Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[el] radio stoort door computer

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views sinds 30-01-2008

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb er tegenwoordig last van dat als ik radio luister me computer hem waarschijnlijk stoort me computer hem, want als die aanstaat heb ik er meer last van. alle apparatuur is niet geaard, dus zou het daar aan kunnen liggen? er zit gewoon een lang stuk draad als antenne, en de tuner is al oud, maar heeft t wel altijd goed gedaan, dus dat is raar. het verschilt ook nog eens waar ik sta/zit.
dus wie weet hoe het komt. is het de computer die hem stoort?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Als je je antenne verlegt, wordt het dan minder? Kan zijn dat je antenne storing oppikt van je PC ja.

Verwijderd

ja, pc stoort radio, verleg je antenne een stukje

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 16:47 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 09:15
Dat plexi window van je laat ook meer door dan als je er gewoon een stalen kap voor had hangen, maar volgens mij hoor dit niet duidelijk-hoorbare storing veroorzaken.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dat had mn oude 386 al en mn moderne PC nog steeds. Geloof dat wordt aangeraden o.a. te proberen om je PC en tuner op verschillende stopkontakten(of zelfs groepen) aan te sluiten. En een geaarde PC is natuurlijk sowieso wel netter, dus dat kan ook geen kwaad.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, me antenne heb ik me raam uit gegooid, maar uitmaken doet het niet, dr blijft gewoon continu een ruis in het geluid. ga eens kijken hoe ik het zooitje kan gaan aarden, dat moet vast wel te regelen zijn.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

sapphire

Die-hard pruts0r

ik zit met me broertje op 1 groep met iig 2 radio's en 1 pc en helemaal geen ruis met onze radio's :). Maar bij radio's word altijd aangeraden om het een beetje weg te houden van alle andere aparaten

Gabriël AM5

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
_ferry_ schreef op 12 February 2003 @ 17:21:
ok, me antenne heb ik me raam uit gegooid, maar uitmaken doet het niet, dr blijft gewoon continu een ruis in het geluid. ga eens kijken hoe ik het zooitje kan gaan aarden, dat moet vast wel te regelen zijn.
Of je probeert hem aan de kabel te hangen of er een echte antenne aan te prikken

Repareren doe je zo.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Misschien zit er ergens een (spread spectrum) oscillator in je pc die op dezelfde frequentie van je radio band zit (FM luister je waarschijnlijk dus rond de 100Mhz = veelgebruikt). Heb je niet iets geupgrade/overgeklokt laatst?!?

Probeer eens of je ruis weg is als je AM luistert!

Verwijderd

Ik kan binnen hier niet meer bellen met me gsm, alles stoort door al me apparatuur... boeie... zelfde soort probleempje denk ik... bellen ze me maar op me vaste telefoon.

• PD2JK
  • Laatst online: 19:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Er zit niks anders op om de radio (lees: receiver) ergens anders neer te zetten, en de speakers dicht bij je te zetten. Of koop een draadloos hoofdtelefoon net als ik.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Prutz0r schreef op 12 februari 2003 @ 19:19:
Er zit niks anders op om de radio (lees: receiver) ergens anders neer te zetten, en de speakers dicht bij je te zetten. Of koop een draadloos hoofdtelefoon net als ik.
Luister radio via internet, probleem geheel opgelost...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zelfs ik heb er een hele tijd geleden een topic over geopend: hier ergens

-edit-
Computer stoort radio dus.

(m.a.w. er is genoeg over te vinden)

[ Voor 24% gewijzigd door Resistor op 12-02-2003 21:39 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

(m.a.w. er is genoeg over te vinden)
Yeah right in die link van jou zeker, niet dus.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Spice schreef op 17 februari 2003 @ 20:43:
[...]

Yeah right in die link van jou zeker, niet dus.
Wat ik wilde zeggen is dat er genoeg te vinden is, ik geef mijn eigen link alleen maar omdat ik nog wist dat ik die had geopend.

In de bovenste link (die naar de search dus) staat genoeg.
[rml][ el] radio stoort door computer[/rml]
Computer stoort radio??
computer stoort radio
(audio)computer stoort op radio(FM)
radio stoort op pc
pc stoort am ontvangst
Computer stoort Radio 1 niet 538
PC stoort i.c.m. Kabel
(zo maar een greep van de 1e pagina)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

EMC probleem :P

Let even op dat als je de antenne verlengt dat je even op een half labda gaat zitten i.v.m golflengte, anders heet het namelijk geen zin om de antenne te verlangen. :)

• m-m
  • Niet online

m-m

Nuttige toevoeging... Dicht dan maar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.