Win ME problemen

Pagina: 1
Acties:

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31
Ik heb het volgende probleem waar ik geen raad mee weet.

Ons bedrijf bestaat uit een kleine lan omgeving met daarin de volgende pc's

1xIsdn router
1xIntel officeconnect 10/100 hub
2x Windows xp
4x windows ME
2x windows NT server. (waarvan de tweede gewoon mail en test is, die heeft weinig met het probleem te maken)

Nu hebben 2 van de 4 windows ME pc's problemen de 1 nog meer dan de andere.
Het probleem is als volgt:

Alle pc's slaan data op de windows NT server. Daar wordt dus ook alle data vanaf gehaald. Nu is het zo dat deze 2 ME pc's erg veel vastlopers/blauwe schermen (geen nuttige informatie op de blauwe scherm) hebben. Deze vastlopers komen vooral voor in excel (office2000 is geinstaleerd). Soms in word en verder niks (bijv niet in accountvieuw mail ofzo) Deze programma's lopen alleen vast als je opsla en soms als je open. Het probleem komt redelijk random voor soms 5x op een dag soms 0x bij gelijkmatig gebruik.
Nu hoor ik de meeste mensen zeggen ach windows ME, maar het is zo dat voor de verhuizing van de servers niemand last had hiervan. De servers zijn verhuist en ook de kabels zijn opnieuw getrokken. (let op niet iedere pc heeft er last van!)

Wat ik al heb geprobeerd:
- Andere kabel geprobeerd! Neem aan dat het vrijwel onmogelijk is dat 3 kabels last hebben van dezelfde kabel.
- Windows ME er opnieuw op. (hielp niet)
- Kabel naar NT server vernieuwd. (hielp ook niet)
- Wat hardware instellingen zoals kaarten uitzetten (hielp ook niet)

Wat ik absoluut niet wil doen of in eerste instantie niet is:
- NT server opnieuw instaleren
- Kabels opnieuw trekken

Weet iemand een mogelijke oplossing? Of iets wat ik kan testen op het netwerk? of iets dergelijks wat mij op weg helpt? Want ik tast een beetje in het duiste.

Wat ik ook nog even moet melden is dat de voeding van de HUB door onkunde kapot was gegaan (kortsluiting) zou het kunnen zijn dat de hub het niet echt heeft overleeft?

Configuratie:
Windows NT: p3-600/128 mb/scsi raid1/Intel 10/100/DHCP server/Domein server
Windows ME: p2-450/128mb/Norton virus software/office2000/

Alvast bedankt

Click hier niet

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu is het zo dat deze 2 ME pc's erg veel vastlopers/blauwe schermen (geen nuttige informatie op de blauwe scherm) hebben.
Misschien toch handig om aan te geven wat daar zoal op staat, dan kunnen we iets meer over de oorzaak zeggen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• reapher
Windows ME: p2-450/128mb/Norton virus software/office2000/

thats all. Verder wat snelkoppelingen naar server apps. Echt super kaal dus

Of bedoel je verdere hardware. Want daar heb ik geen idee van. zijn standaard dells. Dus zal wel standaard hardware inzitten

[ Voor 32% gewijzigd door reapher op 12-02-2003 17:39 ]

Click hier niet

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ney, ik bedoel welke blauwe schermen je krijgt, wat voor info daar op staat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• reapher
Eentje met allemaal rare nullen en enen op het scherm verder niet echt op gelet. Maar meestal het scherm "systeem is bezet"
Probleem is ook dat ik niet 24/7 bij hun ben en dus zelf zelden een blauw scherm heb gezien daar. De gebruikers dus wel.

Maar nogmaals die blauwe schermen zijn schaars, meestal loopt excel vast of word. En dan krijg je na een tijdje wel een blauw scherm.

maar ik zal vragen of ze het willen opschrijven :S als er een blauw scherm komt zonder die systeem is bezet melding

[ Voor 15% gewijzigd door reapher op 12-02-2003 18:04 ]

Click hier niet

Verwijderd

Als je Office lokaal hebt draaien moet je misschien eens proberen te updaten via de officeupdate site van Microsoft. Daar staan veel van die kleine probleempjes in die verholpen worden met patches...

Verwijderd

Ja of op een systeempje win98 se installeren met dezelfde applicaties kijken of dat beter wil. Ik heb nl is gelezen dat er een bug in Me zit die als volgt werkt: Als je applicaties opent wordt er een deel van je werkgeheugen gebruikt. Op het moment dat je weer stopt met die applicatie moet windows dat deel zeg maar weer terugkrijgen. Dat gebeurt dus bij Me niet met als gevolg dat je op een gegeven moment zo weinig geheugen overhoud dat de pc vastslaat. Ik geloof dat ik dit uit de computertotaal heb. Misschien kun je ff googlen om wat te vinden over die bug.

• reapher
Ja die bug ken ik wel. Maar waarom heeft hij het nu opeens nadat de boel verhuist is :S

Click hier niet

Verwijderd

Ja dat is idd wel vreemd. Je moet kijken wat is veranderd na de verhuizing. Misschien is die hub toch wel stuk, maar hoe is die kortsluiting ontstaan en zou het niet kunnen dat die kortsluiting niet die hub maar pc componenten beschadigt heeft. Je zou een 'probleem pc' kunnen loskoppelen van het netwerk en deze zwaar belasten om te kijken of die dan ook ook vastslaat. Misschien is er wel gewoon wat stuk in 1 van die machines vooral omdat je aangeeft dat niet alle pc's het hebben is dit misschien wel een optie
Pagina: 1