Toon posts:

1700+ Tbred op Soyo K7V Dragon Plus

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een Soyo k7v dragon Plus mobo , nu las ik op de site van Soyo dat het moederbord een Tbred ondersteunde tot en met 2100+, nu heb ik een paar dagen geleden een 1700+ Tbred besteld maar hij doet het niet. Ik heb de nieuwste BIOS er op geflasht en weet echt niet waarom ie het niet doet. Daarna heb ik me Duron er weer opgezet en hij deed het meteen.

Tis een JIUHB 0302.

Is de proc gewoon kapot of ligt het aan het mobo?

Verdere Specs :

POV Ti 4200 SE
256 Mb ddr pc 2100
De rest lijkt me niet zo belangrijk eigenlijk maarjah....
Qtec PSU
IBM hdd 30gb 7200RPM
Tt Vulcano 7+

( Ik post op het accaunt van me broer dus de sig klopt niet. )

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wat is "het niet doen"? Boot hij niet, krijg je een melding, krijg je piepjes o.i.d.?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

moet je geen jumper omzetten om naar athlon xp cpu's te gaan?

check je boekie ff.. bij a7v266 was dat ook. mobo zag verschil in duron en athlon.. :D suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt niks geen melding geen piepjes... Niks...

En ik zal ff kijken naar die jumpers omzetten.

Verwijderd

Maar doet de PC verder wel wat? Gaat de HD en fans draaien enz?

Als het goed is moet hij toch een melding geven... zit er geen diagnostic led op dat ding die je nog niet ontdekt hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Fans gaan draaien en de HD gaat aan.

Hier een plaatje van een mobo... Misschien zien jullie die Ahtlon/Duron jumper maar ik zie hem niet en er staat ook niks over in het boekje. En ook geen diagled ofzow.
http://www.soyousa.com/im...beled/K7V_DRAGON_Plus.jpg
Volgens deze tabel kan hij er dus gewoon op!
http://www.soyousa.com/kb/kbdesc.php?id=16

Verwijderd

Ik heb ook dat mobo gehad icm een Xp1800+ dat werkt heel goed samen en er staat me nix van bij dat bij een Xp cpu een jumper omgezet moet worden ( niet bij dit mobo iig )
Ik ben bang dat de cpu overleden is ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jamaar was dat ook een Tbred ?

Verwijderd

Topicstarter
En de core is ook niet afgebrokkeld en ook geen donkere plekken...

Verwijderd

Topicstarter
Help!!

Ik kan begrijpen dat je erg omhoog zit maar het is niet de bedoeling dat je een topic zo snel kickt met alleen een schreeuw om hulp. Wacht gewoon af wat er komt en als er niks komt mag je 24 uur na de laatste post een kick geven :)

[ Voor 97% gewijzigd door Abbadon op 12-02-2003 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik hem bij mijn broer kunnen testen en hij werkte als een raket.

Hij liep overigen ff 2700+ majah.

Nu heb ik dus nog steeds het probleem dat ie het op mijn mobo niet doet.

Ik denk dat ik maar gewoon voor nForce 2 ga, omdat mijn mobo hem blijkbaar niet ondersteunt ookal staat er van wél op Soyo.com.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Misschien via www.amdmb.com wat rondzoeken (op de fora daaro)

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees daar dat sommigen hem aan de praat krijgen maar de meesten niet...

Najah dan moet ik toch maar een ander mobo kopen... :(

Ik ga voor de Epox 8RDA+. Eerst zien dat ik geld krijg :)

Mjah Life Sucks...

Verwijderd

Hi,
Heb hetzelfde plankje en draai momenteel op een 1700+. Het maximale wat erin kan is een 2100+. Vooraf ff gechecked op de Soyo-site. Daar geven ze echter heel duidelijk aan dat er ALLEEN Palomino-core processoren in kunnen, dus geeeeeen TBred's!

Probleem waar ik echter nu met de 2100+ (palomino dus...) tegenaan loop is dat ik de FSB niet kan wijzigen van 100 naar 133..... na het wijzigen hiervan in de bios en de onvermijdelijke reboot kom ie na één piep niet meer op, systeem blijft draaien, maar het beeldbuisje blijft akelig zwart....

Heb gelezen dat dit te maken heeft met een wijziging in de aansturing van de multiplier van 13 en hoger... verders gaat die techtalk mij te ver om enig touw aan vast te knopen, maar naar verluidt heeft het te maken met 4 bits en 5 bits aansturing......

N.a.v. een tip op het Net 1 (van de 2) geheugenstrips eruit te trekken, maar ook dit gaf geen resultaat.

Iemand een idee??

Grt.

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik keek stond er aangegeven dat er wél een Tbred(B) op kon.

Mjah heb inmiddels allang een Epox 8rda+. :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Dit topic is alweer een paar maanden oud en de TS is inmiddels al geholpen... Om te voorkomen dat er onzinnig op oude reacties gereageert word gaat deze dus ook op slot.

hos, neem de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen eens door. Als daar geen oplossing instaat, open dan een nieuw topic, en geef daarin zoveel mogelijk info, en zet daarin welke dingen uit Hangen en Opstartproblemen je hebt geprobeerd en wat voor effect die hebben :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.