[2k server]

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Topicstarter
ik heb hier een acitve directory draaien met daarin een aantal users met een roaming profile :)
zoals het nu is word alles dat ik bijv. naar me desktop kopieer pas weg geschreven als ik uitlog :(
dit vind ik heel irritant omdat ik vaak nogal veel data op me desktop zet.
dus nu is mijn vraag hoe ik die files meteen naar de server kan laten schrijven.

Verwijderd

een share maken op de server en daar je bestanden opslaan....

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Topicstarter
jah das geen oplossing he

het moet toch gewoon mogelijk zijn dat ie
et meteen weg schrijft

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
blijkbaar niet, share lijkt me de beste oplossing!...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit is niet mogelijk omdat je desktop realtime beschikbaar moet zijn, een share is idd de beste optie. Een andere is dat je roaming voor je zelf uit schakkelt.

Natuurlijk zijn er ook andere opties maar die kosten veel geld vb terminal server of een programma die soms de data op de server zet zodat niet alles in een keer over je netwerk moet als je, je pc afsluit.

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
en stel je voor dat ie een keer niet op de server kan opslaan... dan slaat ie het lokaal op.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
Of je moet dmv. een policy je profile instellingen zo wijzigen dat de desktop niet meegenomen wordt in de synchronisatie. Dan kun je ook de temp dir, ie cache en cookies niet mee laten synchroniseren.

Je files zijn dan alleen beschikbaar of je eigen pc. Ze worden dan ook niet meegeneomen naar de server. Voor een backup moet je dan zelf zorgen.

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt het pad naar je desktop wel aanpassen, zodat je "live" desktop een directory is op een share.
Ik zou echter niet weten waarom je dit zou willen, ik zou eerder een policy gebruiken waardoor er niets op de desktop gezet mag worden zodat alles op de juiste plek, dus op een netwerkshare, gezet moet worden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wil je het anders zien, zul je even contact moeten opnemen met Microsoft.
Dat is nu eenmaal de werking van (roaming) profiles.

Sowieso is het niet slim om (grote) documenten op je desktop te zetten in een roaming profile omgeving.
Dat veroorzaakt alleen maar onnodig netwerkverkeer e.d.

en geliev volgende keer een normale topic titel te verzinnen :/

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.