[XP] Partitie die volgens mij niet eens bestaat.

Pagina: 1
Acties:

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 12:56
Ik heb een heel erg raar probleem met mijn computer met een heel lang verhaal.
Het begon gisteren allemaal toen ik thuis kwam op school en me computer nog aan had staan en eventjes wat dingen door wou kijken (standaard). De harde schijf maakte in een bepaald ritme een geluid wat ik vreemd vond waarna ik een blue screen of death (deze op precies te zijn) kreeg, ik dacht oooh fudge. Nou na veel gekibbel denk ik: format C: en opnieuw windows erop. nadat ik dat gisteravond deed lukte het me gisteravond ook om bepaalde drivers te installeren enzo (netwerk kaart enz) en ik kon vrolijk internetten. Toen ik bij Deze computer ed. keek zag ik tot mijn schrik dat ik er in een keer een partitie bij had! mijn oude indeling was C: D: E: F:(deze heette DOWNLOAD) schijf F:BACKUP werd G:BACKUP en er was een mistirieuse schijf bijgekomen (E: of F: ik heb geen idee welke het was). ik kon niet veel uithalen want de hardeschijf gaf nog steeds van die "mooie" ritmische muziek. Ik ging gewoon lekker naar bed en zou dat morgen wel even doen. Ik wil dus net weer verder gaan start dat stomme ding helemaal niet op! Oh ja wat wel vreemd is, is dat toen ik probeerde op te starten na de eerste blue screen of death gaf mijn computer leuk berichtje dat hij de hardeschijven niet kon vinden (beide dus) en toen sloegen de stoppen al door. Maar na een tijdje afkoelen en een beetje IDE kabeltjes duwen was het weer oke. Ik kreeg de XP chkdsk waarbij hij schijf F: ging controleren (jah ik denk dus dat schijf F de mistirieuse partitie was) maar wat pas echt vreemd was, was dat hij als label download had, (ik dacht eerst dat dit mijn oude D: schijf was, maar later bedacht ik me dat ik die met DOCUMENTEN had gelabeld) Afijn ik me dus afvragen waar dit gekke vandaan komt en hoe ik kan controleren of deze partitie klopt. uit Fdisk word ik absoluut niet wijzer.

iemand een idee? (alvast bedankt voor het lezen van deze roman)

[edit]
Ik vergeet nog wat te vermelden. Na CHKDISK controle krijg ik een HARD ERROR c000021a, en van knowledge base word ik nix wijzer.
[edit]

[ Voor 4% gewijzigd door Leejow(saait) op 12-02-2003 19:25 ]

Verwijderd

wat zie je als je disk manager op start ?

Verwijderd

Hard disk gecontroleerd met tooltje van de fabrikant? Geluid van HD kan erop duiden dat je HD aan het sterven is.

Verwijderd

iig snel gegevens overpompen

• Leejow(saait)
hmz ik kom nu iig niet in windows. De computer stierf trouwens toen ik bestanden aan het kopieren was, toen kreeg ik dat blue screen.

Om welke schijf het psies gaat weet ik niet, maar is er een tool die ik kan booten ofzo die op fouten checkt?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

ik zou zorgen dat je je data rapido overpompt naar een andere harde schijf. Tikken en vreemde piep geluiden in harde schijven zijn de eerste tekens dat deze er zeer binnenkort mee op gaat houden en het niet weer zal doen. Dus booten is niet de eerste prioriteit hier maar opslaan van al je data!!!

• Leejow(saait)
Ik heb de bewuste hardeschijf er even afgehaald en ik zal ff bij het andere forum vragen want dit is geen WOS vraag meer. Hoe kan een hardeschijf van 3 jaar oud zo snel kapot gaan? Is toch niet normaal of wel?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de bewuste hardeschijf er even afgehaald en ik zal ff bij het andere forum vragen want dit is geen WOS vraag meer.
Zullen we deze maar even verplaatsen dan?
WOS -> OM

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Leejow(saait)
blackd schreef op 13 February 2003 @ 19:33:
[...]
Zullen we deze maar even verplaatsen dan?
WOS -> OM
Pedankt feur die bloeme,

aan de eerdere reacties heb ik niet. Ik zal ff kijken om welk merk het gaat voor een tooltje ;)

• rockfly
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02 12:35
ik denk dat het een virus is , download eerst wipe maar van ibm (wipe.exe) daarmee zet je elke teken op de hd op 0 daarna is je hd HELMAAL schoon

• Leejow(saait)
rockfly schreef op 13 February 2003 @ 20:03:
ik denk dat het een virus is , download eerst wipe maar van ibm (wipe.exe) daarmee zet je elke teken op de hd op 0 daarna is je hd HELMAAL schoon
Nee ik wil niet dat de hardeschijf leeg moet want er staan belangrijke data op. maar bedankt voor de hulp
Pagina: 1