C&C crash to desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:34
Na een tijdje spelen gaat C&C generals naar de desktop en het geluid blijft spelen. Ik kan met moeite Windows XP af sluiten waardoor die C&C wil afsluiten want ik krijg taakbeheer niet tevoorschijn.

Specs:
Intel P4 2.4B
MSI 648 Max (laatste drivers)
PoV Ti4200 XP (600/300) met de laatste officiele deto's
512 PC2700

Heeft iemand zoiets meegemaakt :? Bij de installatie liep het ook al zo waarna ik hem volledig verwijderd heb via software en dan via regedit.

Nu heb ik dit spel gekocht vandaag maar als het niet gaat werken koop ik dus helemaal geen games meer. Niet werkende gedownloade games zijn niet erg maar niet werkende games van 49 euro wel :(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Heb je dit probleem altijd of soms ook niet? En na hoeveel tijd gebeurt het ongeveer? Hieronder som ik een paar dingen op die je zou kunnen proberen:
• Probeer (oudere) detonators
• Probeer andere Direct X
• Zet zoveel mogelijk uit zodat er (bijna) geen andere programma's draaien als je speelt

Succes :)

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

@MaRc0, eerste 2 punten kun je wel weg strepen, C&C:G moet het simpelweg doen met dx8.1/9 en met de nieuwste deto's... derde punt kan topicstarter idd wel even naar kijken...

Verder wat je kunt proberen is een scandisk/defrag van de HD, moederbord bios flash (waar vaak ook veel problemen mee worden op gelost), als je aan Norton Utilities kunt komen kun je die ook nog gebruiken...
En als het echt niet lukt kan het een vern**kte windows install zijn, dat laaste zeg ik met de nadruk op kan, als er verder niets meer helpt kan het dus raadzaam zijn om XP opnieuw te instaleren...
Geef AUB niet gelijk de publisher de schuld, het kan gerust een eigen fout zijn...

• Hahn
White Dust schreef op 12 February 2003 @ 18:29:
@MaRc0, eerste 2 punten kun je wel weg strepen, C&C:G moet het simpelweg doen met dx8.1/9 en met de nieuwste deto's... derde punt kan topicstarter idd wel even naar kijken...
Dat kan je natuurlijk van elke spel zeggen. Elk spel hoort te draaien met de nieuwste drivers en Direct X. Ik zou daardoor het uitproberen met andere drivers/Direct X niet overslaan, je weet maar nooit met die drivers van tegenwoordig :P

• JeroenNietDoen
Ik install geen DX9. Heb er niks aan en de vorige Windows install liep er niet zo lekker mee. Daarom is sinds 2 weken deze installatie nieuw. De laatste offi deto is ook de enigste die naar mijn smaak stabieler loopt. Een andere proberen kan dus helaas niet tenzij ik terug wil naar 30.82.

Zet zoveel mogelijk uit: alles behalve processen van Windows, itouch en norton draait er niks.

Norton Utilities installeren? Ik wil me systeem verbeteren, niet verslechteren. :)

• White Dust

White Dust

MaRc0 schreef op 12 februari 2003 @ 18:47:
[...]
Dat kan je natuurlijk van elke spel zeggen. Elk spel hoort te draaien met de nieuwste drivers en Direct X. Ik zou daardoor het uitproberen met andere drivers/Direct X niet overslaan, je weet maar nooit met die drivers van tegenwoordig :P
Niet helemaal waar, oude spellen kunnen idd problemen veroorzaken... nieuwe spellen simpelweg niet, tuurlijk het is het proberen waard...

De laatste deto's (41.09 als ik me niet vergis) behoren het gewoon te doen

[ Voor 14% gewijzigd door White Dust op 12-02-2003 19:00 ]

• Hahn
Als jij niks wilt proberen wordt het nogal moeilijk om je probleem op te lossen.
Dit soort problemen liggen toch heel vaak bij de videokaartdrivers hoor.
Maar probeer ook eens dingen als defragmenteren enzo of een reinstall.
White Dust schreef op 12 February 2003 @ 18:59:
[...]

Niet helemaal waar, oude spellen kunnen idd problemen veroorzaken... nieuwe spellen simpelweg niet, tuurlijk het is het proberen waard...

De laatste deto's (41.09 als ik me niet vergis) behoren het gewoon te doen
Wat dacht je van GTA3, Battlefield 1942, AoM, ga zo maar door. Veel van die problemen zijn verholpen door het gebruik van andere drivers hoor :)

[ Voor 52% gewijzigd door Hahn op 12-02-2003 19:02 ]

• White Dust

White Dust

Heb je nou wel of niet je bios geflashed... (ook als tip gegeven...)
Als je dat ook niet wil proberen dan houd het domweg op...

• JeroenNietDoen
Er is 1 bios update voor mij beschikbaar met een totaal niet belangrijke noch relevante oplossing.

Ach joh, morgen spel terug naar de winkel, eerst een kopietje :)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-02 19:41
Mja, dan lijkt me het overbodig om hier nog over door te gaan, als ik het goed begrijp althans. Als dat niet zo is kan je me even mailen. :)

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.