Toon posts:

Geheugen Kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=57231

Bovenste (eerste) reepje is dacht ik 128 mb, lijkt erop dat sandra dit ook aangeeft onder memory modules/module 1.

Toch onder logical/chipset memory banks geeft hij alleen bank0 aan en dan 64 MB. Hij (zij) geeft geen bank1 weer.

Is bank 1 dan kapot van het mobo of mem?

celly 300a
chaintech 6-btm

Tweede vraag:

Graag wil ik deze pc overklokken. Ik meen dat de 300a (4.5*66) hier ook bekend om staat. Simpel weg de bus omzetten van 66 naar 100 en dan dus 450 Mhz.
MAAR dan staat mijn pci bus op 50, bios geeft geen pci divider instel mogelijkheden.
Zijn er progjes die snel na de bios dit veranderen in 3/1?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wat geeft je BIOS aan? Sandra is een leuk tooltje daar niet van, alleen moet je er zeker niet 100% op vertrouwen. Als je onzeker bent of je DIMM niet goed is check de Technische PMG FAQ, daar staat een link naar memtest, een tool waarmee je je DIMM op fouten kunt controlleren (andere DIMM's er even uithalen zodat je 100% zeker weet op welke DIMM de eventuele fouten betrekking hebben).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

[b]Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 18:36:

Graag wil ik deze pc overklokken. Ik meen dat de 300a (4.5*66) hier ook bekend om staat. Simpel weg de bus omzetten van 66 naar 100 en dan dus 450 Mhz.
MAAR dan staat mijn pci bus op 50, bios geeft geen pci divider instel mogelijkheden.
Zijn er progjes die snel na de bios dit veranderen in 3/1?
Nee.

Verwijderd

Je hebt volkomen gelijk dat die programma's niet bestaan. Zoiets zou in sommige situaties verdomde handig kunnen zijn maar in dit geval is het overbodig.

Bjanssen, de 6BTM heeft gewoon een 1/3 divider bij 100Mhz., helaas geen 1/4 divider bij 133.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 01:14:
[...]

Je hebt volkomen gelijk dat die programma's niet bestaan. Zoiets zou in sommige situaties verdomde handig kunnen zijn maar in dit geval is het overbodig.

Bjanssen, de 6BTM heeft gewoon een 1/3 divider bij 100Mhz., helaas geen 1/4 divider bij 133.
Bedankt, maar

Wanneer ik mijn bus op 100 zet en reboot wordt per direct mijn MBR gewist en is de HD dus niet meer toegankelijk. Ik neem dan ook aan dat dit door de 1/2 divider setting komt.

Geheugen zal ik zo ff testen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 10:44:
[...]

Bedankt, maar

Wanneer ik mijn bus op 100 zet en reboot wordt per direct mijn MBR gewist en is de HD dus niet meer toegankelijk. Ik neem dan ook aan dat dit door de 1/2 divider setting komt.
Als je in het bios een bus van 100Mhz. kiest staat je agp divider iig nog op 1/1, het zou kunnen dat de pci divider ook niet verandert. Naast de batterij zit JP7, als je met deze jumper de bus instelt gebruikt hij de juiste dividers.
Pagina: 1