Toon posts:

[XP] computer vastlopen bij opstarten games/video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik zit met een nogal vervelend computer probleem en ik heb echt geen flauw idee hoe ik het kan oplossen :)

Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht en alles liep dan ook als een zonnetje maar er was een XP bug met de klok. Ik ben hiervoor naar de winkel gegaan en kreeg een floppy disk mee met een bios update (dat was wat ze zeiden geloof ik) Diskette erin gedouwd en opgestart, probleem verholpen.

Sindsdien loopt mijn computer elke keer vast als ik een game wil spelen of een videobestand wil afspelen. Ook de scannersoftware krijg ik niet aan de praat. Zelfs als ik dxdiag wil opstarten om een paar tests te proberen houdt hij er mee op :(

Ik weet niet of die diskette er mee te maken heeft maar ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn :S

Heeft iemand misschien een idee om dit probleem te verhelpen?

Mijn Specs zijn:

- Hitek AMD 2400+ MM PC
- AMD Athlon processor XP 2400+
- 512 mb geheugen
- Geforce IV 128 mb TI4200

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 13:25
Je PC is te instabiel lijkt me, heb je hem teveel vergeclocked? of die diskette... ;) . Probeer nieuwe bios voor je mobo te downen en te installeeren, misschien helpt het!
:?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Welke video drivers draai je?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

grimson

domeingrommer

Is het XP Sp1 ? Daarin heeft M$ (euh, sorry O-) )de Indeo Codecs weggelaten, deze kan je nu als een hotfix downloaden :)

- Probeer eens de meest veilige instellingen in je BIOS te gebruiken.
- Nieuwe drivers installeren.
- VGA IRQ gedeeld met andere PCI Slots ?

[ Voor 48% gewijzigd door grimson op 12-02-2003 21:45 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties ik ga eens wat dingen proberen. Ook de leverancier gebeld en die is op zoek naar een nieuwe bios voor me :)

Ik laat het hier nog wel weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, terug gegaan naar de leverancier die een nieuwe (?) bios voor me had. (bios flash geloof ik) Ik het schijfje erin gestop maar het had allemaal geen uitwerking ;( Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik denk dat er iets foutzit tussen de bios en mijn videokaart. Is dit ergens te controleren, te verhelpen?

Wat kan ik allemaal nog proberen? Kan ik zomaar nieuwe drivers instaleren? Zou een nieuwere versie van Dirext X (9) helpen? Heeft er iemand anders nog misschien suggesties?

Help me out please :>

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
DirectX 9 zal niet veel helpen, je kaart ondersteund dat niet, wat je wel zou kunnen doen is de nieuwste detonator drivers (41.09) geloof ik installeren

Verwijderd

Topicstarter
ArchRAIDen schreef op 14 February 2003 @ 20:00:
DirectX 9 zal niet veel helpen, je kaart ondersteund dat niet, wat je wel zou kunnen doen is de nieuwste detonator drivers (41.09) geloof ik installeren
Moet ik perse m'n oude detonator verwijderen of kan ik hem er ook gewoon overheen installeren? Kan dit gevolgen hebben voor de stabiliteit van mijn pc?

Ik ben met dit soort dingen toch wat voorzichtiger geworden want ik heb er al eens flinke problemen mee gehad ;(
Pagina: 1