Toon posts:

TV-kaart geluid valt telkens weg

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een tv-kaart, de Leadtek Winfast 2000TV XP. Over de beeldkwaliteit ben ik sowieso niet echt te spreken, maar hier valt mee te leven. Het geluid echter niet.

Het geluid bevat op de meeste kanalen hinderlijke ruis, maar heeft als vervelende eigenschap na ongeveer 2 minuten uit te vallen. Het maakt hierbij niet uit welk programma je gebruikt, ofwel de door leadtek geleverde applicatie of dscaler (gebruik btw laatste versies). Het programma moet dan weer opnieuw worden gestart, en dan begint het verhaal weer van voor af aan.

Ik heb ooit (in het begin) per ongeluk het stekkertje van mijn gsm-oplader in ofwel de line-out van de tv-kaart gedaan, ofwel de line-in van de geluidskaart (live! 5.1), kan het me niet meer herinneren. Omdat ik hiervoor mijn kaart nog niet had getest, weet ik niet of dit de oorzaak kan zijn. Misschien kunnen jullie met een oplossing komen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Heb je Norton Antivirus?

Moet je de MSN Messenger Protection uit zetten.

Dit klinkt als complete bullshit, ik weet het, maar probeer het eens :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 12 February 2003 @ 16:50:
Heb je Norton Antivirus?

Moet je de MSN Messenger Protection uit zetten.

Dit klinkt als complete bullshit, ik weet het, maar probeer het eens :)
is het niet :P Ik had het probleem ook en je antwoord lost het idd op :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb Norton Antivirus 2003.. maar lost dit ook het probleem met de slechte beeld-en geluidskwaliteit op??

Ga het igg vanmiddag direct proberen :P

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Het schijnt dat TV-kaartjes een vrij sterk signaal nodig hebben, als je signaal niet echt sterk is kan je proberen om er een versterker tussen te zetten.

Maar aan de prijs te zien is jouw kaartje te vergelijken met de Pinnacle PCTV (niet de pro) en dat is een vrij jammer geval, het geluid zal ook wel mono zijn, echt een instapding. Veel betere kwaliteit is denk ik niet mogelijk.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 13 February 2003 @ 13:37:
Het schijnt dat TV-kaartjes een vrij sterk signaal nodig hebben, als je signaal niet echt sterk is kan je proberen om er een versterker tussen te zetten.

Maar aan de prijs te zien is jouw kaartje te vergelijken met de Pinnacle PCTV (niet de pro) en dat is een vrij jammer geval, het geluid zal ook wel mono zijn, echt een instapding. Veel betere kwaliteit is denk ik niet mogelijk.
Ik heb er bij mijn vader een versterker voor staan, maar volgens mij is het niet echt goed voor zijn pc. Als je je vinger op de aansluiting doet, krijg je een flinke schok :?

Verwijderd

die schok krijg je doordat je geen ge-aard stopcontact of stekker hebt :O

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 13 februari 2003 @ 13:37:

Uhm ik heb dus een pinnacle pctv pro. en mijn beeld is welliswaar perfect alleen valt hier dus ook sinds de laatste herinstal na ongeveer 2 minuten het geluid weg niet bij alle zenders maar wel bij een hoop verder NAV2003 en ook messenger . maar messenger scan kan niet aan omdat nav niet met messenger 5 om kan gaan bij mij om 1 of andere fuzzy reden.
Pagina: 1