Toon posts:

Bios Flashen ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok kwil mn ti4200 flashen naar en ti4400 maar nu... ik snap geen bout van NVFLASH erzit geen readme bij het start een dosvenstertje en dan gaat het weer weg. keb de bios in de folder heb gesearched.

Verwijderd

En waarom zou je zoiets willen?

Verwijderd

Topicstarter
nou omdat ie dan sneller loopt :)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je kunt de id van je 4200 niet veranderen naar 4400, je kunt alleen de snelheden veranderen. Je begint dan met je huidige bios dump, daarna open je die met 'ray adams nvidia bios editor' Daarna tik je in bij nvflash: nvflash xxx.rom (dacht ik zo uit mn hoofd).

Ik gebruik winfast flash, dat is dus een flash progje van leadtek. Ik tip dus in: wfflash xxx.rom en daar gaat die dan.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Sedat

Tweaker...

Inderdaad Reset heeft gelijk, ik heb mijn GF4ti4200 via bios flash overgeclockt omdat ik het irritant vind dat het beeld even zwart word als je windows inkomt bij gebruik van software overclock...

iedergeval je maakt een kopie van je orginele bios ... programma bewaard die als VIDBIOS.ROM volgens mij.. vervolgens pas je core en memory aan... en slaat hem op onder een andere naam..

Je zet een dos-prompt aan ..en typt volgende in fc.exe /b vidbios.rom new.rom

gaat ie even vergelijken wat voor verschillen er zijn... had gelezen dat indien er 6 of meer zijn, dat je aangepaste bios dan niet werkt.. wat me ook is overkomen trouwens..

maar inmiddels hobbelt mijn GF mee op 300 core en 600 geheugen .. was 244/460 ..dus dat schiet lekker op.. en heb bij het opstartscherm maar even text toegevoegd ...is nu een GEFORCE 4 TI4200 ....TURBO })

oja met nieuwe 3dmark2003 is toch niet zo turbo als ik dacht :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Sedat op 13-02-2003 09:57 ]

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Geldt dit ook voor 64Mb versie?
En ik neem aan dat je bij zo'n OC ook wat extra maatregelen moet nemen voor het koelen van het beestje :P

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Sedat

Tweaker...

Inderdaad geldt dus oook voor de 64mb versie.. ik heb geen extra koeling op mijn kaart. Denk wel dat het nut heeft uiteraard.. maar ben er nog niet aan toegekomen. Wat ik heb gedaan is eerst overclocken met behulp van coolbits... krijg je een tabblad in je videokaart menu... daar de juiste mix vinden van overclocken...tijdje daar op draaien zeg een week..en dan flink gamen uiteraard...vervolgens als je zeker weet dat het werkt op de overclockte snelheden.. doe je een biosflash..

op deze site kun je meer informatie vinden.. http://www.x-bios.3dgames.ru ..wel de laatste versie van de editor pakken en laatste versie nvflash .. nogmaals wel even backup maken van je orginele bios..mocht er iets fout gaan flash je die even terug.
Pagina: 1