Toon posts:

Welke distributed clients (seti, folding) op *nix?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke distributed reken clients zoals seti of folding@home heb je allemaal, die ook draaien op linux, freebsd etc.?

Ik draai thuis folding@home maar ben benieuwd wat voor projecten er nog meer zijn.

Ik ben met name geinteresseerd in projecten voor medisch of biochemisch onderzoek.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 20:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De dnet-client is er ook voor GNU/Linux, dus OGR en dergelijke werken ook. Overigens zullen ze je in Dutch Power Cows vast nog veel meer over die clients kunnen vertellen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Is er eigenlijk ook een zinnig d.net project?

Ik heb destijds (toen nog op windows, moest van 't bedrijf) een tijd meegedaan aan de rc5 challenge maar toen was ie er en toen dacht ik, wat een onzin eigenlijk, gaat iedereen zich zo druk maken om een stomme key.

Dus toen ik van folding hoorde was ik zo over.

Seti vind ik eerlijk gezegd ook een nogal stom project. Het is meer een succes omdat het virtuele resultaat de mensen tot de verbeelding spreekt, niet dat iemand verwacht dat het wat oplevert. Vergelijk het met de staatsloterij...

Zoeken naar medicijnen is wel een nobel doel!
Al vind ik het maar zo zo dat monsterlijk grote maffia achtige farmaceutische industrieen zichzelf op deze manier een gratis supercomputer verschaffen..
Nou ja, dat nemen we dan maar op de koop toe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 18:01:
Al vind ik het maar zo zo dat monsterlijk grote maffia achtige farmaceutische industrieen zichzelf op deze manier een gratis supercomputer verschaffen..
Nou ja, dat nemen we dan maar op de koop toe.
Als ik het goed heb wordt dit door een universiteit gereguleerd, en kunnen zowel andere universiteiten als farmaceutische bedrijven er dan hun voordeel mee doen (patentloze kennis). Vind ik op zich al net zo nobel als het uiteindelijk doel waarvoor de data geschikt is (medicijnonderzoek)...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is goed nieuws bedankt.
Kun je eigenlijk ook folding en d2ol naast elkaar draaien? Of krijgen ze dan ruzie om de bruikloze cycles?

Verwijderd

Ik denk dat je beter verder kunt in DPC. Daar zitten de ervaringsdeskundigen :)
[NOS] --> [DPC]

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 20:30
Kijk dan ook maar eens bij Distributed Folding, die ondersteunt bijna alles :)

Lijkt op het eerste gezicht op Folding@home maar is toch anders. De FAQ

[ Voor 35% gewijzigd door MarcyDarcy op 13-02-2003 07:00 ]

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Genome@Home (classic) heeft ook een client voor Linux

Zo, nu zijn de meeste projecten wel aan bod gekomen, behalve EcologyFund, klikken maar!

Juist

Verwijderd

Ik zou zeggen: hou het op folding, maar ja, ik ben bevooroordeeld ;)

De meeste clients verdelen keurig 50/50 als je ze naast elkaar draait, behalve voor zover ik weet SETI, die schijnt/scheen wat gulziger te zijn. Je weet trouwens dat de Folding client versie 3 ook Genome packets berekent terwijl de score voor Folding blijft gelden?
Pagina: 1