Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Ok Sorry to jump in here but we have been talking this over on IRC a bit.
We (distributed.net) feel that what you are proposing to do is a very bad idea. First, this is against distributed.net policy http://www.distributed.net/legal/policy.html . See the Unsolicited Advertisement or Announcement section. Second, not everyone on your team list is for sure still on your team. A member will still show up in your team list even if they have switched teams.
Please reconsider sending this mail message.
Thanks
Paul
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Well I feel bad and was hoping I wouldn't have to explain it more, but I need to make sure you understand the policy.
""spamming" either on behalf of your personal team or for distributed.net in general is expressly forbidden. Mass-posting distributed.net advertisements to unrelated newsgroups is a very bad thing. Emailing people who have not expressed a prior interest in distributed.net is a very bad thing."
What you are proposing is just like what the user you complained about earlier today did as far as we are concerned. Sure the person might be on your team now and might have been at one time. But in no way did they ask for you to keep them informed about the team, or authorize you to use their email. Their email was submitted to us. Not to you.
""spamming" either on behalf of your personal team or for distributed.net in general is expressly forbidden." reguardless if the person was previously on your team or not this says that any kind of mass mailing is forbidden.
We are tring to nicely tell you please don't. We don't want to have to take action on a good team like AnandTech.
Once again at the bottom of that section "Engaging in such behavior makes us all look bad."
But you are still free to do what you want.
Thanks
Paul
(Ja ik weet dat ik het beter in 1 message kon doen, kom ik nu ook achter
;-) Just kidding, place very big wink here ;-)
Maar wat als je de email lijst van tweakers en gamer gaat zoeken naar mensen die niet lid van dpc zijn. Dan hou je toch dpcers over.
Ja ik weet het is vergezocht maar het is een andere kijk.
Grutte Pier fansels
Later vandaag zal ik een goed antwoord geven, voor zover ik nu heb gelezen is het zo dat we niet een mailtje aan zomaar iedereen mogen sturen omdat dat spammen is.
Alleen mensen die al eerder hebben geflushed voor het team aanschrijven dus (alsof we iets anders van plan waren...)
Maarja ik zal zo eens goed kijken en opnieuw posten...
Bericht hierboven
Ook beefcake heeft een goed punt:
/ quote
The last time we sent this sort of email I think we had 2 replys saying that they wished to be removed from the list as they had changed teams.
As far as I remember there wasnt one bad email reply that said dont send me any more emails, as most people on the team had joined the team for that reason and didnt mind one email once or twice a year.
// Quote gestopt.
Ik heb zelf onderaan (ongeveer) ook een flinke lap tekst weten te produceren, lees maar ffies.
Ik gooi dan nog een quote op:
// quote
Ongevraagde Werving of Aankondigingen
"spamming" ofwel voor je eigen team ofwel voor distributed.net in het algemeen is nadrukkelijk niet toegestaan. Het massaal posten van werving voor distributed.net in 'off-topic' nieuwsgroepen is uitermate vervelend. Het mailen van mensen die niet op welke manier dan ook hun interesse hebben getoond in distributed.net is een kwalijke zaak.
Het doorzoeken van email-adressen uit de statistiekenpagina's en het proberen deze personen te werven voor je eigen team zal *niet* resulteren in dat wat je zult verwachten. Probeer het maar niet eens.
Dit soort gedragingen heeft zijn (negatieve) weerslag op ons allemaal.
// Einde quote
Hieruit maak ik op dat het iig niet de bedoeling is om zomaar mensen aan te schrijven. Bovendien zegt Moose dat het niet de bedoeling is om de e-mails die distributed.net weergeeft te gebruiken, maar hij zal TA en ons dus ook niet tegenhouden.
Afblazen is dus wel wat overdreven denk je niet?
Nog een dingetje. We hebben allemaal kunnen lezen dat 'ADV:' in het Onderwerp zou aangeven dat het om reclame gaat. Dus dat zullen we er inzetten. Ook wordt uitdrukkelijk vermeld waar we het e-mail adres vandaan hebben en dat dit bericht eenmalig is.
IMHO moeten we dus gewoon doorgaan.
DJ -=> Fijn dat je het topic genuanceerd hebt beschreven.
Bericht hierboven
Hoe je het ook wendt of keert, we hebben die adressen van d.net, en gaan die mensen ongevraagd mailen. Het feit dat de meeste reacties wel positief zullen zijn veranderd daar nix aan.We are tring to nicely tell you please don't. We don't want to have to take action on a good team like AnandTech.
Aangezien zo'n actie DPC als team kan beschadigen stel ik voor dat Femme hierin het laatste woord heeft.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Verder wil ik eigenlijk wel weten wie TEGEN het versturen van de mails is. Ik bedoel als er teamleden zijn die hier kijken en denken dat het een stom/niet goed plan is, laat het ff weten. (Of zal ik daar een nieuw topic over starten?)
Itsme!
Bericht hierboven
Dat lijkt me dus duidelijk. Je hebt niet het recht om die mails te verturen, ook al zitten ze bij ons in het team. Verder wil ik niet meemaken, dat we door zo'n mail actie geschrapt worden uit de stats....Sure the person might be on your team now and might have been at one time. But in no way did they ask for you to keep them informed about the team, or authorize you to use their email. Their email was submitted to us. Not to you.
"spamming" either on behalf of your personal team or for distributed.net in general is expressly forbidden." reguardless if the person was previously on your team or not this says that any kind of mass mailing is forbidden.
Zonder gein. Even Femme vragen en afwegen wat de winst is van de mailtje ten opzichte van de eventuele 'straffen'.
Mobster vindt dat het door moet gaan!
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Weliswaar een goedbedoelde, éénmalige, selectieve en vriendelijke spam, maar ondanks dat nog steeds spam.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Maar iedereen z'n eigen mening en zo blijft er wat te ouwehoeren
Verwijderd
Het risico dat we gebanned worden wil je denk ik niet lopen.
http://gathering.tweakers.net/Forum3/HTML/001015.html
En het gevolg voor dit team was:
http://stats.distributed.net/rc5-64/tmsummary.php3?team=2086
Lijkt me een duidelijke zaak. Zij hebben een andere manier gebruikt, maar als dit de gevolgen kunnen zijn, moeten we hier niet mee door gaan.
mobster was me voor
Verwijderd
Wie van jullie zou een klacht bij d.net indien als je één mail ontvangt van je oude team waarin je wordt gevraagd te rejoinen?! Volgens mij niemand. Die jongens die zijn gebanned zijn dat schuld omdat ze ONBEKENDEN / TOTAL STRANGERS hebben gemaild. Met andere woorden, stuur een leuke mail:
Hoi,
Ik, <...>, trouw lid van de Dutch Power Cows of Ik, admin. van Tweakers ..........
of niet?
PaCKo
Ik vind het trouwens wel een goed idee om op de frontpage een oproep te zetten naar die mensen om iig hun e-mail te retiren naar een standaard e-mail account zodat je al die slapende accounts kwijt raakt. Moet je wel ff met distributed overleggen omdat je maar een paar e-mail adressen naar een andere kunt retiren. (hiermee heb je trouwens de meeste mensen wel te pakken die evt. toch bij DPC willen terugkeren. Mensen die niets met tweakers te maken hebben zullen toch niet zo snel opnieuw joinen)
[removed]
Lees dit maar eens: http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=1834401
Dan weet je wat ik bedoel, iedereen bedankt voor de hulp...
Itsme! /out
Bericht hierboven
[/edit]
Sorry, maar heb weer ff een oude thread opgevist
[/edit off]
>
Dit is te doen als we afspraken wie welk bereik doet.
Verwijderd
Ga nu eens bij jezelf na; zou JIJ kwaad worden als je van je oude sportclub / muziekschool / scoutingvereniging etc. een briefje ontvangt waarin staat dat ze een nieuwe homepage hebben of waarin ze je vragen of je je niet opnieuw zou willen aanmelden?? Daarbij in gedachte houden dat jouw club op dat moment het 9st grootste van de wereld is!
Het enige wat je zult doen, los van het feit of je ingaat op hun aanbod, is terug denken aan vroeger en grinneken dat de tijd zo snel gaat.
Alsjeblieft mensen, als je erachter wil komen hoe andere mensen zouden reageren, probeer je dan de situatie voor te stellen waarin zij zich bevinden.
En daarbij, wie zegt dat degene die de mail stuurt, ook verbonden moet zijn aan de organisatie van DPC. Een team (en al helemaal niet een team als DPC vanwege groei, constante cijfers, anti-spam en anti-trojan mentaliteit zal NOOIT maar dan ook NOOIT gebanned worden als in een vriendelijke mail oud-leden worden ingelicht over de status van hun team. Want dat is het ook: INLICHTEN. Ik zou het bijna als een verplichting van DPC jegens haar leden zien om af en toe een update te geven over de jongste gebeurtenissen.
Nog even over het verkrijgen van het email adressenbestand. Wie zegt dat DPC niet zelf over die adressen beschikt via een automatiche log-in op de tweakers pagina?! het hoeft dus helemaal niet via D.net te gaan.
Dus alsjeblieft: maak die mail en stuur 'm op voordat het te laat is en de sleutel al is gevonden.
PS. Femme: meng je eens in deze disussie op het forum, zonder jou wordt geen beslissing genomen, maar de leden staan te springen van het wachten op actie.
Adios,
PaCKo
Ik heb zelf ook mailtjes gehad van gasten die wilden dat ik mijn account even in de zijne wilde retiren, en ik vond dat knap achtelijk.. en dawas volgens mij nog een DPC-er ook.
DPC heeft een eigen website, mensen die zich draar aanmelden mag je wat mij betreft meelen, maar ik denk dat dit soort activiteiten alleen maar als super irritant ervaren kan worden door mensen die er niet meer aan mee doen.
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.
Er is een grote kans dat ze zelf een eigen (nederlands) team zijn begonnen, of met een ander team zijn gaan meedoen of gewoon geen zin meer hebben.
Als een van jullie stopt bij een vereniging, dan zouden julli ehet toch ook niet leuk vinden als je daar dan weer post van krijgt met de strekken kom "please" weer terug.
We reden het zo ook wel (hopelijk) en anders pech hebben, maar we meoten geen "illegale" dingen gaan doen. Dat hebben we niet nodig