Toon posts:

geen adminitrator meer xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is het probleem. Ik ben geen admin meer van mijn eigen pc. Ik weet ook hoe dit komt. Ik heb windows xp en draai ntfs, ik kan geen rechten bij mijn mappen instellen en niets installeren. Ik heb toen windhoos om accounts voreg tijdens het installern 1 account aangemaakt genaamd lucas. Maar deze heeft op de een of andere manier niet alle rechten.
Als ik bij accounts kijk is dit het enige account. Maar er is nog een ander account genaamd administrator maar daar kan ik niet bij komen. Toen ik windhoos de vorige keer opnieuw had geinstalleerd gaf ik mijzelf de naam administrator en toen was alles goed. Als ik start doe en dan programma's zie ik helemaal geen folders omdat ik daar geen rechten toe heb. Verder heb ik ook geen toegang tot systeembeheer. Ik heb al geprobeerd om mijn naam te veranderen in administrator maar dat lukt dus niet. Uiteindelijk kon ik wel in systeembeheer komen via een omweg, maar ik kan daar de gebruiker administrator niet verwijderen. Heeft iemand tips hoe ik mijzelf weer alle rechten geef zonder windhoos er opnieuw op te zetten.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Even in veilige modus opstarten, en daar je Administrator account kiezen.
Dan kun je je gewone account aanpassen.

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kan de manier van aanloggen veranderen binnen xp. Dus dat je niet meer kiest voor dat inlog scherm met die plaatjes maar dat je weer je eigen naam in kan typen. Daar kan je dan gewoon inloggen als administrator.

Verwijderd

Topicstarter
Raser schreef op 12 February 2003 @ 19:31:
Je kan de manier van aanloggen veranderen binnen xp. Dus dat je niet meer kiest voor dat inlog scherm met die plaatjes maar dat je weer je eigen naam in kan typen. Daar kan je dan gewoon inloggen als administrator.
ik kies ook niet voor dat inlogscherm, ik ga gelijk naar xp. Dat is juist het probleem, de gebruiker administrator bestaat wel maar ik kan hem nergens selecteren. Maar ik zal idd ff proberen hem in veilige modus op te starten, hopenljk werkt dat wel.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windhoos? Windhoos? Sinds wanneer stormt het?

Anyway, http://gathering.tweakers...list_messages/560370#XP06 om aan te loggen als Admin.
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 19:34:
[...]

ik kies ook niet voor dat inlogscherm, ik ga gelijk naar xp. Dat is juist het probleem, de gebruiker administrator bestaat wel maar ik kan hem nergens selecteren. Maar ik zal idd ff proberen hem in veilige modus op te starten, hopenljk werkt dat wel.

welcome screen uitzetten..

[ Voor 57% gewijzigd door blackd op 12-02-2003 19:35 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 19:23
het is 2 keer alt+ctrl+del indrukken in het inlog scherm administator intikken + ww, want die heb je moeten aanmaken tijdens install en dan naar binnen

Hello fellow humans

Verwijderd

Topicstarter
joint_me schreef op 12 februari 2003 @ 19:44:
het is 2 keer alt+ctrl+del indrukken in het inlog scherm administator intikken + ww, want die heb je moeten aanmaken tijdens install en dan naar binnen
srry maar ik begrijp je niet helemaal. Dat administrator + ww??

en ik ben nu als administrator ingelogd, tis me gelukt, maar ik heb nog steeds nergens rechten toe. Ik wordt hier helemaal gek van

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 19:52:
en ik ben nu als administrator ingelogd, tis me gelukt, maar ik heb nog steeds nergens rechten toe. Ik wordt hier helemaal gek van

Wat kan je zoal niet dan?

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 12 February 2003 @ 19:54:

[...]

Wat kan je zoal niet dan?
ik kan bv niet in systeembeheer komen. Ook bij het windows start menu zie ik niet staan. Geen bureau accesoires ed.

Dit is voor mij een teken dat ik geen volledige admin ben.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Start > uitvoeren > compmgmt.msc

Vanuit daar kan je in heel systeembeheer komen :)

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Je kunt met TweakUI van de Powertoys voor windows XP je administrator account enablen in je welcome screen, heb ik ook.

Aurë Entuluva!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 19:59:
ik kan bv niet in systeembeheer komen. Ook bij het windows start menu zie ik niet staan. Geen bureau accesoires ed.

Dit is voor mij een teken dat ik geen volledige admin ben.
Mwah, dat wil nog niet zeggen dat je geen administrator bent. Maar je kunt je gebruiker 'lucas' nu toch gewoon in de administrators groep toevoegen, of werkt dat ook niet :?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
blackd schreef op 12 February 2003 @ 19:35:
Windhoos? Windhoos? Sinds wanneer stormt het?

Anyway, http://gathering.tweakers...list_messages/560370#XP06 om aan te loggen als Admin.

[...]

welcome screen uitzetten..
waar blackd? :)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
Hoe je het welcome screen uitzet? Bij configuratiescherm | users, en dan "Change the way users log on or log off".

• blackd
  • Niet online
[google=disable welcome screen xp]

Verwijderd

Topicstarter
tis aopeens allemaal gelukt, ik reboote een paar keer en nu ben ik wel admin. iedereen heel erg ebdankt voor zijn hulp
Pagina: 1