Sweex and @home

Pagina: 1
Acties:

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:09
Heb van de week een sweex router(www.sweex.com die 4 poorts breedband) gekocht. Het ding werkt alleen internet ligt er om de paar minuten uit, dat zegt het status scherm van de router. Alleen als ik naar de modem kijk(com21, langleve @home) dan branden de lampies gewoon groen. Als ik de router er tussen uit gooi en modem aan me pc hang, niks aan de hand, router er weer tussen, paar minuten wachten en daar gaat ie weer, geen internet. IN de instellingen van de router, staat deze op dynamic ip ingesteld, zou niks mis me moeten zijn.
Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Verwijderd

Staat er toevallig een timeout ingesteld. Zo van 'verbinding verbreken na x seconden niet actief'? Dat is het eerste wat bij me opkomt..

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 19:22:
Staat er toevallig een timeout ingesteld. Zo van 'verbinding verbreken na x seconden niet actief'? Dat is het eerste wat bij me opkomt..
Denk dat je het in deze richting moet gaan zoeken want bij m'n Sitecom stond deze optie ook standaard aan (time-out @ 5 min.)....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Probeer eens een statisch ip adressen uit de te delen, heb nl pas gelden dezelfde router gekocht en icm dezelfde modem als jou kreeg ik ook dat probleem. Als je een periode de router pingt zie je ineens packetloss waarna het weer goed verder gaat. Het zou in principe wel moeten werken met dynamisch ip.

Ik kon ook geen firmware update vinden trouwens.

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:09
Er staat wel een time out instelling, maar die heeft betrekking op hoe lang je ingelogd kan blijven op de router.
Verder heb ik oopk geprobeerd om een statisch IP in te stellen, met de gegevens die ik overnomen heb van de gegevens die ik kreeg bij een dynamisch adres. Alleen het instellen van de gatway is raar. Hierbij heb het nummer dat begint met 213.???.60.1(uit me hoofd, zit nu op school) Als ik deze in vul en kies voor apply en later naar het status scherm ga, dan geeft hij het nummer 0.0.0.0 weer, erg raar, ook volgens het status scherm heb ik wel verbinding met het internet, maar asl ik een pagina opvraag, dan komt er niks tevoor schijn. Heb ook als gatway het nummer 198.162.2.1 ingevuld, hetzelfde resultaat alleen in het status scherm geeft hij nu wel dit nummer weer. Iemand nog suggestie?