Mijn MSI k7t-turbo blijft soms hangen bij het opstarten. De DLEDS geven dan aan dat de cpu stuk is, maar dat is hij niet. Ik heb het namelijk met twee verschillende CPU's gehad. Ik heb gelezen dat sommige MSI series vaak van dit soort problemen geven, maar ik denk dat mijn probleem toch iets anders is. Als hij namelijk is opgestart, blijft hij het goed doen. Het gaat alleen fout bij het opstarten. En 90% van de keren dat ik het gehad heb, heb ik ervoor in mijn computer geklooid, wat dus betekent dat ik de power eraf heb gehad en het systeem heb ontlaad door op de powerknop te drukken. Nou las ik op een site ergens op tweakers dat koude start problemen gefixt *kunnen* worden door Vcore te verhogen. Ik heb daar dus mee zitten klooien, en nu heb ik de volgende vraag:
Hoe betrouwbaar is de Vcore meting van de bios bij PC Health? Mijn xp1600+ moet namelijk 1,75 volt krijgen, maar hij krijgt 1,72. Ook als ik hem handmatig op 1,75 zet. Als ik hem op 1,775 zet, geeft de meting 1,75 aan. Kan het nou zo zijn dat mijn probleem inderdaad bij de Vcore ligt, dat mijn mainboard een te laag voltage levert?
Ik hoop dat iemand het geduld heeft genomen dit te lezen
Hoe betrouwbaar is de Vcore meting van de bios bij PC Health? Mijn xp1600+ moet namelijk 1,75 volt krijgen, maar hij krijgt 1,72. Ook als ik hem handmatig op 1,75 zet. Als ik hem op 1,775 zet, geeft de meting 1,75 aan. Kan het nou zo zijn dat mijn probleem inderdaad bij de Vcore ligt, dat mijn mainboard een te laag voltage levert?
Ik hoop dat iemand het geduld heeft genomen dit te lezen