[XP] Netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
Ik zit met het volgende probleem: als ik van mijn vaders pc bij start--> uitvoeren \\rob of \\192.168.0.2 invul klrijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ahb.welling/fout.jpg

vanaf 192.168.0.2 kan ik wel naar 192.168.0.1 (ip van me vader) toe

Heb al verschillende dingen gedaan, de help van windows zegt dat het aan telnet service kan liggen, heb ook al de user het recht gegeven om lokaal aan te melden maar ook dit mocht niet baten,

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en daarvoor een oplossing heeft?

Verwijderd

Hoe kunnen we dat nou beantwoorden, als je nergens specs hebt van de pc's. Bijvoorbeeld OS misschien? Als je vanuit windows XP gaat, moet je zorgen dat 'Gast-account' aanstaat :P

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Robthebest schreef op 12 February 2003 @ 19:10:
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en daarvoor een oplossing heeft?
je shared wel iets :?

edit:
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 19:11:
Hoe kunnen we dat nou beantwoorden, als je nergens specs hebt van de pc's. Bijvoorbeeld OS misschien?
kijk eens naar de topic title ;)
maar dat neemt niet weg dat dat ook in de post had moeten staan :)
edit2:
nu ik het toch over die titel heb.... niet echt een duidelijke omschrijving moet ik eerlijk zeggen ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Erkens op 12-02-2003 19:13 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Meer info bitte bitte ;)

Verwijderd

Erkens schreef op 12 February 2003 @ 19:12:
[...]

je shared wel iets :?

edit:

[...]

kijk eens naar de topic title ;)
maar dat neemt niet weg dat dat ook in de post had moeten staan :)
edit2:
nu ik het toch over die titel heb.... niet echt een duidelijke omschrijving moet ik eerlijk zeggen ;)
Maar hij heeft er niet staan dat ie vanaf ze pa's met XP zit of dat ie in een XP pc moet :) Is het een netwerk met straightkabel ertussen? Hangen ze aan een hub/router? Idd meer info nodig.

Verwijderd

Guest account aanzetten ? >FAQ ? bestand printer deling ingeschakeld ?

• Robthebest
Al die dingen die boven genoemd zijn heb ik allemaal aan staan, het netwerk liep ook en ik kon er goed mee werken, totdat ik met externe bureaublad aan de gang ben geweest, sinds die tijd werkt het niet meer, Systeem herstel mocht ook niet baten.

Voor de duidelijkheid, het netwerk zelf klopt als een bus, heb ook internet via de pc van me pa, ik kan alleen bij mijn shares vanaf zijn pc niet zien

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is de account waaronder je vader op zijn pc inlogd bekent op jouw pc? Het beste kan je op beide pc 2 dezelfde users aanmaken vader/vader zoon/zoon. Zo krijg je nooit problemen met netwerk rechten.

• Robthebest
Het heeft eerder ook zo gewerkt, ik heb het idee dat het ergens aan een recht ligt maar welke

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Even opnieuw delen van een map en kijken of hij het doet? En kijken of je de pc's in dezelfde group hebt staan (mshome of iets dergelijks)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

XP en Win98 of zo? Dan kan je er voor zorgen dat je op beide pc's een account hebt met dezelfde naam en zelfde wachtwoord. Dan werkt het. Heb dit nu twee maal gezien en tweemaal zo opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door Gé Brander op 12-02-2003 21:17 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

klik rechtermuis knop op taakbalk naar eigenschappen. Ga naar tabblad "Start Menu" klik "Customize" en vink daar "Display Administrative Tools" aan.

Ga vervolgens naar start -> programs -> Administrative Tools -> Local Security Policy

Dan in de scherm van "local Security Policy" ga je naar "local Policies" en daar naar "User Right Assignment" hier moet je onder het kopje "Deny Access to this Computer from Network" de user "Guest" weghalen en toevoegen onder het kopje "Access this Computer from the Network"

Dit moet je doen op alle XP machines en dan is het probleem opgelosd....

Ik had hetzelfde probleem namelijk
Pagina: 1