MSI k7t-turbo (waarschijnlijk niet de gewone problemen).

Pagina: 1
Acties:

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 18:55
Mijn MSI k7t-turbo blijft soms hangen bij het opstarten. De DLEDS geven dan aan dat de cpu stuk is, maar dat is hij niet. Ik heb het namelijk met twee verschillende CPU's gehad. Ik heb gelezen dat sommige MSI series vaak van dit soort problemen geven, maar ik denk dat mijn probleem toch iets anders is. Als hij namelijk is opgestart, blijft hij het goed doen. Het gaat alleen fout bij het opstarten. En 90% van de keren dat ik het gehad heb, heb ik ervoor in mijn computer geklooid, wat dus betekent dat ik de power eraf heb gehad en het systeem heb ontlaad door op de powerknop te drukken. Nou las ik op een site ergens op tweakers dat koude start problemen gefixt *kunnen* worden door Vcore te verhogen. Ik heb daar dus mee zitten klooien, en nu heb ik de volgende vraag:

Hoe betrouwbaar is de Vcore meting van de bios bij PC Health? Mijn xp1600+ moet namelijk 1,75 volt krijgen, maar hij krijgt 1,72. Ook als ik hem handmatig op 1,75 zet. Als ik hem op 1,775 zet, geeft de meting 1,75 aan. Kan het nou zo zijn dat mijn probleem inderdaad bij de Vcore ligt, dat mijn mainboard een te laag voltage levert?

Ik hoop dat iemand het geduld heeft genomen dit te lezen :)

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Ik ben ooit soort gelijke problemen tegen gekomen in de PC van m'n zusje.
Een andere koeler was de oplossing. 't Bleek namelijk dat de afstand tussen de CPU fan en de voeding in de kast te krap was, coeler kon dus z'n warmte niet echt kwijt.

Je kan natuurlijk een test opstelling maken van een werkende computer als ie niet in de kast is ingebouwd. Als dat wel werkt dan ligt het vrijwel zeker aan je koeling/luchtstroom in je kast.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Als je je computer net aan zet heb je niet meteen last van het feit dat je coollichaam te warm wordt omdat ie z'n warme lucht niet kwijt kan ;) , wat heb je voor de rest nog geprobeerd behalve dan met je vcore kloten? en post de rest van je specs even.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55
Soort gelijke komen meer voor met die plank. Ff heel goed zoeken.

neem ff contact op met msi hebben wel goede service volgens mij.
www.msi-computer.nl

[ Voor 41% gewijzigd door mhr-zip op 12-02-2003 19:22 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

De service desk van MSI wil je best helpen. Ze hebben mij toen ook super geholpen toen ik problemen had met mijn k7t pro. Aardige lui daar.

>Systeemspecs<

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Check of je weerstanden aan het lekken is...

dikzak

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Chello200 schreef op 12 februari 2003 @ 23:09:
Check of je weerstanden aan het lekken is...
Jah dat dus niet he 8)7.

Wat vaak voorkomt is dat de condensators van dit bord geploft zijn. De bovenkant is dan helemaal bol gaan staan. Heb je dit dan kun je 3 dingen doen.

1. Meest waarschijnlijk, prullenbak open, mobo erin!
2. Garantie proberen te claimen via je dealer.
3. Zelf nieuwe erop zetten.

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 18:55
Hier zijn mijn specs (misschien iets te uitgebreid :):

Mainboard: MSI k7t-turbo
CPU: Athlon XP (palomino) 1600+ (eerst een thunderbird 1GHz, daar zo meer over)
Geheugen: infineon 128 mb + samsung 256 mb PC133
Videokaart: MSI GeForce 2 Pro 64 MB DDR
SBlive 1024
Pinnacle TV kaart
E-etech ambient modem.
Benq dvddrom
philips cdd3610 brander
Seagate barracude (nummer weet ik zo niet) 30GB
panasonic floppy drive geloof ik.
realtek 100mb ethernet
Voeding: powerman 300W(ik hoor er nooit wat over, zit in een Inwin a500 kast).
Koeler: Innovatek waterkoeler

Toen ik er voor eerst er last van kreeg, geloofde ik gewoon de ledjes, en ben wat gaan klooien met de CPU. Eerst kreeg ik hem nog een paar keer aan de praat, maar later niet meer. Ik ben naar de winkel gegaan, en gevraagd of ik een nieuwe CPU kon proberen. Toen heb ik dus de 1Ghz vervangen met de XP1600+. Hij deed het meteen, dus ik dacht dat ik het verholpen had. Tot een tijdje geleden dan. Oude CPU laten testen, werkt gewoon nog.
Verder is het meeste dat ik heb geprobeerd gewoon kaarten en geheugen aanduwen enzo, niets echt serieus, omdat ik er weinig aan kan doen, en omdat hij het eigenlijk als ik hem normaal gebruik, altijd werkt.
De condensatoren heb ik niet expliciet bekeken, maar ik kan mij niet voorstellen dat een lekkende condensator aan mijn oog is ontsnapt, maar ik zal nog eens kijken. Kan nu niet, ik ben niet thuis.
De voeding kan het allemaal wel trekken geloof ik. Ook als ik een CDROM en HD erbij doe, geen problemen. Ook blijven de voltages allemaal perfect stabiel.
En MSI support goed? Ik heb ze nog niet gebeld, maar emails reageren ze niet op, meerdere keren. Dat ging dan over iets anders, maar toch.

Verwijderd

Het is soms heel moeilijk te zien of ze stuk zijn... Soms is het maar een hele kleine baschadiging (klein scheurtje of gaatje). De MSI support is naar mijn mening bedroevend...
Pagina: 1