Toon posts:

SB Audigy + Win2K driver problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de topics eens even er op nageslagen maar ik heb niet echt antwoord
gezien op mijn vraag die als volgt luidt:

Ik heb een SB Audigy, gebruik Windows 2000 op een AMD Athlon 1000 MHz met
een Abit KT7 bord, 768 MB SDRAM. Verder een Toshiba DVD-rom, IBM HDD, Geforce4 Ti4200. Onder Windows 2000 krijg ik, na een herinstallatie, soms de SB geinstalleerd, maar in elk geval herkent Win2K de SB de volgende keer, na heropstarten niet meer en krijg ik hem niet meer geinstalleerd via de installatieprocedure. Heel vaak kan ik hem na herinstalltiie van win2k niet meer installeren.

Ik krijg een melding als: "Er zijn geen SB kaarten gevonden in het systeem, zorg
dat je hardwareinstallatie goed is voor de software installatie begint".

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb nieuwe drivers gedownload, SP erop, VIA drivers,
zijn er bekende BIOS problemen (lijkt me vaag want vroeger werkte het perfect op dit mobo).

Ik hoop dat er een oplossing is!

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Ik dacht dat het ook wel eens hielp als je de kaart in andere pci-sloten probeert. Zal wel met IRQ probleem te maken hebben.

Ik heb nog maar even gekeken voor je in de search en ik vond dit Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic maar ik ga niet dat hele topic voor je uitpluizen.

Creative Database: http://nl.europe.creative.com/ en ga naar technische ondersteuning. :X

[ Voor 89% gewijzigd door ferdinand op 12-02-2003 18:48 . Reden: Zelf zoeken is ook moeilijk he ]

Verwijderd

Topicstarter
mja, dat PCI verwisselen heb ik ook al gedaan.
dan herkent hij hem idd als SB kaart, installeert hem, reboot alles ok,
maar bij een koude start snapt hij er weer niets van.

pikant detail: als apparaat kent hij hem als het goed is als de SB Audigy Audio [DC00]
als het fout is is het iets als Emu10K1 Audio [DC00].

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Al in een andere pc geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
ja, [de kaart zelf is ok.]

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Let ff op dat je de kaart bijv niet direct onder je AGP propt, kan die niet goed tegen, neem er gewoon een waarbij er zowel boven als onder de kaart 1 PCI slot vrij blijft.

Verwijderd

Had ik ook gehad dat probleem.... nu kan ik je het beste aanraden om in de forums van creative te spitten.. er zijn honderde mensen die maanden lang prima van kun kaart konden genieten en ineens wat de kaart dood.... format/hardware andere plaatsen pc.. het helpt allemaal niet... er blijken ook verschillende types van die kaarte te zijn en bij sommige komt het wel voor bij andere niet..... heb zelf meerdere malen met de belg van creative support be/nl gebeld en die wel los dat he probleem voor hun ook magie was.... hij stelde voor om te wachten op de nieuwe drivers die inmiddels uit zijn maar dat schijnt ook niet altijd te helpen. Ik heb iig mijn kaart terug gebracht en mijn poen terug gevangen... nogmaals duik effe in de support forums van creative and join the club
Pagina: 1