200MMX met 64 Mb intern en 40Gb als mp3 server runnen. Hiervoor heb ik Debian met Mserv en mpg321 (geloof ik) erop draaien.

Wat ik heb gemerkt is dat Mserv via apache een soort que systeem heeft, ook al weet ik niet meer hoe het werkt. Het grote probleem is dat ik er geen hout van snap en dat iemand anders die gehele bak voor mij heeft geinstalleerd, dank u david.

Maar om hem soepel te kunnen besturen wil ik een windows client maken voor op mijn eigen pc die op een of andere manier een lijst kan opvragen welke nummers er afgespeeld kunnen worden. Het is dan de bedoeling dat ik oa uit die lijst moet kunnen kiezen welk nummer ik wil laten afspelen. Voor de rest moeten de functie's play, pauze, stop, previous en next er op zitten en een mogelijkheid van random.

Het mooie is dat de meeste van deze functie's dus al gewoon in mserv zitten. Het probleem is alleen dat ik niet weet met welke commando's ik dit zou moeten doen. De client wil ik in vb maken. Dus de hoofdvraag is of iemand de commando's weet die ik via winsock moet gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door uppie8374 op 12-02-2003 19:42 ]

Rebuilding knowledge database

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Volgens mij is juist het idee (ik ken het hele programma niet, maar dat lijkt me dan zo), dat als het een webinterface heeft je dus met je browser (Internet Explorer, of welke dan ook) aan de playlist kunt knutselen, en dat het dus niet al te logisch is om dan weer een windows-client te gaan maken, aangezien je de web-interface gewoon vanaf overal kunt bedienen?

Waarom bel/ICQ je degene die het geinstalleerd heeft niet even ofzo :?

• uppie8374
hier http://www.fortytwo.uni-o.../~mehner/index-mserv.html is nog een client te vinden....die bevat alleen niet alles wat ik ermee wil kunnen.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je met een Visual basic programmatje een commando sturen naar je 'music server' met winsock
Ik zou niet zo gouw weten wat voor commando's dat zijn, misschien kan je een mailtje sturen naar de makers van Mserv om te vragen welke commando's dat allemaal zijn

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
van: http://www.mserv.org/clients.html
Mservclient is a graphical client for Windows written in Delphi by Niklas Mehner. After logging in, it sits in the system tray and provides for Mserv's rating and track control functions.

A more fully-featured client, written by Marco Schulze and Marc Klinger, is also available. You can download Windows binaries or source code. There have also upgraded the perl web client. Thanks guys!
De eerste heb je zelf genoemd, de tweede lijkt meer functies te hebben die al geprobeerd?

Anders inderdaad even in de source van Mserv zelf kijken welke commando's je moet gebruiken. Of in de source van die tweede client als die interface je niet bevalt.

Of je bouwt een programma om de telnet client heen, hier staan alle commando's.

[ Voor 14% gewijzigd door _Squatt_ op 12-02-2003 20:22 . Reden: bronvermelding. ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• uppie8374
Hmm, dat programma van Marco Schulze doet idd wat ik wilde dat het deed.

Squatt u wordt bedankt _/-\o_

Pagina: 1